Původní nabídka už bohužel vypršela. Prohlédněte si její detail nebo objevte další.

Do Brna na výstavu: KMENY 90 – subkultury devadesátých let podle Vladimira 518

4,4 / 5 Moravská galerie Brno - Střed  (mapa) 138 prodejů

Nenechte si ujít nové nabídky podniku Moravská galerie

Pohlídáme, aby vám už žádná nová nabídka neutekla.

 Upozornit na nové nabídky

Podobné nabídky, ze kterých si určitě vyberete

Zobrazit více podobných nabídek

Zobrazit původní nabídku

Přehled nabídky

5,0

Pohled na tehdejší dobu očima Vladimira 518 a popsaný vývoj společenských skupin do současnosti.

Hana
Varianty (2)

Byla tak trochu šílená a divoká, plná energie, novátorství a velkého nádechu svobody. Ptáte se, o čem je řeč? O 90. letech v České republice!

90. léta znamenala po převratu v roce 1989 nejen překotné politické a ekonomické změny. Patřila především nebývale se rozvíjejícím alternativním společenstvím. Technu, punku, rapu, anarchistům, squatterům, skejťákům, skinheadům, bruslařům, metalistům a dalším.

Rapper a umělec Vladimir 518, který fenomén alternativních kultur této doby zmapoval v úspěšné knize KMENY 90, přistoupil k roli kurátora a připravil stejnojmenný výstavní projekt, který je možné od května vidět v Uměleckoprů­myslovém muzeu Moravské galerie v Brně.

Vladimir 518 vypráví nejen svůj příběh 90. let, ale také příběhy všech, kteří hledali jinou, originální, alternativní cestu tímto desetiletím. Právě o nich je výstava KMENY 90. K vidění jsou předměty zástupců jednotlivých subkultur jako raritní black booky, podomácku vyrobené brusle Davida Černého, kostýmy kapely Oceán, Cirkus Alien sound system, sampler Tata Bojs, sbírky vinylů, plakátů, funzinů a výtvarná díla: fotografie Ivana Pinkavy, objekty Krištofa Kintery, portréty Václava Klause a Václava Havla od Jiřího Davida.

Vladimir 518 o projektu:

„Myslím si, že by každý z nás mohl vyprávět svou vlastní verzi vzpomínek na devadesátá léta. A jiní lidé než já by snad taktéž dovedli po svém poskládat střípky příběhů jednotlivých názorových rodin, které více či méně svobodně operovaly v prostoru tohoto desetiletí. Věřím, že by v blízkém detailu linie vyprávění pokaždé zněla trochu jinak, ale v souhrnném celku by se snad příliš nelišila. Výstava, která obsadila na pár měsíců budovu brněnského Uměleckoprůmys­lového muzea, je samozřejmě primárně definovaná optikou mého vidění. Je logicky vedená rámcem zmíněných osobních setkání, která na mě dnes čím dál tím víc působí jako nevyhnutelné a osudové. A ano, bohužel vypíchnutím jednoho momentu, jedné události či objektu, zahazujeme vše ostatní, které by mohlo tuto jednotlivost kontextualizovat, či dokonce nahradit. Doufám ovšem, že toto naše omezení návštěvník pochopí a přijme ho jako součást hry. Vybrali jsme pro expozici zástupné symboly, které nemohou logicky obsáhnout a převyprávět vše, ale mezi řádky snad vystihnou to, co pro nás pro všechny 90. léta znamenají.“

Součástí výstavy je také Růžový tank,  dílo Davida Černého, jednoho z nejvýraznějších současných umělců. Tank a umělecké gesto jeho přetření na růžovo, které i po desetiletích budí vášnivé emoce, zaparkoval na Komenského náměstí před Červeným kostelem.

Prožijte během jedné návštěvy Moravské galerie 90. léta tak, jak si je pamatujete i jak je neznáte. A vsaďte se, že zvolání „Jé, to si pamatuju!“ zazní z vašich úst hned několikrát. Se vstupenkou na KMENY 90 si můžete projít celou budovu muzea. Vezměte také děti, které výstava dokáže zaujmout i přesto, že si devadesátky nepamatují – třeba díky funkčním automatům, které tu mohou otestovat.

Nahoru