Jak vypadá den na Inside sales

Jak vypadá den na Inside sales

Michaela Němcová 21. 2. 2019 Sdílet

Když se řekne Inside Sales, co se vám vybaví? Možná vůbec nic a proto jsem se rozhodla, že toto oddělení poznám blíž a zjistím, co vlastně práce na Inside Sales obnáší a jak vypadá jejich běžný pracovní den 🙂 

I tady začíná ráno dobrou kávou z našich firemních kávovarů, což je ale asi tak jediný stereotyp, na který v tomto oddělení narazíte. Pak už sednete za počítač a den neskutečně uteče – otočíte se na židli a jdete domů, jak tady říkají.

Co vlastně tedy zaměstnání v tomto oddělení obnáší? Jak kdy: o pestrost tady není nouze. Každý má již své portfolio partnerů z nejrůznějších koutů byznysu i republiky, se kterými spolupracuje. Dopoledne “insajďáci” zpracovávají jejich požadavky, které se týkají čehokoliv – např. navýšení počtu voucherů, protože je akce již téměř vyprodána, spuštění nové akce partnera apod.

Každý obchodní partner je jedinečný, a proto ke každému je potřeba i trochu jiný přístup.

Klidně tady slyšíte přátelské hovory, které mohou znít jako povídání s kamarády: “Tak co ta vaše štěňátka, už se narodila?” nebo “Tak co Vánoce, jak jste si je užili?” A tyhle skvělé vztahy s partnery vybudovali po telefonu, nepřestávám je obdivovat! Přitom ani nemají žádné call scripty, každý komunikuje tak, jak je mu to příjemné a přirozené.

Dopoledne uteklo jako voda a je čas oběda. A to samozřejmě nalákalo našeho Ozzáčka, který přišel zkontrolovat, co má kdo dobrého 🙂

Po obědě hurá zase do práce: Čeká nás akviziční část čili hledání nových partnerů. Hledají  inspiraci úplně kdekoliv, dostávají tipy od kolegů, cestou do práce vidí nějaký podnik, kam by rozhodně chtěli zajít… Takže tam zavolají a šup, už to najdete na Slevomatu. Nebo se zkouší kontakty získané dříve, kdy ale spolupráce z nějakého důvodu nezačala nebo už skončila. Takové kontakty jsou po určité době volné a můžete je zkusit zobchodovat znovu. Každý obchoduje něco jiného – někdo restauraci, další hotel z druhé strany republiky. 

Každý z pracovníků oddělení Inside Sales je profík, i  když na začátku třeba neuměli mluvit “slevomatím jazykem”. Prošli si tzv. Bussiness Academy, kde naši nejlepší obchodníci předávají své zkušenosti dál.

A čím je Inside Sales jedinečný oproti obchodníkovi v terénu?

  1. Každý obchodník z tohoto oddělení má za měsíc klidně i 150 aktivních nabídek, před Vánoci dokonce i téměř 300!
  2. Jejich hlavním nástrojem obchodování je telefon a všichni jsou profíci, od kterých je radost se učit. Nemají ale žádné call scripty.
  3. Mají stálou pracovní dobu, nemusí nikam jezdit, a proto toho mnohem více stihnou.
  4. Na starosti mají i pasivní linku, kam volají potenciální partneři, kteří chtějí se Slevomatem navázat spolupráci.
  5. Učí své partnery zadávat si nové akce svépomocí, odbourá se tak zbytečná firemní administrativa.
  6. Obchodní partner trvá na obchodní schůzce? Samozřejmě to není problém, můžete jít 🙂
  7. Skvělá šéfová! Veru je tu stále s vámi, se vším vám kdykoliv pomůže, posouvá vás dál a vy vidíte své zlepšení každý den!

A než jsem je nechala pracovat, tak jsem ještě vypovídala Soňu a Jirku :

Co tě na práci v Inside nejvíc baví a naplňuje?

Soňa: “Asi ta kreativita.. je jen na mně, co zobchoduji a vymyslím. Mám skvělé kolegy a daří se mi dobře skloubit práci a rodinný život. A hlavně: moje práce pomáhá lidem plnit si sny… Našim partnerům pomáháme dělat, co je baví, a zákazníkům zkoušet nové věci :-)”

Jirka: “ Volnost v tom, co chci obchodovat. Baví mě pomáhat partnerům s jejich byznysem, je radost dívat se, jak rosteme spolu.”

Jaké jsou tvé největší úspěchy?

Soňa: “Za největší úspěch považuji, že se daří . A zbytek? To jsou malé věci :-)”

Jirka: “Pokud se bavíme o číslech, tak roční plnění plánu na 130 %Pokud to vezmu ze strany partnerů, tak mě nejvíc těší spolupráce s Fit-day a GS Condro. “

Dobrou zprávou je, že tahle skvělá parta právě hledá dalšího kolegu. Zajímá tě práce s nimi? Stačí kouknout zde

Michaela Němcová

Michaela Němcová

HR Specialist