10 otázek uchazečů na pozici obchodníka ve Slevomatu, na které jste se báli zeptat

Slevomat HR 6. 5. 2016 Sdílet

Milí kandidáti, jak funguje obchodní tým ve Slevomatu vám rádi prozradíme dopředu, abyste věděli, jak to u nás chodí a jestli vám to sedne.

Bez dobrých obchodníků by Slevomat neexistoval – každý den vyrážejí na lov, aby přinesli ty nejlepší nabídky a my chceme jen to nejlepší. Za každou nabídkou, kterou u nás najdete, stojí konkrétní člověk.

Tohle je naše celá slevomatí rodina. Jak si tu žijeme můžete sledovat na Slevomat LIVE.

1. A jak vypadá nejlepší obchodník?

Nejlepší obchodník pro nás není ten, který přináší firmě nejvíce peněz, ale ten, který zároveň dokáže neustále přinášet nové zajímavé partnery a chce iniciativně zkoušet nové možnosti.

2. A proč jdeme touto cestou?

Před pár týdny jsme nasadili produktovou inovaci, kdy zákaznici vidí nabídky bezprostředně ve svém okolí. Díky tomu můžeme postupně oslovovat partnery i v menších městech, protože pro ně konečně máme relevantní cílovou skupinua nabídky již nejsou skryty pod štítky krajských měst.

A s rostoucím vlivem mobilních aplikací a nákupů přímo z mobilních zařízení roste i vliv samotných regionů. Naše návštěvnost z mobilních zařízení roste meziročně o 100 %. Máme v současné chvíli více než 30% návštěvnost z mobilních zařízení.

Obchodníkům v regionech se tak otvírá obrovský prostor pro zobchodování nových partnerů a plnění stránek atraktivními lokálními nabídkami. A proto jsme se rozhodliposílit svůj tým v regionech (nejvíce ve Středočeském kraji) kde chceme přijmout novémladé lidi, kteří mají odhodlání, jsou přirozeně motivovaní, mají chuť se učit a rozvíjet.

3. A jaký nás čeká cíl?

Cílem letošního roku je dostat se do regionů a mít zajímavé nabídky ve všech městech nad 40 tisíc obyvatel.

Například kategorie zábavy zahrnující různá zábavní centra, kterých nyní vznikají po celé republice desítky ročně, loni vyrostla o více než 30 %.

4. A co z toho plyne pro našeho nového obchodníka?

Právě díky tomuto novému produktu a novému motivačnímu bonusovému systému mají i regionální obchodníci možnost se naplno věnovat rozvoji lokálních nabídek v určitém regionu a slušně si vydělat.

Motivační systém nemáme nastavený tak, aby člověk musel překonávat ostatní. Záleží jen na každém, kolik si chce vydělat. Nemáme strop, nemáme malusy.

Proto jsme motivační systém nastavili tak, aby byla motivace zaměřená především na akvizici, aby měl obchodník možnost se specializovat pouze na jednu kategorii a v ní mohl být kromě provize hodnocen i systémem dalších bonusů.

Díky tomu mají i nováčci šanci se postupně rozvíjet a za aktivitu dostávat bonusy, které jim v začátku pomohou mít stabilní příjem a po zapracování neomezené možnosti výdělku bez zastropování.

To že si můžete slušně vydělat vám potvrdí i Tomáš, jeden z našich pražských obchodníků, který si v tomto videu dal za cíl vydělat 100.000 za měsíc a to se mu také podařilo.

5. A je pro novou krev vůbec prostor a partneři?

Značka Slevomat se postupem času vyvíjí a nyní mají zájem o spolupráci partneři, kteří před námi dřív zavírali dveře. Spolupracujeme už s desítkami renomovaných značek, s módními i gastro řetězci. Je to díky obrovskému zásahu, který máme. 1,5 milionu zákazníků už není jen jedna cílová skupina, při cílení nabídek využíváme segmentaci, takže můžeme oslovit jen publikum relevantní pro naše partnery. Jen za Vánoce jsme například spolupracovali se 700 novými partnery. Je to také tím, že se hodně vyvinul základní produkt, který nabízíme.

Dávno jsme překročili hranici milionu zákazníků

O tom, jaký největší úspěch se třeba může podařit vám ve videu poví také Tomáš, kterého jsme vyzpovídali.

6. A jakou roli bych sehrál jako obchodník?

Nechceme se stát platformou, kde si partneři budou moci zadat cokoliv za jakoukoliv cenu. Zajímavost nabídky je pro náš dlouhodobý úspěch na prvním místě. Naše největší přidaná hodnota jsou zkušenosti, které jsme během téměř šesti let nasbírali, a naše práce s daty. Obchodník tak sehrává roli konzultanta. Partnera osloví a společně s ním vymyslí produkt, který bude atraktivní pro zákazníka a bude ekonomicky fungovat partnerovi. Postupně jsme vyladili platformu tak, aby byl partner posléze schopen si nabídku opakovaně zadat sám. Obchodník pak na základě prodejních výsledků může s partnerem konzultovat, jak produkt obměnit nebo jaké produkty a služby jsou aktuálně nejvíce poptávané. Ale díky platformě si může partner nabídku zadat okamžitě.

Platforma sehrává důležitou roli i v regionech, kdy se obchodník nemůže vždy dostavit osobně na schůzku s partnerem. Ale pokud partnera naučí s platformou pracovat, může spolupráce fungovat velmi jednoduše i dlouhodobě.

Partneři si často slevu mohou jednoduše zadat opakovaně sami, obchodníkovi tak ubývá administrativa a zůstávají provize z akcí zadaných partnerem.

