Jak si u nás žijí obchodníci?

Jak si u nás žijí obchodníci?

Slevomat HR 6. 12. 2017

Že Slevomat zdaleka není jen o nabídkách v Praze a přilehlém okolí, se ví už dávno. Aktuálně najdete naše partnery a jejich nabídky napříč celou Českou republikou. Jak to ale vlastně v jednotlivých regionech funguje?

Mimo pražské kanceláře pracují obchodníci na vlastní pěst – jejich kancelářemi jsou kavárny a práce z domova je na denním pořádku. Důležité je ale být hlavně v terénu. Který burger vyhrál minulý týden na burger festu? Jaká nová kavárna se otevírá za rohem? Oblíbená restaurace má nové menu? To všechno obchodník mapuje a následně s podniky navazuje spolupráci. Znalost daného regionu je proto tedy klíčová – znát ho jako své vlastní boty je jedním z kritérií pro úspěšnost a reagovat na to, co se kde zrovna děje, je nutnost. A není to jen o jednom městě, ve kterém se pohybujete. Pokud víte o tom, kde se co šustne i v okolí, pole vaší působnosti je volné. Například pokud jste z Ostravy, ale znáte parádní restaurace v Opavě, Havířově nebo Karviné, můžete se vydat i tam.

Každý z obchodníků pracuje na svém portfoliu, které si od začátku vybuduje. Žádný z nich nedostává portfolio již přidělené. Je potřeba si ho vystavit sám a neustále ho rozšiřovat. Zároveň je klíčové nastavit si s partnerem dlouhodobý vztah, který bude výhodný pro partnera, obchodníka, ale především i pro naše zákazníky, kteří se na Slevomat vrací pro inspiraci nejen na zážitky.

Pokud zatím nejste nejostřílenější obchodníci v okolí, vůbec nevadí. Naši teamleadeři jsou každému nováčkovi velkou oporou – po teoretickém zaškolení doprovází nové kolegy také na schůzky a pomáhají se vyrovnat s prvními neúspěchy a nebo potom naopak i s prvními úspěchy a třeba i oslavným pivem k tomu. 🙂

Největší výhody obchodničení ve Slevomatu

I když pozice obchodníka u nás může být někdy dřina, má to spoustu výhod. Zeptali jsme se na ně Petra Vrány – teamleadera obchodníků pro Olomouc, Ostravu a Zlín. Petr sám začal jako obchodník, během chvíle se vypracoval až na teamleadera a v současné době má na starosti vedení dalších 4 kolegů ve svém týmu. Podle Petra jsou těmi výhodami především:

  • Svoboda – nejen z hlediska time managementu, ale i ohledně volné ruky při výběru potenciálních partnerů – výběr podniků, které byste rádi zobchodovali, je čistě na vás. Jestli je svoboda právě to, co od nové práce očekáváte, pak už asi větší svobodu nikde nenajdete. Na druhou stranu velmi narazí ti, kteří mají obtíže se sebedisciplínou, bez té to totiž také nejde.
  • Nezastropovaná výplata – je to jen na vás a vaší aktivitě.
  • Rozšíření obzorů, navázání kontaktů na sebe – poznávání nových lidí a navazování přátelských vztahů. Vytvoření si vlastního portfolia partnerů úplně od píky. Síť kontaktů už vám nikdo nevezme.

Není to ale samozřejmě úplně zadarmo. Výhod je sice dost, ale je to vykoupené tvrdou prací.  

Kdyby bylo něco, co bych rád věděl před tím, než jsem nastoupil na pozici obchodníka, tak je to to, jak je to fakt náročný. Je si potřeba uvědomit, že prvních pár měsíců musí obchodník makat víc než kdy jindy a na nic jiného nebude mít čas. Musí se hodně pracovat s vlastní disciplínou, na které se to musí celé postavit. Ten pocit z dobrých výsledků za to ale opravdu stojí.

— Petr

Oslovili jsme také Jirku Kubečku, našeho obchodníka v Ostravě, který u nás právě oslavil svůj první rok, aby se s námi podělil o jeho začátky u nás a jeho největší úspěchy.

Jirka Kubečka

Jirko, jsi u nás ve Slevomatu teď přesně rok. Co pro tebe bylo na začátku nejtěžší?

