Po získání Osvědčení zdravotní způsobilosti si nejdříve projdete 21 hod. teorie a poté usednete na místo pilota vedle instruktora. Tato část se zpravidla koná dle domluvy, instruktoři mohou o víkendech či po večerech, ale také v průběhu pracovního týdne. Prakticky začnete létat až po absolvování 21 hod. teoretické výuky.
Dobré vědět: Samostatně do letadla tu pustí pouze žáky, až když jsou si instruktoři vědomi, že to opravdu zvládnou. To samé je i před provedením praktické zkoušky. Nikoho na praktickou zkoušku nepustí, dokud si nebudou jisti, že uspěje před inspektorem. Někomu stačí dle osnovy pouze 20 hod. praktického výcviku, ale někdo potřebuje i o trochu více (další hodiny nad rámec 20 jsou za příplatek). Vždy opravdu záleží na přístupu žáka a jeho schopnostech.
Teoretická výuka před zahájením praktického výcviku obsahuje 6 hod. z předmětu Aerodynamika a mechanika letu, 2 hod. ze Stavby a konstrukce ULL, 6 hod. z Leteckých předpisů a Postupů UL, 2 hod. z Letecké navigace, 2 hod. z Letecké meteorologie, 2 hod. z předmětu Motory, vrtule, přístroje a 1 hod. ze Spojovacího předpisu. Že teoretickým znalostem budete po absolvování výuky rozumět, za to zodpovídá váš instruktor. Jinak v průběhu výcviku absolvujete celkem 45 hod. teoretické výuky, která dále probíhá průběžně mezi cvičnými lety.
Je potřeba získat Průkaz radiotelefonisty před prvním sólo letem. Všem žákům se doporučuje získat Průkaz radiotelefonisty na Českém telekomunikačním úřadě, a to buď ve formě omezeného průkazu (postačí vám pro lety v ČR), nebo všeobecného (pokud budete chtít létat do zahraničí). Je to z toho důvodu, že jakmile tento průkaz získáte, tak můžete létat na letištích se službou AFIS (Letištní a letová informační služba) a také později na řízených letištích (ale to až po absolvování výcviku pro létání na řízených letištích).
|