Tulák díky svým skvělým vlastnostem letu a nezáludnosti je vhodný k létání pro radost, k základnímu výcviku, ale i letecké turistice. Jedná se o letoun klasické smíšené konstrukce typu Piper – konstrukce pana Podešvy ze Šumperka.
Letadlo, kterým poletíte, je vyrobené jedním ze stavitelů a nadšenců létání Miroslavem Drahošem z Trutnova, jehož firma ACM Drahoš se již více než 15 let zaobírá stavbou těchto Tuláků. Dnes jsou letadla typu Tulák žádána na českém, ale i například na Polském trhu.
Změněna byla geometrie křídel, podvozek je hydropneumatický a u posledních verzí samonosný. Používány jsou motory Suzuki s reduktorem s ozubeným řemenem, o výkonu 75–90 Kw. Ocasní plochy jsou profilové, svařené z duralových trubek.
Tulák má maximálně prostor pro posádku, tedy i pro osoby mohutnějšího a vyššího vzrůstu. Český Tulák dokonce získal certifikaci i v Německu a byl vystavován na aerosalonu ve Friedrichshafenu, kde jej obdivovali návštěvníci z celé Evropy.
-
Základní parametry:
- Počet míst: 2 (pilot a pasažér)
- Rozpětí: 9,6 m
- Délka: 6 m
- Výška: 1800 cm
- Nosná plocha: 12,5 m
- Vlastní hmotnost: 350 kg
- Vzletová hmotnost: 600 kg
- Pohon: Suzuki
- Výkon motoru: 89 KW
- Maximální rychlost: 185 km/h
|