Na kafe s… Blankou Pauerovou

Na kafe s… Blankou Pauerovou

Slevomat HR 30. 7. 2019

Když jsem si jako prvního dobrovolníka pro sérii rozhovorů “Na kafe s…” vybrala právě Blanku, netušila jsem, jak parádně to dopadne. Jaká byla její cesta ke Slevomatu, co ji u nás nejvíc baví a jaké produktové vychytávky plánujeme? To všechno v rozhovoru!

Na začátek mám takový otřepaný dotaz – jak dlouho jsi ve Slevomatu a jaká byla tvoje cesta sem?

Jsem ve Slevomatu rok a měsíc. Začínala jsem na juniorní produktové pozici s tím, že jsme si po pár měsících a nějakých prvních projektech řekli, že to, co dělám, už na juniorní úrovni není a že si toho můžu přibrat víc a důležitější projekty, což byla paráda.

CVčko jsem poslala i jinam, ale moc se mi líbil přístup Slevomatu. Po zaslání CVčka se mi hned ozvali, že na tu pozici bohužel hledají někoho seniornějšího, ale že se bude vypisovat i juniorní pozice, na kterou bych se jim hodila a že se ozvou. Tak se opravdu stalo a za pár týdnů už jsme si domluvili pohovor. Já jsem ale odlétala na 3 týdny na Nový Zéland, tak jsme se domluvili na pohovoru přes Skype. Nakonec jsem pohovor zvládla z kempu s velmi špatnou Wi‑Fi. Po návratu ze Zélandu jsem měla naplánovaný oběd s týmem a finální setkání s Maruškou Havlíčkovou, naší CEO. A tehdy jsem byla poprvé ve Slevomatu a byl to fakt super pohovor. Náročný, ale byla jsem nadšená! Hrozně se mi líbilo, že jsem fakt musela přemýšlet a nebylo to jen blábolení a plácání. A od té doby jsem tady. 🙂

Co tě na pozici produkťačky nejvíc baví?

Obecně mě baví hlavně firma jako taková. Je tu pár věcí, které mě zlobí, ale víme o nich a já doufám, že se spraví. Nejvíc mě baví asi to, že se tu věci opravdu hýbou a mění.

Je to tu fakt rychlé a dynamické. A další věcí je, že mám svoji zodpovědnost a můžu o věcech rozhodovat. Rozhodovací proces je tu totiž mnohem snazší. Jsou samozřejmě věci, které řešíme napříč týmy, ale pořád je to v řádech chvil a ne týdnů.

Když to shrnu, tak hlavně ta zodpovědnost, možnost rozhodovat a věci přímo ovlivňovat a měnit. Baví mě, že se Slevomat snaží být stále lepší a lepší a že i když dneska spoustu věcí neumíme, tak to neznamená, že je za chvíli umět nebudeme, protože jsou tu teď ještě zkušenější lidi a hlavně tendence nabírat zkušenější lidi, takže tu úroveň pořád posouváme.

Hodně mluvíme o tom, že se změnami nepřicházíme jen na základě pocitů, ale na základě dat. Jak moc s daty přijdeš do styku ty jako produkťačka?

V produktu se tím vážně řídíme. Takže v momentě, kdy mám nějakou hypotézu, ověřím si ji na datech. Když se stane, že data nemám, tak přemýšlím nad tím, jak je získat. Začneme měřit něco dalšího, abychom si změny otestovali – i s uživateli Slevomatu. Máme tady testování jednou za 3 týdny, kdy zveme naše zákazníky a máme vydefinovaná témata, která s nimi testujeme. Do toho teď experimentujeme se zasíláním dotazníků našim zákazníkům, abychom začali data získávat i jinde. Takže ano, do kontaktu s daty přijdu opravdu často.

Zmiňovala jsi testování se zákazníky – z toho jsem osobně nadšená, protože k tomu máme přístup i my ostatní ve firmě. I já jako laik se můžu přijít podívat a sledovat, jaké změny plánujete. Jak to vlastně celé probíhá?

Záleží hodně na tématu, které řešíme. Když víme, že chceme něco zlepšit, tak se podíváme na to, jak (ne)funguje aktuální řešení. Většinou díky Google Analytics a heatmapám zjišťujeme, s čím zákazníci nejvíc zápolí a pak si s nimi otestujeme i další nápady. Taky určitě záleží, kolik toho je. Nechceme zákazníka uvařit. S testováním si dáváme záležet. Vždycky si vydefinujeme hypotézy, které se mají zjistit, těm udáme priority, na základě kterých se určí otázky, a ty potom v rámci testování pokládáme. Jsou na to vždycky připravené prototypy a nebo už přímo hotové stránky tak, abychom to měli rovnou na webu. Snažíme se, aby to bylo co nejreálnější.

