- Buďte osobní a pokud se to k vaší značce hodí, tak i neformální. Nepoužívejte standardizované odpovědi.
- Lidé si v prostředí sociálních sítí rychle zvykli na okamžité odpovědi. Pošle-li vám váš zákazník zprávu, je důležité odpovědět v rozmezí maximálně několika hodin. Ještě důležitější je to u příspěvků na vaší zdi, obzvlášť těch negativních. V případě, že není možné poskytnout konkrétní odpověď hned v první vaší reakci, je třeba zákazníkovi sdělit alespoň přibližný čas, kdy mu uspokojující řešení dokážete poskytnout.
- Nepředpokládejte, že pouhým zodpovězením dotazu se problém vyřešil. Neváhejte zákazníka kontaktovat o pár hodin či dnů později, abyste si ověřili, zda je spokojený.
- Reagujte i na pozitivní komentáře, ukážete tím, že si vážíte zákazníkova času.
- Na negativní příspěvky reagujte s chladnou hlavou. Oslovte zákazníka jménem, ale s frekvencí oslovení to nepřehánějte, abyste nepůsobili jako otravný obchodník na telefonu.
- Komentáře nemažte, neobsahují-li vulgarismy. Vaši ostatní zákazníci mají díky příspěvkům možnost vidět, jak různé problémy řešíte. V případě mazání riskujete smršť obvinění z cenzury.
- Pokud jste větší firma, připravte interní seznam zahrnující všechny kolegy a jejich působnosti, aby každý mohl lehce dohledat, na koho se obrátit v případě, že neví, jak zákazníkovi odpovědět.
- Uděláte-li chybu, nebojte se ji přiznat i veřejně. Získat důvěru zákazníka trvá dlouho, ale přijít o ni můžete hned.
- Tohle bude znít triviálně, ale mnoho firem na to zapomíná: často opakující se dotazy můžete zodpovědět v sekci Otázky a odpovědi, třeba podobně jako to máme my.
- Pokud máte dotazů opravdu hodně, můžete vytvořit samostatnou stránku pro reklamace či zapojit aplikaci, jež vám se zákaznickým servisem pomůže. Také lze nastavit automatické odpovědi, jež můžete využít například o víkendu.
Úvod
Praktické tipy a rady pro podnikání
Jak pracovat se zákazníkem, díl 3.: co udělat pro skvělou péči na Facebooku
Související články
- Záznam z webináře - Jak na zákaznickou péči, aby vás milovali zákazníci i zaměstnanci
- Záznam z webináře - Jak sestavit balíčky služeb a zboží
- Záznam z webináře: HR ve Slevomatu - i práce může být zážitek :)
- Záznam z webináře: Jak dělat obsah. Tipy od copywriterů Slevomatu
- Záznam z webináře: Marketing v době Korony. Konkrétní online nástroje k nakopnutí cestovního ruchu
- Videozáznam z webináře: Jak na marketing? Taháky pro hotely, restaurace i služby
- Vylepšete si svůj profil, je to vaše vizitka
- Jak pracovat se zákazníkem, díl 1.: životní cyklus a udržení zákazníka
- Jak pracovat se zákazníkem, díl 2.: chytlavé soutěže na Facebooku
- Jak pracovat se zákazníkem, díl 4.: Jak efektivně pracovat s databází kontaktů
- Aby byly vaše akce lákavé. 10 zlatých pravidel, jak psát texty
- 4 rady, jak vyčnívat (nejen) mezi e-shopy
- 6 rad, jak nadchnout zákazníky hned napoprvé
- 5 základních tipů, jak se prezentovat videem
- Zvyšte prodejnost s tipy od specialistů Slevomatu
- 6 tipů, jak vyrobit úspěšnou videoprezentaci
- 6 tipů, díky kterým budou vaše reakce perfektní
- Jak pořídit poutavé a kvalitní fotky pro svou nabídku?