7. Jaká je možnost profesního růstu?

Důkaz, že aktivním, angažovaným lidem rádi dáme další příležitost, je i to, že naši sales manažeři vycházejí z našich nejlepších obchodníků. Momentálně máme už šest manažerů, kteří excelovali v určitých kategoriích nebo regionech, a proto jsme jim dali příležitost vést a rozvíjet tým. Výhodu u nás mají zkušení obchodníci, kterým ke špičkovým výsledkům stačí seznámit se s produktem. Šanci ale dáváme i talentovaným obchodnickým začátečníkům, které rozvíjíme v obchodnických dovednostech.

Jaké tu máme týmy a jejich šéfy vám nyní představíme:

Praha

Lucka – Sales managerka Prahy je ve Slevomatu už od počátku a 6.narozeniny Slevomatu byly i její 6. slevomatí.

A tohle je její tým na obchodnické konferenci.

Praha – oddělení Inside Sales

Veronika – má na starosti druhý pražský tým – oddělení Inside Sales Specialistů. Jde o 7členný tým pod vedením Veroniky, kteří obchodují většinou po telefonu a starají se o rozsáhlé portfolio potenciálem menších partnerů. Odvádějí velmi důležitou detailní práci, zpracovávají také veškeré poptávky, které přijdou na kontaktní mail či telefonní linku pro partnery.

Je to parta, která se ráda směje a drží pospolu.

Čechy

Lukáš – Působí ve Slevomatu od počátku, kdy řešil partnery v Plzni a okolí. Od letoška se díky svým výkonům stal šéfem jednoho z obchodních týmů a  stará se jako teamleader o západ a jih Čech, tedy o část středních Čech, Karlovarsko, Plzeňsko a Českobudějovicko.

Jirka – Jirka je relativně čerstvou posilou našeho týmu. Před Slevomatem vedl jako Restaurant Manager Mladoboleslavskou restauraci. U nás začínal jako obchodník pro Střední Čechy a díky jeho zkušenostech s gastronomií a výsledkům se po několika týdnech ujal pozice Teamleadera obchodního týmu, který působí v Hradci Králové, Pardubicích, Liberci, Ústí a samozřejmě i středních Čechách.

Morava

Petr – dříve obchodník v Olomouci, který už skoro rok vede jeden z obchodního týmu na Moravě a má pod palcem Ostravu, Olomouc, Zlín a jejich okolí. Ve Slevomatu funguje pátým rokem.

Martin – Martin se pohyboval v oblasti slevových portálů už 3 roky před jeho působením ve Slevomatu. Vždy ho ale lákala práce pro jedničku na trhu a tak jsme se dohodli na spolupráci. Díky jeho předešlým zkušenostem se velmi rychle u nás vypracoval z pozice obchodníka v Brně na šéfa moravského týmu. Na starosti má především Brno a Jihlavu a velmi intenzivně se vždy stará o nováčky na Moravě.

Moraváci na jednom z meetingů.

Cestování

Radek – Radek se věnuje obchodu 13 let. Pohyboval se ve finanční branži a Slevomat se pro něj stal novou výzvou a místem, kde se chtěl rozvíjet. Jelikož ve volných chvílích je jeho několikaletým koníčkem cestování a pořizování letenek za babku, pozice Sales managera Cestování je pro něj nyní tou správnou výzvou a hnacím motorem.

A tohle je tým cestování při oslavě 6.narozenin.

Zboží

František – Fanda začal před 4,5 lety ve Slevomatu jako obchodník v pražském týmu, kdy řešil mix nabídek pro Prahu. Poslední rok se specializoval na kategorii Zboží, kam se přesunul, jelikož v tomto segmentu vynikal. Jelikož se stal několikrát nejlepším obchodníkem týmu Zboží a v tomto segmentu dobře orientuje, aktuálně se stal šéfem týmu a Zboží vede.

Tým Zboží v celé své kráse 🙂

8. Jak vypadá den obchodníka ve Slevomatu?

Všichni obchodníci spravují portfolio svých partnerů, tak aby jej co nejefektivněji vytěžili. Obchodují po telefonu i osobně. Nejrychlejší formou komunikace je pochopitelně telefon, který upřednostňují. Zároveň jsou stále ve střehu a vyhledávají nové partnery, aby zabezpečili co možná největší růst. Orientují se na celou šíři kategorií, prim hrají lokální služby, které jsou zároveň největší prioritou. Dobrýobchodník má neustále oči otevřené a ví co se v jeho regionu děje.

9. A kdo je ta ideální posila do týmu?

Prototyp dobrého obchodníka pro nás není zkušený kravaťák se služebním autem, který opečovává svěřené portfolio. Postupně jsme přišli na to, že je pro nás na prvním místě aktivita obchodníka.

HR manažerka Slevomatu Veronika Hlaváčová k tomu dodává: “U každého člověka, který k nám do firmy nastupuje, je pro nás důležité, jak na nás působí lidsky, jestli bude dobře fungovat ve vztahu s jinými členy týmu.”

10. Jak se můžu stát obchodníkem ve Slevomatu a v jakém regionu hledáte posily?

Je to jednoduché, stačí se mrknout na www.slevomat.cz/prace, kde najdete aktuálně volné pozice, poslat nám váš životopis a důvod, proč se chcete stát členem slevomatí rodiny a my už si s vám rádi popovídáme o tom, kde by vám mohla sedět ta správná židle. A pokud ve volných židlích nenajdete to pravé, nezoufejte a také nám napište, jsme schopni vám ušít i pozici na míru. 🙂

Mrkněte na aktuální nabídku práce

Slevomat HR

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci.