Víme, kde najdete nejromantičtější místo pod sluncem! Jen malý kousek od Tábora

Víme, kde najdete nejromantičtější místo pod sluncem! Jen malý kousek od Tábora

Jana Šupolíková 16. 6. 2021

Hledáte místo, kde se budete cítit jako na návštěvě u babičky a budete se tam rádi vracet? Manželé Jeníčkovi, majitelé Resortu Mlýn Černovice, začali jedno takové tvořit před 4 lety jen malý kousek od Tábora. A povedlo se jim to na jedničku. V malém butikovém hotýlku se budete cítit jako doma. V místním rybníce si můžete ulovit večeři nebo taky můžete jen chytat lelky. Užijete si třeba wellness v cedrových sudech a… A nepředbíhejme, pan Jeníček vám moc rád všechno postupně prozradí sám.

Pane Jeníčku, co vás vedlo k tomu vybudovat uprostřed vesničky na pomezí Vysočiny a jižních Čech malý butikový hotel?

My jsme se ženou hodně cestovali po celém světě i po oblastech českých. A našli jsme spoustu krásných míst. Ale vždycky to bylo jen o tom, že někdo proinvestoval hodně peněz, najal personál, ale my jsme se v těch místech necítili jako doma. Takže naše motivace byla vytvořit místo, kde se budete cítit podobně, jako když přijedete na návštěvu k babičce. Dáte si dobré jídlo, které ve vás vyvolá samé pozitivní emoce, bude vám tam dobře a rádi se vrátíte.

Naše motivace byla vytvořit místo, kde se budete cítit jako doma.

Splnit takový cíl asi není úplně jednoduché.

Už jen najít ideální místo nebylo jednoduché. Okolo mlýna v Černovicích u Tábora jsme s manželkou pravidelně jezdívali. Mlýn nefungoval, byla to téměř ruina, barák byl zdevastovaný, nad restaurací byla propadlá střecha. Já jsem manželku jednou přemluvil, ona se bude teď usmívat, abychom zastavili na parkovišti a jen se sem podívali. Věděli jsme, že majitel to asi pět let neúspěšně prodával. Ale ona už tušila, a tak čekala jen v autě. Já jsem vylezl na hráz rybníka, sednul jsem si tady, chvíli jsem koukal do vody.

Jak se tak dívám na vaši ženu, tuším, že nadšení s vámi zrovna nesdílela.

Zavolal jsem na ni, ať vyleze z auta a jde se sem podívat taky. Že to musí vidět. Ale ona strašně nechtěla, protože věděla, jak velká hromada práce by tu na nás čekala. Navíc měla ty správné argumenty, že na hotel je to tu malé, je to jak velká chalupa. Ale já jsem se nedal. Řekl jsem jí: Zkus si představit, jak by to mohlo vypadat. Ale ona se bouřila, protože si především dokázala představit hromadu práce, která nás čeká. V té době byla navíc těhotná. No a nakonec se stalo to, čeho se nejvíc bála. V šestinedělí běhala po stavbě a řídila řemeslníky. (Paní Jeníčková s námi sedí u stolu a upřímně se směje.)

Jak dlouho vlastně Resort Mlýn v Černovicích funguje?

Teď jedeme čtvrtým rokem.

Povedlo se naplnit vaše původní sny o malém butikovém hotelu s domácí atmosférou?

Já pevně doufám, že ano. Snažíme se učit personál, aby nenarušoval našim hostům pohodu, ale aby klient zároveň dostal servis, který očekává.

Snažíme se u nás vytvořit atmosféru, jako když přijedete na návštěvu k babičce a ona vám upeče štrúdl z domácích jablek.

Jak tedy vypadá pobyt u vás v praxi?

Někdo ráno vstane a nechá si donést snídani na pokoj. Můžete si třeba brzo ráno vzít prut, jít chytat ryby a koukat do vody. Můžete si vyzkoušet jógu nebo Tai chi. Snažíme se naladit na každého jednotlivého zákazníka a dopřát mu vše, po čem touží. Proto nemáme nic jako pevný čas příjezdu a odjezdu, snídaně od do atd. Protože to je to, co zákazníka limituje a dělá z pobytu jen klasický hotel. Každý si tu zkrátka může užít pobyt ve svém rytmu. Máme tady velkou pergolu, která je připravená pro posezení velké společnosti lidí. Je tu ale i mnoho soukromých zákoutí, kde si můžete v klidu posedět a nikdo vás nebude rušit.

Umí si ještě někdo v dnešní době užít opravdový relax, nebo lidé pořád jen pošilhávají po svých smartphonech?

My si moc přejeme, aby náš host v téhle uspěchané době vypnul telefon, poštu a zkusil se na chvíli zastavit, zbavil se stresu. Aby přestal řešit, kolik má ještě nevyřízených e‑mailů, ale sednul si v klidu na lavičku a třeba jen pozoroval hladinu rybníka. Nebo se šel projít okolo výběhů s koňmi a krávami. Aby prostě přemýšlel jen o příjemném relaxu, který ho tu čeká doslova na každém kroku. Musím říct, že se nám naše přání plní.

Nechcete být rušeni, ale chcete si užít maximální servis? Domluvíme si společný signál a splníme vám každé přání.

Individuální servis je poměrně nelehký úkol. Daří se vám to?

Řeknu to, jak to je, ale neberte mě úplně doslova. My o zákaznících sbíráme průběžně informace. Děláme to proto, abychom věděli, jak vám maximálně zpříjemnit pobyt. Zapisujeme si, kdo jste, jak trávíte svůj pobyt, co si dáváte k jídlu. Jste pár, který si sem přijel odpočinout a chce soukromí a užít si čas strávený spolu? Máme vás nechat o samotě a nerušit vás? Není problém. Při příjezdu si dohodneme společně nějaký signál, kterým nám dáte vědět, že si přejete být obslouženi a my vám po zbytek času necháme prostor.

Doufáme, že jsme se ženou vytvořili zázemí, které vás bude bavit, bude vás hýčkat a rozmazlovat. Kde budete přemýšlet nad tím, který pokoj vyzkoušíte příště, které jídlo vám nejvíc chutnalo.

Kolem hotelu je i spousta soukromých zákoutí, kde člověk může nerušeně odpočívat. Můžu si objednat jídlo a pití i tam?

Jistě. Někdo nechce být rušen ve svém rozjímání, ale touží po maximálním servisu. Opět se s vámi rádi domluvíme. Vybavíme vás třeba zvonečkem a pokud jdete například rybařit a chcete donést pivo, nebo sklenici dobrého vína, tak si jen zazvoníte. Nebo vám rádi připravíme piknikový koš, který si můžete vzít sebou.

Za pochodu se učíme, všímáme si sebemenších detailů a snažíme se naladit na vaše potřeby. Abychom vám příště tak trochu mohli číst myšlenky. Až tedy přijedete příště, budeme o vás díky pozorování z minulého pobytu vědět docela dost.

Jak hledáte balanc mezi soukromím s dobrým servisem a potenciální nevšímavostí ze strany personálu?

Na jednu stranu to může vypadat, že si vás personál nevšímá. Ale nenechte se mýlit. Jakmile přijedete podruhé, na recepci se vás zeptají, jestli si budete přát to samé co minule. Personál vnímá, jestli si ráno objednáte hemenex s dvěmi vejci, vejce benedikt, nebo jestli chcete zdravou snídani. Příště si to budeme pamatovat.

Pokud si budete chtít ráno zaběhat a budete chtít ukázat nejkrásnější trasu, tak se s vámi vydáme rádi i na ranní běh a provedeme vás. Vše je u nás zkrátka a jednoduše o domluvě. Řekněte nám, po čem toužíte a my vám to v maximální možné míře dopřejeme.

Lokální farmáři a dodavatelé očima pana Jeníčka

Záleží nám na domácké atmosféře a ta se neobejde bez lokálních surovin v kuchyni. Proto moc rádi spolupracujeme s několika lokálními dodavateli.

Moc si vážíme spolupráce s panem Liškou, místním farmářem, který má 200 kusů dobytka. Zvířata chová na volných pastvinách. Pravidelně se spolu potkáváme a bavíme se o tom, jak si vzájemně můžeme pomoci. A plánujeme, po čem by do budoucna naši zákazníci mohli toužit.

Vážíme si pivovaru Obora, což je malý craftový pivovar rodiny Novákových. Pěstují vlastní chmel, chovají a pěstují téměř vše, co si dovedete představit. Produkují také úžasná domácí vajíčka, která jsou takovým malým projektem jejich nejmladší dcerky. Skvělý med nám dodává včelař, pan Novotný.

Zbožňujeme spolupráci se slečnou Mirkou, bylinářkou, která nám v místních luzích a hájích nasbírá vše, co si dovedete představit – bylinky, maliny, ostružiny. A je neuvěřitelná! Někdy přijde s tím, že našla úžasný bez, který ale roste pár kilometrů od hlavní silnice, takže ho pro nás nemůže nasbírat, ale místo toho přinese úžasný rakytník, ze kterého uděláme limonádu. I naši barmani se díky tomu učí pracovat sezónně a míchat limonády ze surovin, které jsou zrovna k dispozici.

