Původní nabídka už bohužel vypršela. Prohlédněte si její detail nebo objevte další.

Vstupenky do GVUO na výstavu Eduarda Ovčáčka: vizuální básně, koláže i figurální malby

4,8 / 5 Dům umění Ostrava  (mapa) 6 prodejů

Nenechte si ujít nové nabídky podniku Dům umění

Pohlídáme, aby vám už žádná nová nabídka neutekla.

 Upozornit na nové nabídky

Podobné nabídky, ze kterých si určitě vyberete

Zobrazit více podobných nabídek

Zobrazit původní nabídku

Přehled nabídky

Kontakt
Dnes otevřeno: 10:00–18:00
5,0

Velmi vydařená výstava. Personál příjemný a ochotný. Příjemný zážitek.

Jarka
Varianty (3)

Bez práce nejsou koláže. A prací Eduarda Ovčáčka najdete v Galerii výtvarného umění v Ostravě spoustu.

Výstava nejvýznamnějšího českého lettristy Eduarda Ovčáčka zabírá rovnou tři sály funkcionalistického Domu umění a představuje okolo 180 umělcových děl. Expozice je rozdělena do tří tematických celků Znaky – 1968 – Groteska, které však propojuje hra písmen, číslic, znaků a značek. Na výběr jsou vstupenky pro různé věkové kategorie.

Kdo byl Eduard Ovčáček?

Vizuální básník, grafik, malíř, sochař, fotograf, performer a vysokoškolský pedagog žil v letech 1933–2022, vystudoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě a už za svých studií na přelomu 50. a 60. let organizoval řadu neoficiálních akcí. Byl zakládajícím členem Klubu konkretistů a iniciátorem vzniku Fakulty umění Ostravské univerzity. Jeho díla jsou známá i v zahraničí, kromě Slovenské národní galérie v Bratislavě je uvidíte také v Národním muzeu ve Varšavě, v belgickém Muzeu Feliciena Ropse, v Kassákově muzeu v Budapešti,
ve vídeňské Albertině, v Národní galerii v Berlíně nebo v americkém Denver Art Muzeu.

Vy nyní můžete obdivovat jeho grafické práce, vizuální básně, malby, objekty i „grafo-ready-mades“, jak tento formát popisuje sám Ovčáček, v ostravském Domě umění. Do všech děl se promítá Ovčáčkův celoživotní zájem o lettrismus, výstižná satira, nechybí ani inspirace českou groteskou.

Tři části výstavy

Práce s písmem se objevuje nejvíce v části Znaky, kde je skvěle vidět i umělcův postup vpalování písmen rozžhavenou matricí do papírů, koláží a objektů. Oddíl 1968 je pak reakcí na události v srpnu 1968 a cyklus těchto děl je uspořádán do netradiční komiksové podoby.

Velkoformátové figurální malby pak uvidíte v části Groteska. Díla zde uspořádaná dokonale obrazí Ovčáčkův cit pro vystižení absurdity totalitních režimů. Vedle kritiky společnosti se do nich promítá i ostře ztvárněná erotika a Ovčáčkův smysl pro humor inspirovaný českou groteskou. 

Nahoru