5 základních tipů, jak se prezentovat videem

Od roku 2015 natáčíme vlastní videa o zážitcích, produktech i destinacích a rádi bychom s vámi sdíleli některé čísly ověřené tipy, jak zaujmout videem na sociálních sítích a jak si natočit vlastní video, které bude pro diváka zajímavé.

1. ROZHODUJÍ PRVNÍ VTEŘINY

Na začátku by se měl objevit 5 sekundový rychlý sestřih těch nejhezčích záběrů. Měly by vystihovat, o čem video bude a přitom nalákat diváka. Čím krásnější a překvapivější záběry budou, tím spíše ulovíte diváka při scrollování obsahem sociálních sítí.

2. PŘIPOUTEJTE DIVÁKA OBSAHEM

Snažte se divákovi podat ve videu co nejvíce informací, které ho budou zajímat a ke kterým třeba jinde nemá přístup. Důležité je také „JAK informace předáte“. Velmi dobře působí, když se informace dozvídáme od pozitivně naladěného člověka, který mluví přímo do kamery.

Natočte k povídání ilustrační záběry, aby lidé věděli, o čem je řeč. Divák tak bude informaci vnímat názorně i poslechově zároveň. Video nesmí ztrácet spád, zvolte dynamickou podkresovou hudbu, která se hodí k tématu a neztrácejte s ní krok. Hudbu si můžete koupit v hudebních bankách (audiojungle.com), nebo zdarma stáhnout v hudební knihovně youtube.

Při úpravě videa volte raději rychlejší střih. Pokud jste ale přesvědčení, že se záběr neokouká, nebojte se zvolnit.

Nakonec video ještě jednou projděte a buďte nemilosrdní. Osekávejte a zkracujte. Ideální délka videa pro sociální sítě je 30 – 60 sekund.

3. VYPRÁVĚJTE KAMEROU

Každý záběr by měl mluvit sám za sebe, ujasněte si, co by měl divákovi ukázat a ukažte mu to co nejzřetelněji. Nemotejte do záběrů zbytečně věci, o kterých není řeč. Dbejte na to, aby vaše záběry byly co nejsvětlejší, díky tomu bude čitelnější, co na videu sledujeme, video bude působit pozitivně a čistě. Lidé si ho také spíše všimnou v obsahu sociálních sítí a bude se jim líp sledovat.

4. TECHNIKA

Chytré telefony jsou dnes schopné pořídit krásné záběry ve vysoké kvalitě, zvláště venku, kde je více světla. Nebojte se však experimentovat a zkusit nevšední záběry třeba z GoPro kamery nebo fotoaparátu. I velkofilmy se už točí i na cenově mnohem dostupnější foťáky, lze na nich pracovat s hloubkou ostrosti a světelností mnohem lépe než na mobilu nebo GoPro kameře. Pokud si na ovládání zrcadlovky nebo bezzrcadlovky nevěříte, nebojte se oslovit profesionály nebo požádat o pomoc někoho, kdo se ve videu trochu vyzná. Investice do videa se vám nejspíše brzy mnohokrát vrátí, trendy stále ukazují jeho rostoucí oblibu.

5. SPRÁVNÝ FORMÁT

Při exportování hotového videa přizpůsobte formát umístění videa. Na youtube je to 1080×1920 pixelů, video nemusí obsahovat titulky, protože na youtube se při přehrávání videa přehrává automaticky i zvuk.

Na Facebook je to 1:1 a titulky tam výrazně zvyšují dokoukatelnost. Lidé sledují videa na Facebooku převážně bez zvuku a z titulků se tak dozvídají, o čem je řeč.

Z těchto sítí snadno zkopírujete odkaz na video a vložíte na svůj web. 

Zpět na výpis článků

Související články


Nahoru