Jak se obchoduje gastro a zážitky z pohledu nováčka ve Slevomatu. Tomáš Knot prozrazuje!

Jak se obchoduje gastro a zážitky z pohledu nováčka ve Slevomatu. Tomáš Knot prozrazuje!

Slevomat HR 8. 6. 2017

Tomáš Knot:

  • 24 let
  • obchoduje pátým rokem
  • ve Slevomatu obchodní tým pro lokální služby v Praze
  • momentálně startuje s kamarádem vlastní talk show
  • Kromě obchodu ho baví fitko, běh, bary a pražský trojboj náplavka+Letná+Riegráče

Tome, když jsem tě oslovila ohledně pozice obchodníka ve Slevomatu, pracoval jsi jinde. Co tě nakonec nalákalo k nám? Co tě přesvědčilo?

Já jsem tenkrát byl opravdu spokojený a změnu jsem neplánoval. Ale potkávali jsme se celkem dlouho a tím, jak jsem poznával víc lidí od vás a bavili jsme se, tak to začalo dávat čím dál větší smysl. Priorita číslo jedna je u mě vždycky v lidech, s kterými pracuju, takže to pro mě hrálo velkou roli. Navíc se mi líbila myšlenka, že reálně budu pomáhat rozvíjet firmy svých obchodních partnerů.

Bylo to i tak, že jsi náš produkt pochopil dokonale až po nástupu do Slevomatu?

Chápal jsem hlavní myšlenku produktu, to ano. Jinak bych sem ani nešel. Ale je pravda, že do hloubky jsem možnosti produktu poznal až uvnitř firmy. A vlastně se ještě pořád učím.

Ty jsi předtím obchodoval IT a telco a teď najednou jednáš s partnery z gastra, zábavy, služeb a všeho možného. Jaký pro tebe byl ten přechod? Jak se ti na to zvykalo?

Tohle pro mě bylo hodně jednoduché. IT je dost specifický a náročný obor. Při jednáních proti mě seděli vystudovaní specialisté z IT oboru a řešil jsem projekty, které se vyjednáváním táhly klidně i rok, než spolupráce dopadla. Ve Slevomatu je skvělé, že s partnery řešíš to, že jim přineseš nové zákazníky, na což samozřejmě slyší, a jednání jsou často opravdu příjemná. Nejde ani tolik o to, jestli se jedná o gastro nebo něco jiného. Pro mě je u každého partnera klíčové, jestli akci berou jako reklamu nebo prodejní kanál. Podle jejich očekávání potom řešíme, kam to dál posunout.

Tome, obecně začátky ve Slevomatu. Bylo pro tebe něco opravdu těžké? 

Musel jsem si zvyknout na to, že všichni Slevomat znají a mají na něj svůj názor, a proto je potřeba partnerům nejprve vysvětlit, jak Slevomat funguje dnes, že už to není primárně o slevě, ale o inspiraci, a až pak řešit konkrétní nabídku.

Jak dlouho ti trvalo, než jsi uzavřel první dealy?

První měsíc jsem do práce vložil hodně aktivity, ale dopadnul jenom jeden partner. Nevím proč, ale ještě mi nešlo dotahování. Nicméně se to obrátilo druhý měsíc, kdy už jsem věděl, co partneři potřebují, a ti rozjednaní finálně klapli. Takže z výsledků druhého měsíce jsem byl sám až překvapený.

Tobě se teď hodně daří. Čemu to přisuzuješ? Co si myslíš, že určuje ten tvůj úspěch?

To je docela jednoduché. Na každé schůzce a vlastně i v telefonátu se s každým bavím opravdu jako s partnerem. To slovo je klíčové. Pokaždé, když jedu na schůzku, tak se vcítím do kůže toho partnera a přemýšlím, proč bych být jím do spolupráce šel, co to tomu businessu přinese. V momentě, kdy mi to dává smysl, to snáz partnerovi vysvětlím a vznikne příjemná debata. Kdybych to tlačil na sílu, i když není vhodná chvíle, tak z toho nic dobrého nevznikne. Takže na schůzce vždy buď přesvědčím partnera, že to smysl má, nebo on přesvědčí mě, že to smysl nemá. A ani jedno není špatně. I když to druhé se moc často nestává 🙂

Jaký je tvůj nejoblíbenější deal, který jsi zatím přinesl? Co se ti fakt povedlo?

Asi bych měl odpovědět, že Star Donuts, i když jsem na začátku vůbec netušil, jaká pecka z toho bude. Sešli jsme se s partnerem na snídani v James Dean a on byl ještě o rok mladší než já, je mu 23 let, a skoro do oběda jsme si povídali o tom, jak začínal v byznyse, o jeho firmě, o celé té vědě okolo donutů a bylo to tak zajímavé, že jsem se pro to najednou obrovsky nadchnul. A už když jsem šel do kanceláře s tím, že ten deal mám, tak jsem věděl, že to bude šlágr jako prase 🙂

A máš teď nějakého dalšího vysněného partnera, kterého bys chtěl získat?

Zrovna dneska se mi podařilo domluvit online kurzy Petra Havlíčka, kterého jsme chtěli na Slevomat už dlouho, ale zatím se to nikomu nepodařilo. A v současné chvíli mám rozjednanou spolupráci s opravdu top partnerem, ale ještě nechci jmenovat. Nicméně jestli to dopadne, tak budu muset pak hodně usilovně přemýšlet, čím to zase překonám.

Ačkoli jsi přišel už jako zkušený obchodník, je něco, co ses za tu krátkou dobu naučil ve Slevomatu?

Já jsem sem šel s představou, že vím, jak se obchod dělá, a jdu to sem jenom aplikovat. Ale v čem jsem se tu brutálně posunul, je příprava. Co všechno nám může poskytnout gooddata, co se tam dá zjistit a vyždímat na maximum. Úspěch obchodníka vždy do určité míry záleží na aktivitě, ale díky nástrojům, které tu máme, dokážu svojí energii maximálně zefektivnit. Takže se můžu soustředit na věci, které dávají smysl a vedou k výsledkům.

Tomáš Knot

Co tě na Slevomatu nejvíc baví?

To je věc, která mě opravdu překvapila. Z dřívějška jsem byl zvyklý, že když přinesu obchod, tak musím ještě řešit administrativu, smlouvu, realizaci, kdo co udělá a podobně. Nemyslím si, že to jsou nutně věci, které by měl obchodník řešit. Oproti tomu ve Slevomatu jdu na schůzku s partnerem, popovídáme si, domluvíme, po schůzce jen zadám pár základních věcí do adminu a pak se už o nabídku starají kolegové. Ti řeší stavbu dealu, grafiku, copywriting, všechno. Já si toho extrémně vážím, protože to rozhodně není samozřejmostí.

Jak hodnotíš atmosféru ve Slevomatu?

Mně se tady líbí, že se seznamuju se spoustou lidí, s kterými si mám co říct. Je to možná i tím, že jsme tu parta mladých a aktivních lidí. Atmosféra je skvělá, všichni si tykáme, pořád jsou nějaké akce a jednoduše zábava.

Tvoje vize do budoucna u nás?

Nad tím jsem vlastně ještě nepřemýšlel, dokud ses mě nezeptala. Jsem extrémně ambiciózní člověk, takže jednoduše růst, co to půjde 🙂

Chcete taky tenhle job? Mrkněte na naše volné pozice. Těšíme se!

Aktuální nabídka volných židlí

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru