Jak vznikly Slevomatí stezky - cesta od nápadu po realizaci

Jak vznikly Slevomatí stezky – cesta od nápadu po realizaci

Slevomat HR 3. 9. 2019

Česká republika patří mezi země s nejdokonalejším systémem značení pro pěší turistiku. Nyní se mezi všemi zelenými, červenými a žlutými stezkami objevila na území našeho hlavního města stezka nová – tyrkysová. Co to znamená a kdo všechno se na jejím vzniku podílel Vám prozradí “mozek” celé kampaně Lukáš – obchodník pro gastronomii a zážitky.

V Praze se chodí po tyrkysové. Co to znamená?

Zjednodušeně je to námi vytvořená zážitková trasa, která vede přes zajímavá místa a při jejím zdolávání má zákazník možnost využít nabídky našich obchodních partnerů, především v sekcích gastronomiezábavy.

Jaký je cíl této kampaně?

Cílem kampaně je vytvořit alternativu k 2–3 denním výletům. Pro spoustu našich zákazníků není možné realizovat vícedenní výlet. Právě pro ně jsme vytvořili Tyrkysové stezky, kde najdou celodenní výlet na klíč. Zároveň jsme se snažili stezky vytvářet tak, aby se i člověk dlouhodobě žijící v Praze, podíval na místa, kam standardně nechodí. Obecně platí, že lidé rádi využijí věci, které jsou připravené “na klíč” a nemusí je sami vymýšlet. To platí hlavně pro lidi, kteří jsou časově vytížení. A přesně tak jsme se snažili stezky vytvořit. Zákazník si pouze vybere trasu, stáhne si mapku a může vyrazit. Cestou se rozhodne, kam se na co podívá, co kde ochutná a co vyzkouší. Snažili jsme se tedy zařadit pouze akce, které jsou bez rezervací.

Jak jsi na nápad “Stezky Slevomatu” přišel?

V průběhu jara jsme přemýšleli, jakou kampaní by jsme mohli v létě zaujmout tak, aby mohla alespoň vzdáleně konkurovat cestování, které je u nás nejsilnější sekcí. Já jsem přišel s nápadem, který byl realizovaný v podobném duchu pár let zpátky v USA. Původně jsem si představoval takový den se Slevomatem, který bude podrobněji popisovat jedno konkrétní místo v Praze a bude zákazníkům nabízet akce v jejím okolí. Nápad jsem přednesl našemu manažerovi Tomovi a následně na poradě celému týmu. Byl to takový brainstorming a nakonec jsme se po krátké debatě shodli, že nejlepší bude forma stezek.

Co všechno jsi musel ohledně kampaně zařizovat, s kým vším jsi o spuštění jednal?

Bylo toho opravdu dost. Byla to první kampaň, na které jsem se podílel a rovnou jsem ji dostal celou na starost. Takže jsem se učil plavat až ve vodě. Nicméně Tom mi byl celou dobu k dispozici a vše jsem s ním konzultoval. Hodně mi také pomohla naše kolegyně Pája, která se mnou trasy stezek projížděla a přímo vytvářela. Společně jsme vyhledávali partnery pro zbytek týmu. Když jsme trasy stezek měli hotové, šli jsme za Tomem a týmem Deals managerů, kde jsme jednali s Lenkou Křížovou. Té patří zvláštní dík, protože bez ní by stezky nemohli existovat. Nad vytvářením a koordinací všech zapadajících článku strávila X hodin. Poté naše kroky vedly k obsahovému týmu, ke grafikům, za copíky a v neposlední řadě jsme oslovili i marketing. S nimi jsme následně řešili další postup.

Jak dlouho trvala realizace celé kampaně?

Původně jsem měl představu, že během tří týdnů vše zvládneme. Nakonec nám veškerá příprava, včetně obchodování, trvala 7 týdnů.

Byly při realizaci kampaně nějaké zádrhele, nebo šlo vše jak po másle?

Bylo jich spoustu. Ať už se jednalo o způsob, jakým budeme kampaň prezentovat, konkrétní trasy a dealy na trasách. Díky ochotě všech lidí, kteří se na celém projektu podíleli, jsme tím nakonec ale prošli celkem hladce.

Kolik má Slevomatí stezka tras?

Stezky máme aktuálně tři. Jedna vede Starým Městem, druhá je situována v pražské Tróji a třetí vede z okraje Prahy na Karlštejn.

Kterou máš nejraději a proč?

Tohle je složitá otázka. Miluju atmosféru Pražského hradu a Starého Města, takže to bude nejspíš můj favorit. Nicméně trasa na Karlštejn si mě při jejím poznávání hodně získala.

Otázka na závěr, co ti příprava celé kampaně dala?

Jednoznačně zkušenosti. Zase jsem poznal trochu více lidí ze Slevomatu a především se seznámil s tím, co jejich práce obnáší. Také jsem si uvědomil úskalí, které obnáší vytváření něčeho nového a vyzkoušel si koordinaci tým lidí, které spojuje jeden cíl, což byla velmi cenná zkušenost. Zjistil jsem, co vše je potřeba k takové kampani připravit a promyslet. Celou přípravu hodnotím velmi pozitivně a ještě jednou musím poděkovat všem, kteří do toho se mnou šli. Doufám, že kampaň přinese výsledky, které si od ní slibujeme.

A co na celou kampaň říká šéf pražského obchodního týmu?

Kampaň je fajn, krásně zapadá do naši vize a to inspirovat zákazníky jak trávit volný čas. Jsem rád, že tento nápad přišel od mého obchodníka.

Slevomat už není jen o slevách, ale o zážitcích a inspiraci. Náš produkt není statický, umíme ho ohnout a pro každého partnera vymyslet něco jedinečného. Obchod ve Slevomatu tedy není rutinní záležitost. Pokud obchodník chce využít své kreativity, má u nás dveře otevřené.

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru