Stezka v oblacích Dolní Morava

Podívejte se na svět z výšky a projděte si Stezku v oblacích v Dolní Moravě. Čeká vás úchvatný výhled na Králický Sněžník, malebné údolí řeky Moravy, Jeseníky, Suchý vrch a Krkonoše. Cestu na vrchol vám zpestří 12 informačních tabulí, které jsou plné zajímavých informací o stezce a okolí.

Pokud máte rádi dobrodružství, vyzkoušejte adrenalinové atrakce, třeba odpočinkovou síť ve výšce 50 metrů, skrz kterou je vidět až na zem, 100metrový tobogán nebo rukáv z husté sítě, kterým si můžete zkrátit cestu z jednoho patra do druhého. Na Dolní Moravě můžete navštívit také lanové centrum, bobovou dráhu, Mamutíkův vodní park, pískový svět nebo zážitkový lesní park.

Jak se dostat na Stezku v oblacích?

• Lanovka Sněžník – lanovka vás sveze až ke stezce, případně jí můžete sjet i dolů. Přepravit lze zdarma kočárky, kola, invalidní vozíky do 50 kg a psy
  • Turistické značky – po žluté vyjděte od chaty Marcelka k rozcestí Kolotoč-sjezdovka, odkud budete pokračovat po modré až k horní stanici U Slona, následně po zelené cyklotrase dojdete k rozcestí Slamník, od které po modré cyklo dojdete až ke Stezce v oblacích
  • Od areálu U Slona – po silnici dojdete ke kostelu, kde se na rozcestí vydáte po červené cyklotrase, která vás zavede přes Kaskády Malé Moravy až k Sutím a dále budete pokračovat po modré až k rozcestí Pod selskými vrchy a Kolotoč-sjezdovka a následně až ke Stezce v oblacích
  • Skialpová trasa – nad sjezdovkou U Slona se napojte na single trail, po kterém dojedete až ke Stezce v oblacích
  • Panoramatická trasa – z parkoviště Na konečné jděte po červené cyklotrase pojmenované panoramatická, dále k rozcestí Pod Slamníkem, k chatě Slaměnka a ke Stezce v oblacích

Důležité informace

• Stezka je bezbariérová, dobře přístupná pro kočárek i vozík, jen pejsci na ni nesmí (dole jsou pro ně připravené kotce, kde svého mazlíčka můžete nechat)
  • Vstupenky se dají koupit jak dole u lanovky, tak na pokladně stezky (lístek na tobogan je potřeba koupit zvlášť rovněž tady, nahoře na stezce se již lístky neprodávají)
  • Na stezce dost fouká, proto si s sebou vezměte teplejší oblečení (zvlášť pro děti)
  • Na stezce není možné zakoupit žádné občerstvení, ale dole je pár stánků s občerstvením a posezení na dřevěných lavicích
  • Pokud budete mít štěstí, zaparkujete přímo pod lanovkou, další parkovací místa jsou např. na louce, odkud k lanovce dojdete lesní cestou

Lajk od maminky Terezy

Na samotné stezce jsou pro děti hned tři lákadla. Je tu rukáv, kterým se dostanete z jednoho patra stezky do druhého a dá se pohodlně prolézt i s batoletem v náručí. I když si cestu zkrátíte, tak časově ztratíte, protože třeba naší Elišce nestačilo prolézt jen jednou. Dalším je kapka. Ta se nachází na úplném vrcholu a je to hustě propletená síť, po které se můžete projít a vidět pod sebou tu výšku, kterou jste právě vyšli. A posledním je tobogan. Mohou na něm jet jen děti vyšší 140 cm, ale ta jízda stojí za to.