Zážitek pro jednoho či dva vojáky: jízda obrněným transportérem, prohlídka bunkru i vojenské techniky
Přehled nabídky
Jak vypadá ideální den? Nejdřív se tísníte na malém prostoru, pak to s vámi trošku hází a nakonec si ještě musíte opéct večeři nad ohněm.
Pro někoho noční můra, pro fanoušky vojenství splněný sen. Přesně to vás čeká během jednoho jediného dne, stačí pořídit voucher, co vám to zajistí. Užívat si potom můžete sami, nebo ještě s jedním dalším nadšencem.
Vše začne komentovanou prohlídkou vojenského muzea, kde jsou vystaveny zbraně a uniformy z období ČSLA. Odtud s autobusem přesunete do nedalekého bunkru k další prohlídce a následně další přesun k těžké vojenské technice – do Tatry, Pragy V3S i dalších vozidel přitom budete moct zasednout a nechat se tam i vyfotit.
MuzeumZúčastníte se komentované prohlídky výstroje, zbraní, lehké techniky, uniforem, modelů a dalších artefaktů zahrnujících také účast vojáků v misích OSN. Rovněž srovnáte hodnostní označení a vývoj uniforem v čase od ČSLA až po současnou AČR. Porovnáte také výstroj jednotlivých složek armády, začtete se do tematické a dobové literatury a zhlédnete fotografie přímého účastníka mise. Expozice je také doplněna o tematické videoklipy a interaktivní exponáty. |
Pak už dojde na vrchol celého dobrodružství – 30min. jízdu obrněným transportérem OT-64, přičemž v tomto kolosu se vydáte nejen po cestě, ale i do terénu. A to si ještě budete moct opéct párek na ohni a porozhlédnout se po zoo.
OT-64Střední kolový obrněný transportér. Jedná se o bojový, zároveň však i dopravní prostředek používaný u mechanizovaných, spojovacích a dalších jednotek. K vývoji tohoto stroje přispěla potřeba nahradit zastaralý obrněný transportér OT-810. Do ozbrojených sil armády ČSL byl OT-64 zaveden v roce 1964. V době svého vzniku se řadil ke světové špičce. Vyznačoval se velmi dobrou konstrukcí, bojovými a jízdními vlastnostmi, např. pohonem všech osmi kol, uzávěrkou diferenciálu předních a zadních náprav, dvěma řiditelnými předními nápravami, centrálním huštěním pneumatik (CHP – umožňuje dohušťování jednotlivých kol i za jízdy), planetovou převodovkou Praga Wilson a dalšími vymoženostmi. Pohon vozidla je uskutečňován dieselovým, vzduchem chlazeným motorem Tatra, který zabezpečuje bezproblémovou jízdu v terénu i po komunikacích. Na komunikaci je vozidlo schopno dosáhnout rychlosti kolem 100 km/h. Při plavbě 9 km/h. |