Češi se díky Slevomatu stali náročnými labužníky, více za jídlo utrácí i experimentují

Sushi, ryby a mořské plody, indická kuchyně či burgery a vegetariánská jídla. Češi se stávají náročnými gurmány. Dávno jsou pryč doby, kdy se spokojili s všudypřítomnými pizzeriemi a rádoby italskými restauracemi. Naopak v posledních letech se Češi naučili díky lepší nabídce hledat nadprůměrnou kvalitu, za kterou neváhají zaplatit. Díky širšímu výběru specializovaných restaurací se gastronomické trendy a trháky rychleji střídají než kdysi a to i mimo hlavní město. Vyplývá to ze statistik společnosti Slevomat.

O popularitě kvalitní kuchyně svědčí nejen rostoucí průměrná útrata, ale i množství specializovaných restaurací, jak potvrzuje Slevomat, který vyzdvihuje české trendy. Navíc sleduje ty zahraniční a snaží se je pak přivést právě na tuzemský trh. Nejen díky tomu patří mezi lídry v oblasti e-commerce. Gastronomie jako taková patří mezi stěžejní segmenty portálu. Jen v roce 2015 na něm za jídlo a pití Češi utratili 150 milionů Kč, přičemž portál funguje jako inspirační zdroj, kam se vydat na večeři – nejen podle typu kuchyně, ale i pro různé příležitosti.  

Zajímavá jsou podrobná data. Zatímco v roce 2011 nabízel Slevomat za celý rok jen pět restaurací zaměřených na degustaci ryb a mořských plodů s průměrnou cenou 190 korun, v letošním roce 2016 to již bylo 43 takovýchto partnerů s průměrnou cenou 459 korun. Průměrná útrata vzrostla během pěti let o 141 procent. Obdobně markantní je to i na tolik populárních burgerech, které zažívají v posledních letech boom. V roce 2011 měl slevový portál osm restaurací v nabídce s průměrnou cenou 161 korun. Letos to přitom již bylo 74 partnerů s průměrnou cenou 229 korun. Průměrná útrata za toto jídlo vzrostla o 42 procent. 

Přestože jsou standardně zvýhodněné nabídky v oblasti gastronomie citlivé na cenu, při šikovném ladění je možné dosáhnout atraktivní ceny i výdělku. Jak na to? “Snažíme se, aby hlavně u exkluzivnějších restaurací byla nabídka speciální. To znamená, že se v ideálním případě chody sestaví vyloženě pro naši spolupráci. Obchodnímu partnerovi poradíme s cenou, za kterou menu prodávat. Podle toho si sestaví degustační menu například o šesti chodech tak, aby pro něj spolupráce byla zajímavá. Takto lze připravit cokoliv, tedy snídaně, obědy a podobně, ” vysvětlil Tomáš Rusnák, specialista na gastronomické nabídky Slevomatu. Díky tomuto principu je možné zlákat do restaurace, kam se naučili chodit zejména turisté, i českou klientelu. 

To potvrzuje i manažer kubánské restaurace a baru La Bodeguita del Medio na Praze 1 Jan Mulač. „Slevomat přišel s nápadem, že vytvoříme speciální degustační menu, které běžně nenabízíme. Na propagační akci jsme tak neobětovali žádné náklady navíc. Tento model jsme od té doby ještě dvakrát zopakovali, a akce nám tak přinesly více než 350 nových zákazníků,“ říká Mulač. 

7. října 2016