Jak pracovat se zákazníkem, díl 3.: co udělat pro skvělou péči na Facebooku

  1. Buďte osobní a pokud se to k vaší značce hodí, tak i neformální. Nepoužívejte standardizované odpovědi.
  2. Lidé si v prostředí sociálních sítí rychle zvykli na okamžité odpovědi. Pošle-li vám váš zákazník zprávu, je důležité odpovědět v rozmezí maximálně několika hodin. Ještě důležitější je to u příspěvků na vaší zdi, obzvlášť těch negativních. V případě, že není možné poskytnout konkrétní odpověď hned v první vaší reakci, je třeba zákazníkovi sdělit alespoň přibližný čas, kdy mu uspokojující řešení dokážete poskytnout.
  3. Nepředpokládejte, že pouhým zodpovězením dotazu se problém vyřešil. Neváhejte zákazníka kontaktovat o pár hodin či dnů později, abyste si ověřili, zda je spokojený.
  4. Reagujte i na pozitivní komentáře, ukážete tím, že si vážíte zákazníkova času.
  5. Na negativní příspěvky reagujte s chladnou hlavou. Oslovte zákazníka jménem, ale s frekvencí oslovení to nepřehánějte, abyste nepůsobili jako otravný obchodník na telefonu.
  6. Komentáře nemažte, neobsahují-li vulgarismy. Vaši ostatní zákazníci mají díky příspěvkům možnost vidět, jak různé problémy řešíte. V případě mazání riskujete smršť obvinění z cenzury.
  7. Pokud jste větší firma, připravte interní seznam zahrnující všechny kolegy a jejich působnosti, aby každý mohl lehce dohledat, na koho se obrátit v případě, že neví, jak zákazníkovi odpovědět.
  8. Uděláte-li chybu, nebojte se ji přiznat i veřejně. Získat důvěru zákazníka trvá dlouho, ale přijít o ni můžete hned.
  9. Tohle bude znít triviálně, ale mnoho firem na to zapomíná: často opakující se dotazy můžete zodpovědět v sekci Otázky a odpovědi, třeba podobně jako to máme my.
  10. Pokud máte dotazů opravdu hodně, můžete vytvořit samostatnou stránku pro reklamace či zapojit aplikaci, jež vám se zákaznickým servisem pomůže. Také lze nastavit automatické odpovědi, jež můžete využít například o víkendu.

Zpět na výpis článků

Související články


Nahoru