Oceňují to naši zákazníci, kteří k nám jezdí na naše jarní a podzimní očistné kúry, zbavit se stresu. Takže i naše sezónní limonády jsou postavené tak, abyste si nejen pochutnali, ale také abyste podpořili očistné a harmonizační procesy v těle.

Na co jste vy sám nejvíc pyšný?

Mě nejvíc baví, že jsme k Mlýnu nepřistupovali jako k byznysu. Jsme na vesnici, okolo je krásná příroda. Hned jsem si vysnil, že bych tu chtěl vychovávat naše děti.

Moc se mi líbí, že jsme ducha vesnice zachovali v tom nejlepším slova smyslu. Hotel jsme zařídili citlivě a vkusně, přestože každý pokoj má svůj vlastní příběh. Můžete se ubytovat v Provence, v zámeckém pokoji nebo v pokoji, který je zařízený ve stylu anglického venkova. Když jsem přijedete jednou, tak vlastně jen ochutnáte, co náš hotel umí. A budete chtít přijet znovu.

Podařilo se nám vytvořit jádro zákazníků, kteří s námi chtějí žít vesnický způsob života a pravidelně se k nám vrací pro unikátní zážitky, na to jsem moc pyšný. Druhá kategorie jsou wellness zákazníci, kteří chtějí odpočinek, soukromí a individuální servis.

Zajímavé akce s vesnickou tematikou

Snažíme se pravidelně připravovat zajímavý program. Nedaleko je farma s velbloudy a lamami. Chystáme víkend s Jakubem Vágnerem a dalšími zajímavými lidmi. Děti se tu budou učit rybařit. Máme v plánu spoustu akcí, které znáte z vesnic, ale nemáte možnost je prožít. Jako třeba tradiční zabijačku. Jestli si chcete užít netradiční záitek, sledujte nás, máme omezenou kapacitu pokojů.

Proč jste vlastně na Slevomatu?

My jsme se Slevomatem spolupracovali už skrze náš první Hotel Palcát v Táboře. Vyhovovala nám parta lidí, která okolo toho byla. A řekli jsme si, že když nám nabídka na Slevomatu funguje skvěle na velký hotel, tak to musí zákonitě fungovat i na malý butikový hotel. Trochu jsme se báli, aby klientela, která je zvyklá na velký objem termínů a pokojů na Hotelu Palcát, nebyla trochu zklamaná. Resort Mlýn v Černovicích je přeci jen menší. Ale zafungovalo to, spolupráce nám přinesla větší procento zákazníků a dnes jsme v situaci, kdy ta spolupráce dlouhodobě funguje. A my si s manželkou stále myslíme, že se máme se Slevomatem v čem vzájemně doplnit.

Liší se nějak zákazník ze Slevomatu od jiného?

Liší! Zákazník ze Slevomatu je dnes hodně náročný zákazník. Očekává veškerou přidanou hodnotu, kterou mu slíbíme v nabídce. A ví, že je v našem oboru velká konkurence, takže striktně vyžaduje vše, co je dostupné. Sám si dokáže velmi rychle porovnat, jestli dostává přidanou hodnotu, za kterou přijíždí. Současně ví, že je velmi dobře chráněn smluvními podmínkami. Taky musím říct, že zákazník Slevomatu dostává za velmi zajímavé peníze velmi dobrou nabídku.

Vrací se k vám zákazníci ze Slevomatu?

Ano, vrací se. Je pro nás velké překvapení, že třeba zákazník z Bookingu se podruhé vrátí napřímo. Ale zákazník Slevomatu podruhé zase koupí svůj pobyt přes Slevomat. Je to známka toho, že věří hodnocení a zpětné vazbě a věří i systému, který ho chrání. Je to pro nás překvapení. Ale chápeme to tak, že zákazník Slevomatu věří, že díky tomu dostane službu, kterou očekává. Je to pro něj záruka kvality.

Na Slevomatu najdou zákazníci aktuálně nabídku pobytů jen na všední dny. Proč?

Je to veskrze praktické rozhodnutí. Přes léto míváme jednak hodně často svatby. Ale také máme dlouholeté zákazníky, firmy i soukromé klienty. A ti sem přijíždí na víkendy se svými rodinami. Ale nejsou to rodiny ve smyslu, máma, táta a dvě děti. Jsou to rodiny s takzvaně řeckými vazbami. To bývá hodně lidí. Tahle setkání by potom mohla narušovat poklidné wellness zážitky jiných hostů. A na nás je, abychom režírovali vaše zážitky a potřeby k vaší plné spokojenosti. Pokud se sem o víkendu sjede na večeři rozšířená rodina, pak by si někdo jiný neužil podle představ klidnou romantickou večeři na našem mole. Narušovalo by to například váš pohodový wellness v cedrových kádích. Tušíme, že nechcete chodit v županu kolem bujaré společnosti.

