Z Červenohorského sedla na Keprník

Obujte pohorky a vyšlápněte si z Červenohorského sedla na Keprník (1423 m n. m.). Cestou se budete kochat výhledy na Praděd a Dlouhé stráně a z Keprníku uvidíte za hezkého počasí Lázně Jeseník se Studničním vrchem, Rychlebské hory, Zlatý Chlum, Dlouhou horu, Srnčí vrch nebo Velké a Malé Bradlo. A když dojdete až na Šerák, dejte si za odměnu kynuté borůvkové knedlíky v Chatě Jiřího.

Výstup k Vřesové studánce

Výlet zahájíte v Červenohorském sedle (1013 m), kde je velké parkoviště, několik hotelů a restaurace. Odtud se vydáte po červené hřebenovce až na Keprník. Trasa měří cca 7,5 km, celkem budete mít v nohách okolo 15 km.

Tip: Túru můžete protáhnout až na horu Šerák (1351 m). Z Keprníku jsou to už jen dva kilometry. Výhodou je, že se tam můžete najíst v horské chatě Jiřího. Na Keprníku žádné občerstvení není.

Hned na začátku vás čeká táhlý výstup. Čas od času se zastavte a otočte se, abyste si vychutnali panorama a Praděd, který se vám vyloupne za zády. Jakmile zdoláte náročné stoupání, dostanete se k malebné Vřesové studánce. Odtud je moc hezký výhled na Keprník, Vozku a Spálený vrch. Je tu i lavička, ale bývá obsazená.

Dobré vědět: Tento výlet je pouze pro pěší, nevede tudy žádná cyklostezka. Neberte ani kočárky a odrážedla.

Od studánky pokračujte dál po červené. Provede vás úzkou horskou cestičkou po úbočí Červené hory až na rozcestí Sedlo pod Vřesovkou. Roste tam spousta borůvčí, když si návštěvu dobře načasujete, můžete si pár borůvek natrhat.

Dobré vědět: Z rozcestí Sedlo pod Vřesovkou můžete pokračovat rovně přímo na Keprník nebo odbočte k hoře Vozka (1377 m) a cestu si protáhněte.

Výšlap na Keprník a ke Kamennému oknu

Pokud budete pokračovat dál po červené, půjdete krásnou horskou cestou, místy doplněnou o povalový chodník, protože prochází rašeliništěm. Jakmile dojdete na Trojmezí, čekají vás už jen dva kilometry cesty. Ovšem do poměrně slušného kopce. Odměnou vám však budou krásné výhledy do okolí. Najdete tu i názvy okolních hor, ale nejsou moc dobře čitelné.

Tip pro pejskaře: Cestou bohužel není žádný přírodní zdroj vody, ze kterého by se psi mohli napít. Vezměte jim proto dostatek vody.

Kdo chce, může pokračovat na Šerák. Pokud už vám to stačilo, vraťte se zpět na Sedlo pod Vřesovkou a vezměte to tentokrát po žluté. Prozkoumáte zase jinou část Červené hory a podíváte se skrz krásný skalní útvar, kterému se říká Kamenné okno. Odtud už stačí sejít dolů po žluté nebo se vrátit k Vřesové studánce a jít stejnou cestou zpět na Červenohorské sedlo.