Jak pracovat se zákazníkem, díl 2.: chytlavé soutěže na Facebooku

Navýšit návštěvnost webu od 10 %.Dobrý plán je polovinou úspěchu. Před vyhlášením soutěže je tak důležité pečlivě si stanovit vaše cíle. Buďte maximálně konkrétní s uvedením přesného čísla, například: Jed­noduché podmínky registrace a téměř 5 milionů uživatelů v České republice činí z Facebooku populární platformu pro soutěže. Ty vám mohou pomoci poznat vaše fanoušky, zvýšit jejich loajalitu, oslovit nové potenciální zákazníky či zvýšit povědomí o vaší značce.

  • Zvýšit zapojení (engagement) u příspěvků v průběhu měsíce o 15 %.
  • Získat alespoň 8 000 nových fanoušků na stránce.

Nezaměřujte se pouze na krátkodobé cíle, je třeba vidět věci v širším měřítku. Získání 1 000 nových fanoušků je sice pěkné, ale samo o sobě k ničemu. Stanovte si, co očekáváte od těchto 1 000 nových potenciálních zákazníků, jež právě objevili vaši značku?

Za druhé je důležité rozhodnout se, jaké klíčové metriky budete měřit. Jako první je musíte označit, aby váš analytický nástroj dokázal rozlišit jednotlivé zdroje, ze kterého k vám zákazníci přicházejí. Google Analytics používá UTM parametry, jež se zapisují do URL adresy a umožní tak tracking vašich odkazů.

Jaký model u soutěže zvolit?

1) Nejjednodušší je vyzvat zákazníka k udělení like vašemu příspěvku a následné náhodné vylosování vítěze. O trochu zajímavější je žádost o komentář a výběr výherce na základě oblíbenosti komentáře či vašeho vlastního uvážení.

2) Další variantou je kreativní dokončení neúplné věty či vyplnění bubliny na fotce.

3) Výherce můžete vybrat i na základě kvízu, třeba o vaší společnosti.

4) Zorganizujete-li soutěž, kde bude podmínkou vstupu uveřejnění vlastní fotografie či třeba citátu, budete mít nejspíše nižší počet soutěžících, ale na druhou stranu získáte podklady, jež můžete v budoucnosti zužitkovat.

Soutěž propagujte ve všech možných kanálech

Je důležité, abyste soutěž propagovali nejen na Facebooku, ale i na ostatních sociálních sítích. Můžete vymyslet vlastní hashtagy pro Instagram či udělat krátké video, napsat blog nebo rozeslat newsletter.

Je důležité si uvědomit, že pokud soutěž nebude mít zajímavou cenu nebo originalitu samotného konceptu, nezaručí vám ani sebelepší propagace tisíce nových návštěvníků.

Nepodceňte pravidla

Nezapomeňte, že každá soutěž, kterou uveřejníte, musí splňovat poměrné přísné podmínky Facebooku. Ta nejdůležitější z nich zní takto:

  • Je zakázané žádat soutěžící, aby sdíleli váš příspěvek na své timeline jako podmínku k účasti.
  • Zároveň nemůžete požadovat, aby zákazníci sdíleli příspěvek na profilech svých přátel.
  • Žádost o označení kamaráda v příspěvku je také nepřípustná.

Každá soutěž musí dále zahrnovat

  • pravidla a podmínky účasti,
  • upozornění, že soutěž není podporována, sponzorována, spravována či jakkoliv spojena s Facebookem,
  • upozornění, že jste to vy, nikoliv Facebook, kdo ukládá informace o soutěžících,
  • zapojením do soutěže vám ke sběru dat dávají soutěžící svůj souhlas. 
Zpět na výpis článků

Související články


Nahoru