Původní nabídka už bohužel vypršela. Prohlédněte si její detail.

Aby se senioři necítili osamělí: přispějte na provoz bezplatné linky důvěry

ŽIVOT 90 683 přispělo

Přehled nabídky

Celkem vybráno
77 500 Kč
683 lidí přispělo
Varianty (4)

Příspěvek 100 Kč na provoz linky důvěry Senior telefon

  • Výtěžek sbírky využije organizace ŽIVOT 90 na provoz linky důvěry.
  • Seniorům se na lince věnují profesionální vyškolení konzultanti.
  • Linka funguje už přes 30 let, je dostupná 24⁠/⁠7 po celé ČR.
  • Pro volající je linka bezplatná.
  • Celou vybranou částku dostane ŽIVOT 90. Slevomat si nenechává žádné peníze. 

Omezení

Na příspěvek nelze využít kredity.

Voucher se uplatní automaticky, z vaší strany už není potřeba nic dalšího dělat. Můžete se radovat z dobrého skutku. Děkujeme! 

Voucher nelze stornovat ani refundovat.

Přispějte 100 Kč
Přispějte 100 Kč
Přispějte 300 Kč
Přispějte 300 Kč
Přispějte 500 Kč
Přispějte 500 Kč
Přispějte 650 Kč
Přispějte 650 Kč
Linka důvěry slouží seniorům i jejich blízkým
Služba je dostupná 24/7, pro volající je zdarma
Celý výtěžek sbírky dostane a využije ŽIVOT 90

Jak porazit osamělost? Spojit se a nenechat s ní seniory samotné.

Když má člověk trápení, cítí se osaměle nebo se mu hlavou honí nejrůznější myšlenky a otázky, na které nenachází odpověď, je nejdůležitější jedno – nebýt na to sám. Mnozí senioři a seniorky ale sami jsou, zažívají smutek a nepříjemné pocity, které se v době koronavirové krize ještě prohloubily. A právě od toho je tu už více než 30 let linka důvěry Senior telefon, kterou provozuje organizace ŽIVOT 90.

Nepřetržitá, bezplatná a odborná linka slouží seniorům a seniorkám, ale také jejich blízkým. Nejčastěji na ni volají právě lidé, kteří zažívají pocity smutku a osamělosti, odborně vyškolení konzultanti a konzultantky ale řeší i hovory týkající se násilí na seniorech nebo případy, kdy se volající svěří se sebevražednými myšlenkami.

Proč Senior telefon podpořit?

Ročně pomůže Senior telefon vrátit naději a úsměv více než 15 000 starších lidí. Pro volající je linka zdarma, veškeré náklady na hovory a celkový provoz služby tak organizace ŽIVOT 90 hradí z vlastních zdrojů. Při započtení veškerých provozních nákladů stojí jeden hovor v průměru 650 Kč.

Přispějte na provoz linky, ať tu nadále mohou zaznívat třeba taková slova: „Volám ještě jednou, abych vám poděkoval. Ten hovor s vámi mi vlil novou krev do žil. Dostal jsem pak sílu zavolat synovi a zjistil jsem, že budu pradědeček.“ – klient Senior telefonu, který trpěl osamělostí z důvodu špatných rodinných vztahů.

Témata, se kterými se mohou lidé na Senior telefon obrátit:

  • Osamělost
  • Ztráta smyslu života
  • Mezilidské vztahy (nejčastěji nespokojenost v širší rodině či mezi partnery)
  • Krizové situace ohrožující život či zdraví
  • Sdílení tíže se zdravotními problémy
  • Osobní obtíže (strach, nespavost, úzkost, deprese apod.)
  • Vyrovnání se se smrtí blízkého člověka

Konzultanti a konzultantky také dokáží poskytnout:

  • Rady a informace ohledně dávek v seniorském věku (příspěvek na péči, příspěvek na bydlení či mobilitu nebo jiné možné příspěvky)
  • Rady a informace ohledně sociálně právních záležitostí (bytová problematika, dědictví, opatrovnictví a další)
  • Rady a informace ohledně domácího násilí nebo týrání, které probíhá většinou v rodině nebo kterého se dopouští personál v pobytovém zařízení

Jaké příběhy se na Senior telefonu odehrávají?

Na Senior telefon zavolal například pan Zdeněk, který se hned v úvodu hovoru svěřil s tím, že už by chtěl z tohoto světa odejít. Cítí se smutný, opuštěný, s rodinou má špatné vztahy a s pandemií se to vše ještě zhoršilo. Konzultantka proto panu Zdeňkovi nabízí prostor pro sdílení těchto pocitů a dává mu pochopení pro těžkou situaci, ve které se nachází. Pan Zdeněk po chvilce přiznává, že se cítí o trochu lépe, když slyší živý hlas, protože společnost mu moc chybí.

Konzultantka proto přichází s nápadem a představuje panu Zdeňkovi další ze služeb ŽIVOTa 90 – projekt Přátelských návštěv a hovorů – a ptá se, zda by měl zájem o propojení s dobrovolníkem, který by ho pravidelně navštěvoval nebo mu volal. Pan Zdeněk přiznává, že vůbec netušil, že něco takového existuje, a moc se mu ten nápad líbí. Konzultantka tedy předává kontakty na dobrovolnické centrum a loučí se s nadějí, že pan Zdeněk bude mít někoho blízkého, s kým se bude moct pravidelně setkávat. (Jméno a citlivé údaje jsou pozměněny, aby zůstala zachována anonymita volajícího.) 

Nahoru
Právě jste offline.
Vaše internetové připojení je zpět.
Lokalita