Zvyšte prodejnost s 5 tipy od specialistů Slevomatu

Patero úspěšné nabídky

  • Fotografie. K nabídce přidejte jednoduché a lákavé fotky. Využijte reálné fotografie vaší provozovny a nabízených služeb.
  • Výstižné texty. Nenuťte zákazníky číst záplavu textu. Zákazník chce na první pohled vidět, co za své peníze získává.
  • Baťovské ceny. Cena 199 Kč je lepší než 200 Kč nebo 205 Kč. Pokud cenovka končí devítkou, zákazník má vždy pocit,
    že ušetří ještě více.
  • Pozitivní přístup. Na negativní příspěvky v diskusi akce a u hodnocení reagujte věcně a bez emocí. Pokud měl zákazník v minulosti horší zkušenost, je ideální vyjádřit omluvu a nabídnout kompenzaci.
  • Varianty akce. Prodávejte ideálně tři cenově odstupňované varianty. Příliš mnoho variant u akce zákazníky mate a ze stránky pak hned odcházejí pryč.

1. Fotografie: jednoduché a lákavé

  • Naše data mluví jasně: zákazník se po otevření akce nejprve dívá na galerii. Fotografiím proto věnujte speciální pozornost.
  • Využijte reálné fotografie vaší provozovny a nabízených služeb. Investujte do kvalitního fotografa, který vyzdvihne vaše přednosti.
  • Vaše nabídky se prodávají rovnou skrze obrázky. K fotografiím přidávejte popisky související přímo s obsahem nabídky a danou fotkou.
  • V jednoduchosti je síla. Čistá grafika bez zbytečných log a koláží se daleko lépe prodává. Jeden motiv v bannerech zákazníky mnohem častěji přivádí na stránku akce, a tedy i častěji k nákupům.
  • Ještě více se toto projevuje na mobilu, kde loga ani nelze rozpoznat.
  • Přidejte takové úvodní fotografie, které zážitek prodají a na první pohled nalákají ke kliknutí, koupi a využití.

2. Texty: výstižné a jednoznačné

Nenuťte zákazníky číst záplavu textu. Zákazník chce na první pohled vidět, co za své peníze získává a jak se odlišujete od ostatních. Zákazníci ve více než 30 % případů nakupují z mobilu – na něm tím spíše nečtou dlouhé texty. Na stránce nabídky nestráví více než 1 minutu a rozhodují se během několika sekund, zda budou číst dál.

3. Varianty akce

1. Prodávejte maximálně tři cenově odstupňované varianty tak, abyste zákazníka motivovali nakoupit dražší produkt nebo službu.
2. Příliš mnoho variant u akce zákazníky mate a ze stránky pak hned odcházejí pryč.
3. Varianty jasně odlište. Případně můžete nabídnout akci zcela bez variant: pouze s jednou možností.
4. Ideální je vytvořit nabídku s takzvanou střední variantou. U ní necháváte zákazníka vybrat ze tří cenově odlišených variant:
                • nejlevnější. Láká především cenou a výší slevy.
                • nejprodávanější. Měla by tvořit páteř vaší akce. U této varianty očekáváte nejvyšší prodeje a cena se pohybuje mezi nejlevnější a nejdražší variantou. Psychologicky střední varianta působí tak, že ji kupuje nejvíce zákazníků, čehož také chcete docílit.
                • pro náročné. U této varianty nabízíte zákazníkům něco navíc a cílíte na klienta, který si rád připlatí za komfort nebo luxus.
5. Tři varianty se nemusí lišit jen obsahem služby, ale také počtem kusů či časovou náročností. Nejobsáhlejší služba bude mít nejvyšší slevu, čímž zákazníka motivujete k jejímu nákupu.
6. V názvu variant neopakujte informaci z nadpisu nabídky. Pokud se nabídka jmenuje „Permanentka do solárního studia Sun“,  stačí, aby se varianta akce jmenovala už jen „100 minut“, nikoli „Permanentka na 100 minut“.
7. Pokud nabízíte více služeb, které se nepodobají nebo na sebe nenavazují, rozdělte je do více akcí. Příklad: Vaše restaurace nabízí snídaně i obědy. Vytvořte dvě akce s rozdílnými hlavními obrázky a už v titulku jasně specifikujte, co zákazník koupí voucheru získává.

Pokud nabízíte stejnou výši slevy nebo stejnou cenu, není třeba rozdělovat nabídku do variant pro každou službu zvlášť. V takovém případě si zákazník může vybrat až při rezervaci nebo na místě. Jestliže zákazník něčemu nerozumí, spíše ze stránky odejde.

Pokud chcete nabídnout balíček, nekombinujte příliš mnoho služeb nebo součástí najednou. Zákazníci toto vnímají jako umělé nastavování původní služby nebo produktu. Čím je akce jednodušší a čitelnější, tím má vyšší šanci na prodejní úspěch.

4. Platnost voucheru

Délka platnosti voucheru je jedním z nejdůležitějších faktorů, podle kterého se zákazník rozhoduje, zda voucher koupí či nikoli. Ideální platnost se pohybuje mezi 3–6 měsíci, u pobytů nejlépe alespoň 4 měsíce.

Obzvlášť důležité je to pro zákazníky kupující vouchery jako dárek k narozeninám nebo na Vánoce. U nabídek vystavených v listopadu a prosinci nastavte délku minimálně na 5 měsíců.

5. Hodnocení

Zobrazujeme všechna hodnocení zákazníků, což zvyšuje důvěryhodnost nákupu i vašeho podniku. Nenechte se odradit negativními recenzemi, právě ty považují zákazníci za důkaz, že je hodnocení skutečné a relevantní. Pokud na negativní hodnocení zareagujete pozitivně, máte možnost i nespokojeného zákazníka obrátit ve spokojeného dlouhodobého klienta.

Skvělou reakcí na negativní hodnocení můžete získat plusové body a na potenciální zákazníky zapůsobit. 

18. srpna 2016