Po letech praxe už tak nějak víme, jaká jsou očekávání jednotlivých skupin zákazníků, kteří sem jezdí a snažíme se naplnit očekávání všech.

Jak se vám povedlo přežít dobu covidovou?

Covid je pro nás nová vědní disciplína. Naučili jsme se důležitou věc – v takových nečekaných situacích, které nezažili ani naši tátové, ani naši dědové, nám dokážou pomoct jen věrní zákazníci. Pokud vás někdo vypne a zakáže vám podnikání, tak vám vlastně ukáže vzájemné propojení. A my máme propojení jednak s našimi zaměstnanci, kteří pro nás nejsou zaměstnanci, ale jsou to vlastně naši partneři. Naše povinnost je vytvořit pro ně takové zázemí, aby je to s námi bavilo. A jejich role je vytvořit takové zázemí, aby to tu bavilo naše klienty. A když jedna z těch dvou skupin nedělá dobře svoji práci, tak náš koncept přestává fungovat.

Tomu rozumím. Ale jak vám konkrétně tohle nastavení pomohlo překonat krizi?

Někdy se pozná pravá povaha lidí v krizových situacích, jako je právě covid. Díky našemu nastavení jsme si dokázali udržet všechny kolegy. A všichni se rádi vrátili zpět do práce, za což jsme moc vděční. My s velkou pokorou vnímáme, že se sem lidé, kteří tu někdy byli ubytovaní, zastaví na oběd, že nás přijedou podpořit. A to je v dnešní době velmi cenné. A je to i dílo mých kolegů. Kdyby se tu zákazníci necítili dobře, tak se na ten oběd nezastaví.

Jsem si vědom, že v některých hotelech to nemusí vůbec fungovat. Pokud máte podnik někde na hlavní třídě, kde proudí davy turistů, máte díky tomu vždy plno. I když neodvedete stoprocentní službu a zákazník se nevrátí, tak přijde jiný. Ale my jsme malý hotel u Tábora, 20 minut od všech velkých komunikací. Musíte odvést vždy stoprocentní službu, aby se lidé rádi vraceli.

Na co lákáte zákazníky teď, když už je zase otevřeno?

Samozřejmě doba covidová může být o tom jen zdražovat a zdražovat. Ale my se teď zaměřujeme na to, abychom nalákali naše věrné zákazníky alespoň na oběd nebo večeři. A věřte, pokud se u nás zastavíte a podpoříte nás, my to vnímáme. A jsme za to vděční. Také se snažíme podporovat lokální farmáře, zemědělce i služby. Máme tu třeba souseda, který brousí nože. Bylinky nám dodává slečna Mirka z naší vesnice a bude s námi spolupracovat na tvorbě naší vlastní bylinkové zahrádky. Tohle všechno nám pomáhá vytvořit unikátní atmosféru.

Jako vždy se budeme snažit předčit vaše očekávání a neustále vás něčím překvapovat. I teď se můžete těšit na fantastické jídlo, relax, wellness, různé sportovní aktivity i na tematické akce, které jsem již zmiňoval. Pevně doufáme, že v nabídce Slevomatu budeme jedni z těch hlavních, ze kterých budete vybírat.

Podpořil vás Slevomat během doby, kdy jste byli zavření?

Určitě ano. My ho vnímáme jako obrovsky zajímavý projekt. Slevomat je zajímavá skupina lidí, která dala našemu resortu věhlas – ve velmi krátké době všichni věděli, co je Mlýn Černovice. Dovedl nám zákazníky, které bychom jinak těžko oslovili a pomohl nám rozšířit dobré jméno našeho hotelu díky hodnocení. My jsme se i díky tomu učili nastavit kvalitu služby tak, aby byl zákazník velmi spokojený. Zákazník Slevomatu je totiž velmi náročný a promptní ve zpětné vazbě.

Doufáme, že se akce, které společně se Slevomatem vymýšlíme potkají s vaším očekáváním a budete je chtít u nás zažít.

O svůj příběh se s námi podělili i naši další obchodní partneři

Přečtěte si, jak se popasovali s krizí, proč jsou na Slevomatu a co pěkného u nich můžete zažít.

Jak se vám článek líbil?

Jana Šupolíková

Jmenuju se Jana a před 8 lety jsem založila blog Muffinarium.cz. Důvod byl jednoduchý. Tenkrát ještě skoro neexistovaly foodblogy a na internetu nešlo najít slušný recept na domácí muffiny. Za ty roky jsem upekla stovky muffinů, dva syny a 3. místo na Foodblogu roku v kategorii Dezerty a pečení v roce 2014. 

Nahoru