Určitě to bylo to přepnutí z módu „zaměstnanec“ do módu „podnikatel“. A přijít na to, že to, co si neudělám, to nemám. Že když budeš čekat na to, až se ti povede jedna velká věc – jedná velká ryba a budeš kašlat na to ostatní a menší, tak to není dobře. Potřebuješ dělat průběžně to, že i když se soustředíš na jednoho velkého partnera, tak do toho máš zároveň 10 dalších menších, obíháš si schůzky a díky tomu jsi schopný ten svůj plán splnit – i přeplnit. Takže je určitě nejtěžší, ale zároveň nejdůležitější přepnout to myšlení.

Co bys doporučil ostatním nováčkům?

Že hrozně důležitá je disciplína. Pokud nemáš disciplínu, tak ta tvoje studna nápadů jednou vyschne. Sportovce taky nikdo nenutí do toho, aby něco takového dělal – on ví, že musí a že bez toho ty výsledky nejsou. Není to určitě pro někoho, kdo je flákač a kdo si řekne, že když dneska nic nemá v plánu, tak bude spát do 10. Takhle to prostě nefunguje. Musíš najet na ten svůj režim a jet ho pořád dokola – nemám schůzky, tak si je navolám. A je taky hrozně důležitý pochopit, že obchoďákům, kteří něco prodávali a klepali na dveře dům od domu, už dávno odzvonilo. Je fajn nejít hned po businessu, ale zkusit poznat přímo toho partnera. Navázat s nimi přátelský vztah, to je pak ta spolupráce úplně o něčem jiném.

Když se podíváme na dealy a partnery, které jsi zobchodoval – na jaký tvůj deal jsi nejvíc pyšný?

Skvělé je to vždycky u partnerů, kteří nejsou tak známí a tak velcí. To když se povede a má to velký úspěch, tak to je paráda. Když bych měl ale říct velké jméno, tak je to určitě teď Marlenka, co se teď čerstvě spouštělo, takže bych řekl deal od nich. Co bylo také velké, je určitě Oldies festival v dolní oblasti Vítkovic – festival, který navštíví okolo 10 tisíc lidí a každý tady u mě v Ostravě a okolí to prostě zná. Takže určitě i ten bych zmínil. A samozřejmě je spousta partnerů, na které si teprve myslím a těším se na ně. 🙂

Co je tedy tvým snem zobchodovat?

Je toho víc, ale zmínil bych Colours of Ostrava, to by se mi líbilo. Je ale vlastně hrozně těžké na tuhle otázku odpověď, protože rád dělám taky to, že pomáhám malým podnikatelům, i to jsou pro mě takový „topky“. Když vidíš člověka, který začíná, ty mu pomůžeš a vidíš u toho ten výsledek. To si myslím, že je hodně důležité – ne jenom, že vyděláš, ale že taky celkově ten lokální obchod posuneš dopředu.

Jaký deal jsi domlouval nejdelší dobu?

Teď se mi zrovna povedl deal v Opavě, kde je vyhlášená restaurace La Bodega. S těmi jsem prvně začal komunikovat už v březnu a teprve teďka jsme zadali deal. Takže nějakých 8 měsíců.

Jak to, že to trvalo tak dlouho? Co se změnilo, že to nakonec klaplo?

Je to hodně o tom, že ty musíš celou tu nabídku vymyslet tak, aby to partnerovi pasovalo. Když jsem začínal, tak jsem ještě neměl úplně takovou tu empatii, abych se vcítil do každého typu podnikatele. Je to tak, že se musíš s každým bavit trochu jinak – ať již s velkými luxusními restauracemi nebo menšími podnikateli. Musíš najít tu správnou cílovou skupinu, protože to není univerzální. Nemůžeš zkrátka přijít se vším za každým, ale zjistit, co od toho kdo očekává a co přesně potřebuje. Potom na to nabalit tvojí nabídku a dohodnout formu spolupráce. Takže proto to nakonec klaplo.

Jaký deal jsi domlouval naopak nejkratší dobu?

Paradoxně to byla ta Marlenka, kterou jsem zmiňoval na začátku. Je to opravdu velký partner a bylo to v rámci týdne, maximálně týdne a půl. Je to taky hodně o tom, kdy se tomu partnerovi dovoláš. Oni se rozhodli, že do toho budou chtít jít na Vánoce s námi a dohodli jsme se hned na první schůzce.

Nejlepší večeře v okolí, útulná kavárna v centru města nebo zážitky, na které jen tak někdo nezapomene – pokud vás hned napadají místa z vašeho okolí, pak máte skoro vyhráno. Přesně to jsou místa, která jsou cílem pro naše obchodníky. Pokud vás láká práce pro Slevomat, mrkněte zda nemáme otevřenou pozici zrovna ve vašem okolí! 

Nabídka volných pozic

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru