Manuál spolupráce se Slevomatem

1. Smluvní vztah mezi obchodním partnerem a Slevomatem.

Slevomat na základě smluvního vztahu s obchodním partnerem (dále jen „Zájemce“) zprostředkovává prodej zboží a služeb Zájemce konečným spotřebitelům (dále jako „Zákazník“ nebo „Zákazníci“).

Předmětem uzavřené smlouvy mezi Zájemcem a Slevomatem je pronájem obchodní platformy a zprostředkování. Součástí pronájmu obchodní platformy je i pronájem bankovního účtu Slevomatu.

Při uzavření smlouvy je vám, jako Zájemci, vytvořený přístup do partnerského rozhraní, (dále jen „Rozhraní“), který vám pošleme na vámi specifikovaný e‑mail. Zde máte přehled o svých akcích, jejich prodejích a hodnoceních. U každé akce máte k dispozici obchodní statistiky: kolik zákazníků akci vidělo, jaké je jejich pohlaví, z jaké jsou lokality, jejich hodnocení, na která můžete reagovat, popř. diskuze.

Tento přístup vám umožňuje vidět přehledně všechny akce, vyúčtování, rezervace, přehled voucherů atd. Přístup může být vytvořený pro více osob, například pro účetní nebo recepci (stačí kontaktovat vašeho obchodního zástupce).

Veškeré záležitosti s vámi řeší váš obchodní zástupce, který je vám nápomocen ve všech směrech. Kontakty na něj naleznete ve svém partnerském rozhraní. Podobu nabídky a smlouvu vám vždy posílá deals manager, který ji kontroluje a připravuje do finální podoby. Akcí vám může běžet i více, záleží na druhu a atraktivnosti nabídky.

2. Prodej voucherů a jejich úhrada

Zákazník prostřednictvím internetového portálu Slevomat.cz nakupuje vouchery. Peněžité prostředky za tyto kupony jsou přijaté na pronajatý bankovní účet. Tyto peněžité prostředky jsou od začátku vaše, proto je třeba z nich odvést daň z přidané hodnoty, pokud jste plátci. Přehledy potřebné k odvodu DPH naleznete v Rozhraní, v záložce Vyúčtování – Přehled plateb akcí – Přehled pro DPH (ten se generuje vždy šestý den následujícího měsíce.)

Konec platnosti voucheru a rezervace:

Každý voucher má svou platnost, tj. dobu, do které jej lze využít. Po této lhůtě voucher propadá. Rezervace je nutno přijímat až do konce platnosti voucheru. Vouchery je možné v Rozhraní uplatnit ještě 7 dní po skončení jejich platnosti.

3. Systém vyúčtování

Tržbu za uplatněné vouchery a zboží vyplácíme 3× měsíčně, a to 2., 11. a 21. den v měsíci. V případě, že dané datum připadá na den pracovního volna, je tržba poslána první následující pracovní den. Spolu s vyúčtováním je taktéž vystavena provizní faktura, která je s tržbou započítána. Po skončení akce je vyhotoveno poslední vyúčtování. Součástí provizní faktury je i tzv. „Zvláštní odměna poskytovatele. Tato položka představuje část za neuplatněné vouchery a je ve výši 100 % jejich hodnoty.

Celý proces probíhá následovně:

4. Vyúčtování v případě služeb

Ve vašem rozhraní jsou k dispozici ke stažení přehledy všech přijatých plateb, a to pro účel vystavování daňových dokladů zákazníkům a odvodu DPH. Naleznete je v záložce Vyúčtování – Přehled plateb akcí. Stisknutím modrého tlačítka Jednotlivé platby se vám do počítače stáhne soupis všech zaplacených a stornovaných objednávek celé akce. Podobně si můžete stáhnout Přehled pro DPH, který obsahuje údaje o prodejích za jednotlivé měsíce. Exportovat si můžete také přehledy pro všechny akce najednou. Více detailů naleznete zde.

Zde naleznete Přehled plateb ke každé akci. Tento dokument vám napomáhá k účtování prodaných voucherů v daném měsíci a také k zaúčtování a odvedení DPH z přijatých plateb.

Po využití voucheru Zákazníkem se v záložce Vyúčtování – Vyúčtování akcí objeví vyúčtování k dané akci. Spolu s vyúčtováním je vystavená faktura na provizi, o kterou je tržba vám vyplacená ponížena. V tomto okamžiku přijímáte peníze na svůj bankovní účet.

