1) Jen prodávat nestačí. Nabídněte informace navíc
Buďte zákazníkům nejen prodejcem, ale i rádcem. Jak na to?
Pište nejnovější informace z oboru. Pozvěte úspěšného autora či autorku, aby pro vás napsala zábavný článek jako host. Vytvořte poradnu nebo fórum a nechte zákazníky ptát se na cokoli, co se zbožím, které prodáváte, souvisí. Pracujte s bloggery.
Můžete také pořádat online výukovou školu, která klientům poradí, jak výrobky užívat. Nebo lépe můžete rovnou uspořádat školení u vás a poznat zákazníky osobně.
2) Komunikujte proaktivně nejen v případě nákupů
V e‑mail marketingu využívejte automatizovaného posílání zpráv v případě, že zákazník provede nějakou akci. Možností je spousta, namátkou, můžete poslat:
- Uvítací e‑mail, který zákazníkům představí vaše výhody oproti konkurenci.
- Nabídku na produkt podobný k tomu, který si zákazník již zakoupil.
- Upozornění na opuštěný košík. Jeho součástí by měl být i odkaz do košíku, kde zákazník na pár kliknutí zákazník objednávku dokončí. Nebojte se a buďte originální.
- Reaktivační e‑mail se speciální nabídkou zákazníkům, kteří u vás déle nenakoupili.
💡 TIP pro pokročilejší: Žádost o hodnocení je dnes už samozřejmostí, i díky automatizované platformě při nákupu třeba přes Heureka.cz. Žádost o hodnocení za vás posílá i Slevomat.
Odlište se od ostatních e‑shopů. Zeptejte se majitelů osobně, zda produkt funguje tak, jak má, třeba až po 6 měsících od nákupu. Po delší době už má zákazník s produktem určitou zkušenost a proaktivním přístupem můžete například předejít negativním pocitům z reklamace.
3) Zákazníky odměňujte
Možností, jak udělat zákazníkům radost i s malým rozpočtem je nepřeberně. Využijte toho, že o zákaznících něco víte, třeba jejich adresu, datum narození nebo to, kdy mají svátek.
- Dopis. Začít můžete třeba osobním poděkováním vašim nejvěrnějším zákazníkům. A nemusíte to být zrovna na konci roku, jak je zvykem. V záplavě e‑mailových sdělení rozhodně nezapadne pěkná obálka v poštovní schránce.
- Dárek k narozeninám. V Česku je to stále pole neorané, přesto se některé obchody snaží a do e‑mailu svým zákazníkům posílají malá překvapení. I vy můžete jít podobnou cestou a nabídnout zákazníkům třeba poštovné zdarma.
Neudělala by ale i vám větší radost třeba jen rukou psaná kartička doručená do schránky? Když připojíte malý dárek, můžete se spolehnout, že do paměti zákazníka se zapíšete už napořád.
💡 TIP pro pokročilejší: Zaměřte se na zákazníky, kteří jsou vám nejloajálnější. Jak uvádí server The Connection, 80 % marketingových nákladů směřuje k akvizici nových zákazníků. A to přesto, že získat nové zákazníky je mnohem náročnější než udržet ty stávající, kteří pro vás mají vyšší hodnotu.
4) Inspirujte se
Blogy s marketingovými tipy a tipy na zlepšení zákaznické podpory je fůra. Začít můžete třeba tady:
- Blog Help Scout. Help Scout, platforma pro zákaznickou podporu, radí nejen ve své domovské oblasti.
- Blog Shopify. Shopify je platforma sloužící k vytvoření e‑shopu od A do Z. Na blogu se denně objevují tipy, jak zvýšit konverze, úspěšnost e‑mailových kampaní nebo třeba, jak vybudovat e‑shop s minimálními náklady)
- Blog Fonolo. Články především o trendech u infolinek. Fonolo často pořádá i užitečné webináře.