Češi si oblíbili zábavní parky v Evropě i tuzemsku

Češi se chtějí bavit, jejich útraty za nejrůznější zábavní parky rostou. Podle údajů Slevomatu jen letošní prodeje meziročně vzrostly o 22 procent. Lákají zejména velké vyhlášené parky jako Legoland či Disneyland. Takovýchto zájezdů se jen letos prodalo několik tisíc.

“Velké zahraniční zábavní parky byly kdysi považovány za drahou zábavu. Dnes je to vítané zpestření víkendu nebo prázdnin, které si může dovolit snad každý. Navíc je evidentní, že Češi se chtějí bavit a jednodenní návštěva tematického parku jim nabízí ideální poměr ceny, ” přibližuje ředitelka největší českého inspiračního portálu Marie Havlíčková.

Mezi nejvyhledávanější a nejprodávanější zájezdy patří světově vyhlášené parky jako pařížský Disneyland nebo německý Legoland. Mezi další oblíbené parky patří rovněž italský Gardaland nebo německý Heide park. Průměrná cena takového zájezdu je 1700 korun a zahrnuje dopravu a vstupné.

“Není to jen zábava pro malé děti. Každý z těch parků má atrakce nebo celé sekce věnované dospělým, proto na podobné zájezdy jezdí hodně i mladí lidé či party kamarádů, ” dodala Havlíčková s tím, že rodiny s dětmi mají v posledních letech velký výběr zábavních parků i v tuzemsku. Ty jsou tak nejen dostupnější dopravou, ale i cenově.

Přibývají rodinné zábavní parky v ČR

Po celém Česku lze najít mnoho zábavních parků, které nacházejí inspiraci buď v zahraničí, nebo u nejrůznějších televizních soutěží. Takto vznikly například TEPfactor, QuickGame nebo JumpArena. V ČR pak Mirakulum, Duhový park a další.

V příhraničí lze pak najít Dream Park u polského města Ochaby, nebo rovněž polský Inwald Park. Ceny těchto parků jsou v průměru kolem 250 korun za osobu.

“Dalším samostatným fenoménem jsou aquaparky, těch se Češi nedokážou nabažit a každoročně se prodají tisíce vstupenek. Jejich výhoda je, že návštěvu lze plánovat v jakoukoliv roční dobu, ” uzavřela Havlíčková. 

11. září 2018