Zákaznická péče ve Slevomatu jako skvělý start kariéry. Co, kdy, proč a jak prozrazuje nováček Kuba Herrmann.

Zákaznická péče ve Slevomatu jako skvělý start kariéry. Co, kdy, proč a jak prozrazuje nováček Kuba Herrmann.

Slevomat HR 16. 11. 2017

Kuba Herrmann:

  • 20 let
  • student Univerzity Karlovy na Fakultě sociálních věd
  • do Slevomatu nastoupil před měsícem jako člen týmu zákaznické péče
  • ve volném čase hraje rád fotbal, cestuje, zajde si na pivko s přáteli a baví ho Slevomatí akce

Kubo, úplně na začátek by mě zajímalo, proč jsi vůbec na náš inzerát zákaznické péče odpovídal, co tě k tomu vedlo?

Hledal jsem práci a Slevomat mě zaujal, protože je to velká firma a měl jsem pocit, že to tu funguje na nových principech. Dalo by se říct, že máme volnou pracovní dobu, protože požadavky si píšeme my sami a kolegové jsou super… I když to jsem vlastně předtím nevěděl (smích).

Jak jsi vnímal výběrové řízení?

Nejvíc jsem byl překvapený z prvního kola, z telefonického pohovoru. To jsem byl opravdu hodně zaskočený, když jsi mi volala a rovnou na mě “vybafla”: ”Jsem maminka na mateřské dovolené a nemohu využít voucher, co s tím uděláte?”

Po tomto rozhovoru jsem byl sám se sebou spokojený, protože jsem si říkal, že jsem to tak nějak uhrál. Pak jsem od tebe dostal k vypracování krátké úkoly, na které jsem měl odpovídat. Tak to bylo v pohodě, to jsem byl taky sám se sebou spokojený, protože jsem byl přesvědčený, že jsem to napsal dobře. Na základě toho jsem se dostal do dalšího kola k osobnímu pohovoru, a to už jsem se sebou spokojený moc nebyl. Byl jsem celkem na vážkách, jestli jsem to dal, nebo ne. A když jsi mi pak volala s výsledkem, že jdu do finále, tak jsem měl strašnou kocovinu, že jsem tomu ani nevěřil (smích) a málem jsem na to ráno zapomněl… A ten finál už byl příjemný.

Před tím, než jsi tohle všechno zažil, jak sis představoval tuhle pozici?

Představoval jsem si to úplně jinak (smích). Myslel jsem si, že budu ten člověk, který bude zařizovat nějaké nabídky a pracovat s partnery, a vůbec jsem si neuvědomil, že to je jiná pozice. Ale ve finále si myslím, že tahle práce je opravdu dobrá, i když jsem si původně říkal něco jiného a byl jsem na vážkách, jestli mě to bude bavit. Ale jak jsem tady, tak musím říct, že mě to fakt baví.

Dokázali jsme ti na pohovoru v rámci těch úkolů ukázat, jak to v reálu bude vypadat? Nebo si myslíš, že to má dál od reality?

Já myslím, že to nastíněné bylo dobře, ale realita je stejně úplně jiná (smích). Člověk si fakt u pohovoru neumí představit, jaké to bude, když poprvé zvedne telefon a začne volat, nebo jak bude řešit dotazy nebo reklamace… Ale čím víc hovorů děláš, tím víc se zlepšuješ.

Takže tu teorii jsme ti byli schopni popsat?

Jojo, to se obsáhlo opravdu všechno, jen realita je pak stresovější.

Jak probíhalo zaškolení?

Zaškolení probíhá třeba týden, je toho strašně hodně a máš co dělat, abys to všechno pobral. Děláš ty věci furt dokola, pak se v tom už začneš zlepšovat, myslíš si, že už to umíš a pak přijdeš do praxe a zase vlastně nic nevíš a voláš o pomoc (smích).  Ale je dobrý, že trénuješ každý ten úkol zvlášť. Jeden den se věnuješ například jenom telefonům, druhý den zendesku a tak.

Co ti přišlo nebo přijde nejtěžší?

Tak nedá se říct, že by byla nějaká kategorie, kterou nemám rád. Nebo jako reklamace nejsou úplně nejpříjemnější, protože je to situace, kdy ten pán nebo paní je naštvaný a teď nevíš, co přesně dělat. Požadují vysvětlení hned, ale ty to nevíš, musíš to zjistit, takže to je na delší trať. Navíc to musíš to všude zapisovat a je kolem toho trochu administrativy. Ale dá se to zvládnout.

Jací jsou naši zákazníci?

Strašně milí. Máme od nich zpětné vazby, kde nám píší, jak s námi byli spokojení nebo ne. Za pochvaly máš pak vyšší plat a co je super, tak za “bady” se ti nesnižuje (smích).

Naše zákaznická péče je specifická tím, že děláme WOW, máš už nějaké za sebou?

Měl jsem zatím jedno WOW. Bylo to pro pána, který nemohl využít voucher na masáže, protože byl zraněný (měl něco se žebry) a poskytovatel se k tomu postavil tak, že už mu neprodlouží platnost. Tak jsem mu voucher nadstandardně refundoval a k tomu poslal ještě poukaz na žebra, ať se mu uzdraví. Pán mi pak napsal pochvalu, že mi moc děkuje, že je Slevomat v tomhle přístupu skvělý.

Je něco, co ti v práci zlepší den?

Když lidi po komunikaci se mnou změní úplně tón hlasu. Když jsou nejdřív naštvaní, ale pak se postupně přetočí a celá komunikace se změní. Taky mě baví chodit mezi lidi a vymýšlet různé akce a realizovat je. Naposledy jsme s kolegou Honzou Hořákem chodili v ulicích a rozdávali lidem vouchery.

Co se ti nejvíc líbí ve Slevomatu?

Prostředí, kolektiv a to, že se pořád zlepšujeme. Není to tu tak, že člověk dělá věci jen pro sebe, ale že je spojený s celou firmou. Chce dělat maximum a budovat jméno firmy. To je to, co mě na té práci strašně nabíjí.

Kuba Herrmann

Vidíš se tady i do budoucna? Chtěl by ses tu posouvat?

Zákaznická je prostě začátek. Tady se nejlíp naučíš, jak komunikovat s lidmi, poznáš naše zákazníky, produkt. Alespoň tak to vidím já, tahle práce mi dává hodně. No a pak bych se chtěl posunout jinam, do kontaktu s partnery.

Takže obchodnická pozice?

Ano. Například dneska jsem šel pro jídlo, zakecal se s pánem v jedné restauraci. Říkal jsem, že sem často chodím, ale kolegové chodí jinam, protože tam mají meníčka. No a pak mi cvaklo, že jsem vlastně ze Slevomatu (smích), a že bych toho mohl využít. Vysvětlil jsem mu o čem ta spolupráce s námi je, načež mi řekl, že to zní super, že by rád začal spolupracovat.

Chcete taky nastartovat kariéru u nás? Mrkněte zde a napište nám. Těšíme se!

Podívejte se na aktuální nabídky práce

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru