Slevomat prodal loni téměř 300 tisíc zájezdů
Český inspirační portál potvrdil pozici největšího prodejce v oblasti cestovního ruchu. Slevomat v roce 2017 prodal celkem 277 tisíc zájezdů a pobytů dohromady. Meziročně jde o nárůst o 14 %. Nejvíce zájezdů a pobytů se podařilo prodat v České republice. Slevomat tak výrazně ovlivňuje tuzemský cestovní ruch.
“Cestování je dlouhodobě jedním z největších pilířů Slevomatu. Nejen díky novému majiteli Secret Escapes, který je zaměřený na zvýhodněné luxusní cestování, chceme tento segment nadále více rozvíjet. Potenciál vidíme zejména u sousedních zemí. Například Polsko nabízí spoustu zajímavých příležitostí a velkou sít atraktivních hotelů, ” komentovala ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.
Nejsilnější je pozice Slevomatu zejména v tuzemsku, kde prodal 185 tisíc pobytů, což je proti předešlému roku nárůst o sedm procent.
Češi se rozmazlují a za dovolené utrácejí více
Statistika ukazuje, že ochota Čechů utrácet za dovolenou se v průběhu let zvyšuje. Nejenže vzrostl průměrný výdaj za pobyt, ale roste i poptávka po vyšší standardech ubytování. V konkrétních číslech to znamená, že nejvýrazněji rostly prodeje čtyřhvězdičkových ubytování. Těch se prodalo přes 54 tisíc (meziroční nárůst o 17 %). Průměrná útrata za osobu v této kategorii vzrostla ze 4 246 Kč na 4 566 Kč.
Data o chuti utrácet za dovolené a nejrůznější pobyty potvrzuje i výsledek jednotlivých kategorií. Nejvíce se prodalo wellness pobytů, jen v roce 2017 jich Slevomat zprostředkoval celých 96 tisíc, hned za tím jsou jednodenní zájezdy, kterých bylo 42 tisíc a poznávací zájezdy, kterých bylo 33 tisíc.
Krom jiného vzrostl i počet ubytovacích zařízení, které byly v uplynulém roce zařazeny do nabídky inspiračního portálu. Zatímco v roce 2016 spolupracovalo se Slevomatem celkem 1025 zařízení, loni jich bylo již 1245.
Jakým směrem se bude cestování na Slevomatu nadále ubrat? Marie Havlíčková k tomu říká: “V rámci společného působení se Secret Escapes chceme vyzkoušet, jak naši zákazníci budou reagovat na luxusní nabídky zahraničního cestování. A nejen to, výhledově bychom chtěli v zahraničním segmentu více posílit a zkusit prodávat i ve spolupráci s vybranými aerolinkami pobytové balíčky včetně letenek.”
31. ledna 2018