Jak se obchodují e-shopy? Zeptali jsme se našeho nového obchodního konzultanta

Jak se obchodují e‑shopy? Zeptali jsme se našeho nového obchodního konzultanta

Aneta Vopálková 31. 7. 2019

Marek Večera obchodník pro sekci E‑shopy

V kategorii e‑shopů se tento rok zaměřujeme hlavně na potraviny, doplňky stravy, celkově na zdravý životní styl. K růstu v této kategorii by nám mělo dopomoci i to, že jsme rozšířili odběrná místa,  kde si zboží bude moci zákazník vyzvednout. Co všechno obnáší obchod pro tuto kategorii a jak vypadá den našeho obchodníka pro e‑shopy, o to se s námi podělil nováček Marek Večera.

Marku, odkud jsi k nám do Slevomatu přišel?

Přišel jsem ze státního sektoru, kde jsem pracoval v oblasti evropských fondů.

Proč jsi na náš inzerát obchodníka odpovídal? Co tě k tomu vedlo, když jsi pracoval v úplně jiné oblasti? 

Již delší dobu jsem měl v plánu zamířit do obchodu. O Slevomatu jsem slyšel mnoho pozitivních informací, co se firemní kultury týče. Zároveň jsem sledoval informace přímo na webu nebo facebooku, kde zaměstnanci píšou, jak se jim tu líbí a pracuje.

Čím tě zaujal segment e‑shopů?

Segment mě zaujal rozmanitostí a tím, že v něm vidím obrovskou budoucnost.

Shodovala se tvá představa o pozici s realitou?  

Ano. Praxe je přesně taková, jak mi bylo vysvětleno během pohovoru a jak jsem očekával. Těšil jsem se na nové kolegy a byl v očekávání, jací budou. Všichni jsou vstřícní a ochotní mi kdykoliv poradit.

A co zaškolení? Jak probíhalo nebo probíhá?

Pokud bych měl proces popsat jedním slovem, tak to byl a je “fofr”. 🙂 Vzhledem k tomu, co všechno jako Slevomat umíme, bude proces zaškolení ještě dlouho probíhat. Každý den se učím novým věcem.

Jak vypadá tvůj pracovní den?

Často s uchem na telefonu. 🙂 S partnery řešíme vylepšení akcí pro naše zákazníky. S kolegy zase, jak akce atraktivně nastavit. Den ale nelze popsat, každý je jiný. Zajímavou částí jsou schůzky se současnými či budoucími obchodními partnery, nebo prezentace kolegů, kdy se dozvíme, co se plánuje v jiných odděleních společnosti.

Co ti přišlo nebo přijde na téhle pozici nejtěžší?

Nejtěžší je pro mne neztratit se v množství informací a věcí k řešení. Proto poctivě pracuji na zlepšení organizace času, což mi přijde, že je jednou z nejdůležitějších částí mé práce.

Co akvizice? Podle čeho si vybíráš, koho oslovíš?

Je to asi nejzajímavější část práce. Navázání spolupráce s novými partnery je dlouhodobější proces, protože spolu hledáme tu nejvhodnější formu. Partnery vybírám dle aktuálních trendů, snažím se sledovat co se děje ve světě a zároveň dostáváme mnoho tipů od kolegů. Nejraději si samozřejmě vybírám partnery, kteří jsou buď blízcí mým zájmům, nebo jsou pro mne atraktivní z pohledu značky.

Jací jsou naši partneři, jak reagují, když jim voláš s nabídkou možné spolupráce?

Slevomat se stal velkou značkou a naši budoucí partneři, většinou neví co dokážeme. Každý partner potřebuje něco jiného a když jim správně vysvětlím, jak můžeme fungovat dohromady a kudy se směřovat, tak jsou spokojeni.

A co když je den , , blbec”? Je něco, co ti ho v práci zlepší?

Snažím se, aby pro mě den „blbec“ neexistoval. Beru věci v životě, tak jak přicházejí a jak jsou. Je to skutečnost a musím s ní pracovat a pokračovat dál. Mí nejbližší kolegové navíc mají dobrý smysl pro humor a s úsměvem jde všechno lépe. 🙂

Jaký je za tu krátkou chvíli, co tu jsi, tvůj největší úspěch?

Na hodnocení je ještě brzy. Ale povedlo se mi “oprášit” spolupráci se zajímavými partnery a zároveň jsem u vzniku nových partnerů, což mě motivuje

Máš nějakou svou výzvu? Nějakého partnera, kterého bys chtěl přinést?

Ano, mám několik výzev, nechám si je ale pro sebe. 🙂

Když to vezmeme z druhé stránky, komu si myslíš, že by tahle pozice sedla? Jaký by ten člověk měl být, co by měl umět?

Člověku, který je kreativní a nebojí se komunikovat. Zároveň se musí neustále rozvíjet a zajímat o aktuální poptávku a nabídku na trhu. Určitě by měl mít obchodního ducha a věřit si.

Co pro tebe znamená Slevomat?

Služba, která zjednodušuje život, což se mi strašně líbí.

Co se ti ve Slevomatu nejvíc líbí?

Nelze říct jedna věc. Líbí se mi dynamika společnosti, otevřenost, slušnost a obrovský prostor pro kreativitu. Jo a fajn kolegové. 🙂  

Chceš být v čele našeho rychle rostoucího týmu? Mrkni na naši volnou židli a dej nám o sobě vědět.

Těšíme se!

Jak se vám článek líbil?

Aneta Vopálková

HR Specialist Senior

Nahoru