Češi v krizi podporují malé české značky, Slevomat staví na nohy desítky firem

PRAHA – V průměru tři čtvrtiny českých firem zaznamenaly pokles poptávky po svých produktech i službách. I přes omezené možnosti prodeje kvůli vládním opatřením jdou více na odbyt tradiční či malé české značky a výrobci. Právě lokální produkci Češi v době krize podporují nejvíce. Vyplývá to z marketingového průzkumu společnosti Slevomat.

Data ukazují, že 60 % zákazníků při svých útratách preferuje oblíbené české značky a lokální prodejce a výrobce. “Češi jsou v tomto ohledu solidární a uvědomují si, jak současná situace dopadá na malé firmy a živnostníky. Právě svým rozhodováním při nakupování se je snaží podpořit, ” vysvětluje ředitel Slevomatu Ladislav Veselý.

Průzkum rovněž odhaluje, že drobní podnikatelé mají problém oslovit své zákazníky. S omezenou možností pohybu, cest a s faktem, že mnoho firem pracuje z domu se ukazuje, že firmy a živnostníci naráží na limity své lokálnosti. “Potřebují víc než kdy jindy oslovit zákazníky z celé republiky. Díky tomu nám proti loňskému roku v sekci zboží meziročně přibylo partnerů o více než 40 %, ” dodává Veselý.

To potvrzují například i kladenští výrobci Karáskovy limonády: “Krize nám vzala odhadem 90 % tržeb. Dodáváme limonády Bubliman do škol, sudové limonády do restaurací, Karáskovy limonády a sirupy hlavně do menších restaurací a kaváren. Naši zákazníci jsou často rodinné firmy jako my. Současná podpora státu trochu pomůže, ale problémy nás a našich zákazníků nevyřeší, ” říká zakladatel značky Karáskovy Limonády David Prchal a dodává k tomu: “Proto jsme za každou tržbu rádi. A více lidí se dostane díky Slevomatu k našim výrobkům.”

10 let na trhu pomáhá nejen malým značkám

Na stránky Slevomatu chodí denně v průměru 300 tisíc zákazníků, s obratem dosahujícím 2,5 miliardy korun patří do desítky největších online prodejců českého internetu. Firma za deset let svého působení spolupracovala již s více než 16 tisíci firmami. Těm pomohla nejen se zviditelnit, ale zároveň připravila marketingový plán pro jejich produkty a služby.

“Založit si vlastní eshop může snadno v podstatě kdokoliv. Nalákat na něj zákazníky však není úplně jednoduché a samozřejmé, jak by se mohlo zdát. Slevomat naopak přitáhnout zákazníky umí, má jeden z největších facebookových profilů na českém internetu, ” vysvětluje David Matoušek, vedoucí marketingový Slevomatu. Právě v jeho týmu řeši strategie, jak dostat jednotlivé nabídky k co největšímu počtu zákazníků. To mimo jiné znamená, že pro jednotlivé partnery se individuálně řeší text každé nabídky, rovněž grafika či například využití v rámci sociálních sítí, kam spadá i mailing nebo případně také výroba propagačního videa.

Právě snaha oslovit zákazníky i mimo své obvyklé působení v jižních Čechách motivovala i rodinnou firmu stojící za značkou Jihočeské Jerky. “Ano v době krize jsme použili Slevomat jako nástroj k tomu, abychom byli zákazníkům po celé ČR blíže online. Uvědomujeme si, že do kamenných obchodů nyní chodí zákazníci nakupovat jen to nejnutnější, ” říká majitel značky Pavel Jelínek.

Spolupracovat se Slevomatem mohou jak velké zavedené firmy, tak drobní živnostníci. Stačí se zaregistrovat přímo na adrese https://www.slevomat.cz/spoluprace. Každá nabídka je až do poslední chvíle nezávazná a bez poplatků. 

27. května 2020