Po otevření vyúčtování uvidíte celkovou sumarizaci tržby a její rozpad dle ID akcí a jejich variant. U každé varianty je uveden počet využitých voucherů a tomu odpovídající celková tržba. Provizní faktura obsahuje provizi Slevomatu za poskytnuté služby. Tato faktura je již započtena s celkovou tržbou, a proto není třeba ji hradit.

V přehledu vyúčtovaných voucherů najdete celkový přehled využitých voucherů za dané období. Tento přehled vám umožní porovnat zaplacené vouchery s využitými. Naleznete zde číslo objednávky, datum zaplacení, datum využití, cenu voucheru, výši provize atd.

Všechny uplatněné vouchery najdete v záložce Vouchery. Zde si je jednoduše vyfiltrujete podle akce a data uplatnění a následně si je můžete propojit s potřebným vyúčtováním. Všechny soubory lze exportovat do Excelu.

Jak lze vouchery uplatňovat, se dozvíte v tomto návodu.

5. Vyúčtování v případě zboží

Sekce zboží funguje na Slevomatu jinak než lokální služby a cestování. Zakoupené zboží se automaticky uplatní 19 dní poté, co zákazník označí objednávku za převzatou. Každé zboží musí být vámi nejprve označeno za doručené (stav objednávky najdete v záložce Objednávky). V případě poštovného si provizi neúčtujeme a celou částku za dopravu posíláme vám.

Všechny potřebné informace ohledně zpracování objednávek najdete zde.

6. Problematika DPH

Při prodeji jednoúčelových voucherů dochází ke zdanitelnému plnění již při prodeji služby, resp. dodání voucheru. Samotné uplatnění voucheru (fyzické poskytnutí služby či dodání zboží) se za zdanitelné plnění nepovažuje, proto se v tomto okamžiku o DPH již nebude účtovat. Více detailů naleznete zde.

7. Nevyužité vouchery

V některých případech může nastat situace, kdy část voucherů zůstane nevyužitá. Podle platné smlouvy je podíl Slevomatu na nevyužitých voucherech 100 %. V takovém případě se na finální faktuře objeví krom provize i položka „Zvláštní odměna poskytovatele“. Následně je možné si odvod DPH snížit o DPH z těchto nevyužitých voucherů.

8. Vystavování daňových dokladů

Slevomat.cz je pouze zprostředkovatelem, tedy nemůže vystavovat daňové doklady pro koncové zákazníky. Vy si od nás pouze propůjčujete prostor k prezentaci apod., ale nákupy zákazníci uskutečňují u vás. Je třeba, abyste doklady/faktury vystavovali vy jako poskytovatel služby, se kterým zákazník uzavírá kupní smlouvu. Více o tom, jak vystavovat daňové doklady, se dozvíte zde.

Pokud si zákazník při využití služby objedná cokoliv nad rámec voucheru, vystavíte doklad za tyto položky objednané a zaplacené na místě (např. nápoje nebo sportovní služby, které nejsou v ceně voucheru).

V případě, že svým zákazníkům umožňujete platit služby z FKSP, jsme schopni vám s administrativou k tomu nezbytnou pomoci. Veškeré detaily vám sdělí váš obchodní zástupce nebo si více informací můžete přečíst zde.

V případě nákupu na firmu vám obratem zašleme e‑mailovou notifikaci ohledně zákazníkovy žádosti o vystavení daňového dokladu za danou objednávku. Seznam všech těchto požadavků najedete v sekci Vyúčtování – Žádosti o doklad.

U jednotlivých žádostí si vždy můžete zobrazit potřebné informace pro vystavení daňového dokladu a následně požadavek označit za vyřízený.

9. Kvalita poskytovaných služeb

Prostřednictvím akce na Slevomat.cz si voucher na vaše služby nebo produkty koupí množství zákazníků. Tím to však nekončí. Přestože k vám přijdou desítky lidí se zájmem o vaše služby, jen jejich kvalitní obsloužení bude znamenat, že se k vám tito lidé budou vracet. Snažte se jim proto věnovat stejnou, ne-li větší pozornost, jaké se dostává vašim běžným zákazníkům. Jen tak může být vaše akce opravdu úspěšná.

S tímto přístupem je také důležité obeznámit své zaměstnance a personál. Přistupujte k zákazníkům s vouchery stejným způsobem, jako k těm bez voucheru, a zajistěte jim konzistentně vysokou kvalitu služeb.

Chci se dozvědět více

Zpět na výpis článků

Související články


Nahoru