
Představení HR oddělení

Stejně jako řadu dalších věcí i získávání nových lidí se snažíme dělat jinak a lépe. Tohle „neonové“ pojetí je zaměřené na výkon a marketing. Používáme nové přístupy, které oproti těm tradičním reflektují potřeby generace Y a internetového prostředí, přičemž klademe důraz na partnerství s kandidáty a udržování dobrých vztahů i do budoucna.
Naše poznatky také sdílíme s veřejností, ať už na Linkedin (přečtěte si článek Rozhoupala jsem PHP vývojáře, aby se sami od sebe začali hlásit na otevřenou pozici. Jak?!) nebo na blogu a Facebooku Neonová HR.
Veronika
“Opisování konkurence se nebojím. Pokud budou ostatní zítra dělat to, co my jsme udělali včera, tak je vše v pořádku, protože máme náskok :), ” říká Veronika (Linkedin profil), vedoucí HR.
Novinky v HR
HR oddělení dostává v současné době novou strukturu, která bude ještě lépe plnit svou neonovou vizi. Zanikla pozice Junior recruitera a naopak vznikla nová pozice HR (marketing) specialisty, která je přímo podřízená vedoucí HR.
Díky této změně můžeme ve větší míře zkoušet netradiční a kreativní formy náboru a ještě lépe aplikovat nové trendy a přístupy, které jednotlivým oddělením a jejich fungování přináší přidanou hodnotu a zajišťuje efektivní řešení pro výkon firmy a její business.
Petra
Nová HR (marketing) specialistka Petra (Linkedin profil) popisuje náplň práce takto: Pozice obsahuje vedle recruitingu i kreativní HR marketingové aktivity zaměřené na kandidáty i stávající zaměstnance.
Jak vypadá den v HR?
Sama Veronika jej popisuje takto:
Přes den vedu pohovory, poskytuji konzultace manažerům a řeším nenadálé HR situace. Když je potřeba obsadit pozici, vymýšlím strategii, jak co nejrychleji najít ideálního kandidáta.
Vedle recruitingu dělám i headhunting na těžce obsaditelné pozice a napřímo oslovuju kandidáty na Linkedinu. Sestavuji vyhledávací dotazy a nová klíčová slova, podle kterých vyčmuchám ty správné lidi. Některé kandidáty hledám jen na Twitteru nebo Facebooku, jiné zase na konferencích a v odborných kruzích. Na networkingových akcích se s nimi potom “nenápadně” seznámím a nálákám je na naši pozici.
Důležitou součástí mé práce je nejen propagovat pozice, ale zároveň také šířit povědomí o značce Slevomat jako zaměstnavateli.
Když mrknete na můj twitterový účet, najdete tam například:
1) netradiční akce, které vymýšlím k zaujetí a nalákání lidí:
https://twitter.com/Sput_Nika/status/536441299759816704
https://twitter.com/Sput_Nika/status/480349073061711872,
https://twitter.com/Sput_Nika/status/480303935333625856
2) večerní networking na konferencích a budování vztahů s komunitami:
https://twitter.com/Sput_Nika/status/573536115224879104
https://twitter.com/Sput_Nika/status/542056925048098817
3) příklady kreativních náborových akcí a inzerátů:
https://twitter.com/Sput_Nika/status/561152119471099904
Součástí tohoto “brand buildingu” a “HR marketingu” byly například i odměny pro kandidáty, kteří se hlásili na pozici HR (marketingového) specialisty. Top 10 uchazečům jsme za jejich energii, vypracování odborných case studies a dalších věcí “nad plán” připsali jako poděkování kredity na nákup na Slevomatu, což mělo pozitivní ohlasy.
Trocha čísel na závěr
Za rok 2014 jsme zpracovali celkem 6000 CV.
Jen za leden a únor 2015 jsme vyhledali a přímo oslovili 1130 relevantních lidí na Linkedin s nabídkou pozice a dalších 620 se jich přihlásilo samo. Ze všech těchto kandidátů obstálo ve výběrových řízeních 16 talentovaných nováčků, kteří přijali naši nabídku práce.
HR oddělení je malé a tvoří ho dvě pozice – HR manager a HR marketingový specialista.
Jak se vám článek líbil?