Kdybys měla vyzdvihnout jednu věc, na kterou jsi nejvíc pyšná? Co tě nejvíc bavilo? A je to jedna a ta samá věc?

Z produktových změn jsem měla možnost řešit hodně různorodé projekty. Za rok jsem si prošla v podstatě celým Slevomatem. Jsem pyšná na to, že mám teď na starosti cestování, kde jsme odvedli veliký kus práce. Potom veškeré změny, které jsme odvedli na mobilním webu. Samozřejmě tam vidím ještě obrovský prostor pro zlepšení, ale už teď je tam vidět krásný měřitelný výsledek a tím, že jsme redesignovali přímo daný deal na mobilním webu a zkrátili ho, se znatelně zvýšila rozklikovost jednotlivých variant. Z toho mám radost, protože samotné varianty považujeme za nejdůležitější část v dealu, protože obsahují CTA na nákup.

Plánujete teď něco velkého, o čem už můžeš mluvit a na co se těšíš?

Aktuálně se těším na hrozně moc věcí. Teď jsme dávali dohromady roadmapu pro kategorii cestování na následující měsíce. Budeme dál pracovat obecně na flexibilitě jednotlivých balíčků, tzn. že umožníme zákazníkovi si přímo ten daný produkt ještě více upravit podle svých potřeb. Celý proces výběru bude mnohem snazší. Zákazník bude moct snáz pracovat s tím, kdy pojede, na jak dlouho, v kolika lidech a další. Taky plánujeme redesignovat spoustu věcí na Slevomatu jako takovém. Jak se zákazník bude u nás na webu pohybovat, jaké tam najde kategorie – s tím vším chceme lépe pracovat. Zaměřit se chceme také na samotný detail dealu a to tak, aby celý proces byl pro zákazníka mnohem snazší, stejně jako u příkladů, o kterých jsem už mluvila. Samozřejmě chceme, aby veškeré návštěvy byly konverznější. Takže nás čekají fakt velké věci a já se na ně strašně těším.

Mimo Slevomat pracuješ na projektu Melogee. Jak ses k tomu dostala a co tě tam čeká hezkého?

Vizí projektu je, že chceme usnadnit lidem cestu k hraní na hudební nástroje. A tak jsme otevřely sdílený prostor, kde jsou k dispozici hudební nástroje a každý si může přijít zahrát. Nemusíš si ho kupovat, nemusíš ho mít doma, nemusíš řešit ani to, že ho doma nemůžeš mít, což je třeba pro studenty, kteří žijí na kolejích nebo nemají finance, paráda. Do toho pořádáme akce, které by měly hraní na nástroje usnadnit. Naše primární cílovka jsou lidé, kteří začínají hrát nebo hrají ve volném čase jako amatérští hráči. Lidé, kteří chtějí hrát pro radost a odbourat bariéry s tím spojené. Hodně nám pomohl Impact Hub, kde jsme prošli akceleračním programem, který jsme vyhráli. To nám pomohlo posunout to mnohem dál. Chce to ještě kupu práce. Budujeme si značku, zákaznickou bázi, povědomí. Až se tohle rozeběhne, chceme se dál rozrůstat.

Je to tedy tak, že si můžu booknout na sobotu na třetí hodinu kytaru, vyrazím a začnu?

V současné chvíli to na sobotu na třetí hodinu booknout nepůjde, protože máme otevřeno jen večer od neděle do čtvrtka. Ale v zásadě ano, můžeš přijít, nic k tomu nepotřebuješ – kromě toho, na jaký nástroj chceš hrát a co. Na našich webovkách v rezervačním systému zabookuješ, u nás pak sedneš a hraješ!

Kdybys měla Slevomat popsat třemi slovy, jaká bys vybrala? Jde to vůbec?

Určitě to jde. Opřela bych se o to, co už tu padlo. Rychlost. Kreativita. Vůle.

___________________________

Rozhovor jsme dělali také s Honzou, šéfem našeho produktového týmu, a najít ho můžete tady.

Chcete jít s námi na kafe příště vy? Přidejte se k Blance! Volná místa!

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru