Češi preferují cestování po vlastní ose

Po Evropě si Češi rádi plánují dovolené po svém. Až 65 % českých cestovatelů preferuje vlastní plánování dovolené. Ve vybrané destinaci mají rádi zajištěno především ubytování. Dopravu na místo a další služby si většinou zařizují sami, nezávisle na prodejci ubytování. Vyplývá to z průzkumu společnosti Slevomat o cestovatelských preferencích našinců.

“Nezávislé cestování je nejpopulárnější mezi zákazníky ve věku 18 až 25 let, těch je drtivá většina, tedy 78 %. Poté platí, že s přibývajícím věkem strmě roste i poptávka po kompletním zajištění veškerých služeb předem, ” potvrzuje trend ředitelka inspiračního portálu Slevomat Marie Chytilová. Firma realizovala průzkum mezi 1246 Čechy před zahájením letních prázdnin.

Specialitou na nezávislé cestování jsou balkánské destinace, kam Češi jezdí na letní dovolenou historicky nejvíce. “Chorvatsko a Černá Hora, popřípadě i Itálie jsou místa, kam se Češi naučili jezdit zcela sami. Výjimkou nejsou ani situace, kdy Češi vyrážejí například do Chorvatska i bez toho, aby předem měli zajištěné ubytování, hledají ho až na místě, ” říká Chytilová s tím, že v Chorvatsku bylo alespoň jednou na dovolené 66 % Čechů.

Dovolená v tuzemsku frčí, termínové rezervace přes Slevomat na vzestupu

Obdobně jako v předešlých letech i letos je obrovská poptávka po dovolené v tuzemsku. Slevomat loni prodal v Česku více než 220 tisíc pobytů. Přičemž hoteliéři hlásí, že počet rezervací na letošní letní sezónu je rekordní, respektive největší v novodobé historii ČR. Slevomat se při té příležitosti může pochlubit tím, že zjednodušil svůj prodejní systém, který nově umožňuje okamžité rezervace na konkrétní termín v hotelu či penzionu.

Novinka na největším tuzemském inspiračním portálu má obrovskou odezvu u zákazníků. Jak potvrzují interní data, například u vybraných hoteliérů dosahuje poměr prodejů ve prospěch konkrétních termínů až 80 procent z celkových prodejů. 

“Za poslední týden má tento nový produkt 10% podíl na celkovém obratu pobytů. Dále se ukazuje, že až třetina zákazníků využívá tuto službu k nákupu dovolené na poslední chvíli, tedy s termíny na nejbližších 30 dnů, ” doplnila Chytilová a uzavřela s tím, že firma se dále připravuje na spuštění prvních přímých rezervací v zahraničních hotelech, jako třeba v Maďarsku, Chorvatsku, Rakousku nebo Velké Británii.” 

1. července 2017