Některé hřebce mohou i zadané ženy obdivovat bez hrozby žárlivosti partnerů. Musí ovšem pocházet ze stáje Ferrari či Lamborghini.
Koluje vám v žilách horká krev? Pak vás asi poklidné odpoledne
s šálkem čaje v ruce z nudy nevytrhne. Zato pořádné burácení motorů
vaše zorničky rozšíří euforií. Zkroťte divoké koně pod kapotou Ferrari 458, Ferrari FFnebo Lamborghini
Gallardo – čeká vás 15 až 60 minut parádní
akce.
Jízdu plnou adrenalinu si vychutnáte na speciálně navržených
okruzích v běžném provozu v Praze, Brně, Olomouci nebo Ostravě.
Nově můžete jízdu absolvovat také v šedém Ferrari FF. Tento dvanáctiválec má 659 koní
(dokonce víc než Ferrari 458 Italia) a jako jediné Ferrari je
vybavený čtyřmi sedadly. Na zadní sedačky tak můžete vzít
až dva spolujezdce zcela zdarma. Pokud budete chtít svézt děti,
nezapomeňte si s sebou přinést autosedačku.
Jak jízda probíhá?
Jednoduše, rychle a hlavně nezapomenutelně. Nejprve si
zarezervujete termín. Můžete využít on-line rezervační formulář, ve kterém
se ihned dozvíte, v jaký den a hodinu je možné vyrazit. Další možností
je si svou jízdu objednat telefonicky či mailem.
Nepodepisujete žádné směnky, neskládáte žádné
kauce.
Až přijde den D, vydáte se na místo určení. Po vyřízení
běžných formalit už vám nebude stát nic v cestě. Nejprve se můžete s vozem vy i vaše rodina vyfotit, poté vás zkušený instruktor
s vozem seznámí a odpoví na vaše otázky. Co se bude dít,
než vyrazíte?
Na začátku přijdete k check-inu a seznámíte se s vedoucím, který
vás bude celým zážitkem provázet a kdykoliv budete cokoliv potřebovat, na startovním místě bude pro vás. Po seznámení se s vedoucím si vás
převezme jedna z hostesek, se kterou vyřídíte potřebné formality a která
ráda zodpoví na všechny vaše dotazy. Vyplnění smlouvy je standardní
záležitost, nejpodstatnější jsou dva body: pokuty jdou na vás a v případě nehody hradíte 10% spoluúčast. Nemusíte se však bát,
instruktor se postará o to, aby ani jedna z těchto situací nenastala.
Před jízdou budete mít prostor se s autem vyfotit. Proběhne také
instruktáž, kterou uvidíte na tabletu. Instruktor vám před jízdou ale
ještě jednou vše zopakuje a vysvětlí. Můžete se ho před vyjetím na cokoliv zeptat, abyste se při jízdě cítili dobře a bezpečně.
Pak už se stačí jen nadechnout, zapnout pás, sešlápnout plyn a užívat
si zvuk koní pod kapotou. Instruktor vás nejprve vezme na prázdné
okresní cesty s ostrými zatáčkami, na kterých si vyzkoušíte
přilnavost pneumatik, tuhost podvozku a nepřekonatelnou reakci volantu,
kterému budete pánem. Sporťáky jsou samozřejmě „vybaveny“ i dálniční
známkou, takže se vydáte k nejbližšímu dálničnímu
nájezdu. Na dálnici pořádně popustíte svému hřebci uzdu a zažijete úžasnou akceleraci.
Supersporty se sice dají zkrotit, ale jejich divoká duše jim zůstává.
Proto se po celou dobu jízdy o vaši bezpečnost bude starat
zkušený instruktor.
Celá akce není omezena pohlavím ani věkem. Jediné, co budete
potřebovat, je řidičský průkaz skupiny B a odvaha
zažít něco úžasného. Ale nic není ztraceno ani v případě, že
řidičák nevlastníte, nebo se na samostatnou jízdu prostě necítíte –
v tom případě do vozu můžete nastoupit jako spolujezdec a jízdu si užít s profíkem za volantem.
Jízdy probíhají v běžném provozu. Proč je jízda
v běžném provozu tím nejlepším způsobem pro řízení supersportu?
Jízdy na okruhu jsou několikanásobně dražší a v autě tak strávíte
nesrovnatelně kratší dobu za vyšší částku. Na okruhu je potřeba mít
určité znalosti a zkušenosti. Je třeba dodržovat závodní stopu, sledovat
další závodníky, neustále hlídat rychlost (jedete po 15 m široké
prázdné cestě, kde je velmi těžké vnímat rychlost. Řítíte se rychlostí 200 km/h, ale pocitově je to zhruba 120 km/h. Poté přijde
zatáčka, ale vy už nestíháte brzdit…
I z těchto důvodů to na okruhu většinou funguje tak, že první kolo
řídí instruktor a druhé vy. Za 4 minuty, co řídí instruktor, a 4 minuty, co řídíte vy, se zkrátka nedá vše uvedené naučit. Další
nevýhodou je to, že na okruhu se auto nedá pojistit.
V případě nehody jste tak zodpovědní za hodnotu vozidla v plné
výši.
Naopak na běžný provoz jste zvyklí, víte, jak se v něm chovat a co od něj očekávat. V autě strávíte delší čas, takže máte více
prostoru, abyste se s ním sžili. A především: auta byla
stvořena pro jízdu na okresních cestách. Když se jde majitel
Ferrari o víkendu ve svém skvostu projet, auto vezme na okresní cestu.
A ví přesně, proč to dělá. Okresní cesty jsou plné ostrých
zatáček. Do zatáčky je potřeba zprudka zabrzdit. V zatáčce zažijete
velké přetížení: auta totiž neuvěřitelně „drží“ a zákrutu je tak
možné projet velmi rychle. A za zatáčkou? Tam zase zprudka na plyn, kdy
vás až 570 koní zatlačí do sedačky – jako když startuje letadlo.
Následuje rovinka a za ní další zatáčka. Brzda. Přetížení. Plyn.
Rovinka. A zas a znova. Přesně o tom je jízda v supersportu!
Část trasy ale vede i po dálnici, abyste zažili i vyšší
rychlost.
Nejlepší film ve vaší sbírce
Přesně takto můžete nazývat záznam své divoké
jízdy. V každém voze jsou nainstalované dvě
kamery v HD rozlišení – jedna zaznamenává vás, druhá snímá
jízdu z pohledu řidiče. Kdykoliv se tak můžete na paměťové kartě
pochlubit známým a znovu si se zatajeným dechem připomenout tenhle
adrenalinem naspeedovaný den, který dostanete
zaznamenaný.
Kde se jezdí?
Praha – areál čerpací stanice Gulf Oil
Brno – areál parkoviště Fit4All
Olomouc – areál obchodního centra Olomouc CITY
Ostrava – areál parkoviště Motobar Bravantice
Podívejte se na termíny
jízd pro jednotlivá města.