Minuly rok jsem dostal poukaz na seskok. Poukaz jsem chtel vyuzit, ale z duvodu nemoci jsem ho nestihl rezervovat o jeden den. Po napsani emailu s omluvou a s prosbou noveho terminu mi nikdo ani neodpovedel na email, ani po opakovanem zaslani emailu a ani mi nikdo nezvedl tel. Tento rok jsem se rozhodl, ze poukaz zakoupim opetovne a i pro sve 2 synovce, abychom meli spolecny zazitek. Zakoupil jsem tedy tri poukazi, kdy bylo podminkou rezervovani seskoku, cituji z voucheru vystaveny slevomatem: Rezervace: Poukaz si rezervujte k seskoku nejpozději 30 dní
před seskokem a zároveň nejpozději do 31. 5. 2025 na emailu. Rezervaci jsme udelali 17. 5. predem s tim, ze jsme dostali datum seskoku 1. 6. Coz bylo v poradku a nasledne nam bylo sdeleno, ze rezervace neni platna, ze nebyla uskutecnena 30 dni predem a bylo nam sdeleno, ze nam vouchery budou pozbyvat platnosti a nebo si doplatime celou cenu seskoku a tudiz za kazdy seskok 1000Kc. Spatruji v tom nekale praktiky a zaroven klamani spotrebitele a je to na svazeni na podnet k ČOI, protoze nerozumim tomu, ze nam byl nabidnut termin seskoku na 1. 6. a pak nasledne nam bylo sdeleno, ze si ho doplatime nebo prijdu opet o penize. Dohromady o 3000 za 3 seskoky a jeste mohu pripocist z minuleho voucher 1000 takze dohromady 4000. Katastrofalni jednani. Nikdo nekomunikuje, nasledne arogatni chovani, jednani.
Vyjádření podniku
Před 2 měsíci
Vážený pane, zakoupil jste si poukaz dne 21.12.2024 ve 20.06 hodin, kdy na poukaze máte uvedeno: Voucher zahrnuje Bungee jumping z televizní věže v Harrachově: seskok pro 1 osobu. Termín bungee jumpingu: v pondělí dle výběru z termínů na webu www.bungee-harrachov.cz do 9. 6. 2025. Dále máta na poukaze uvedeno: Rezervace: Poukaz si rezervujte k seskoku nejpozději 30 dní před seskokem na emailu bungyjump@seznam.cz. Seskoky bungee z televizní věže proběhnou po řádné rezervaci
ve vybraných termínech (konkrétní data najdete na webu www.bungee-harrachov.cz
(https://www.bungee-harrachov.cz/bungee-jumping-terminy.html)). Provozovatel má právo v případě nedodržení podmínek uplatnění voucheru účtovat doplatky dle platného ceníku (https://www.bungee-harrachov.cz/bungee-jumping-uplatnitpoukaz.html) a platných VOP (https://www.bungee-
harrachov.cz/obchodni-podminky.html).
S těmito všemi podmínkami jste byl seznámen. Chtěl jste rezervaci na neděli 1.6.2025 a dělal jste rezervaci 17.5.2025. Jelikož je poukaz na pondělí, je vám účtován standardní doplatek do plné ceny seskoku dle podmínek se kterými jste byl seznámen dne 21.12.2024. Dále jste dělal rezervaci dne 17.5.2025 což je méně jak 30 dní před seskokem. O této skutečnosti jste byl také seznámen na poukaze.
Pokud byste nechtěl nic doplácet, držel byste podmínek na poukaze, udělal si rezervaci na 9.6.2025 a nejpozději dne 9.5.2025. Pokud jste si zakoupil zvýhodněný poukaz u kterého jste měl dodržet podmínky abyste nedoplácel do standardní ceny, udělal byste si rezervaci dle podmínek na poukaze. Na všechny tyto skutečnosti jste byl upozorněn před potvrzením objednávky i na poukaze a i přesto jste trval na rezervaci v rozporu s podmínkami na poukaze.
K poukazům jako takovým, opět máte pravdu, je nutné si přečíst nejen podmínky poukazu, jelikož mají specifické podmínky pro uplatnění, ale obecně dávat pozor i na který termín se jaký poukaz kupuje. Děkujeme, že na to ostatní upozorňujete. :)
Pokud spatřujete nekalé praktiky, kdy kupujete zvýhodněný poukaz a požadujete uplatnění poukazu v rozporu s podmínkami na poukaze, se kterými jste byl seznámen a chcete se obrátit na ČOI, že vám účtujeme rozdíl v kupní ceně do standardní ceny seskoku, za porušení podmínek k uplatnění poukaze, dle podmínek se kterými jste byl opakovaně seznámen, podejte tedy podnět k prošetření k ČOI.
Zákazník, který je spotřebitelem, je oprávněn se v případě neuznání reklamace, nebo jakéhokoliv jiného sporu s Jiří Stolín obrátit na nezávislé centrum řešení spotřebitelských sporů České obchodní inspekce (ČOI) Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15, 120 00 Praha 2 a zahájit bezplatný proces mimosoudního jednání. Podrobnosti o podmínkách a způsobu zahájení mimosoudního jednání jsou uvedeny na stránkách www.coi.cz. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz/ je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Toto vyjádření můžete přiložit ke stížnosti podané k ČOI. Jelikož je vyjádření online, ČOI si jej též může stáhnout.
S pozdravem Jiří Stolín