Repríza úspěšné premiéry Pražského komorního baletu Mysterium
času v pražském Divadle Ponec.
Přijďte zhlédnout tři originální díla z tvůrčí dílny mladých
talentovaných choreografů – Hany Polanské Turečkové, Marka Svobodníka a Ondřeje Vinkláta – tvořících na hudbu českých hudebních
skladatelů.
Večer uzavírá minimalistické, abstraktní, zajímavě výtvarně pojaté
dílo, které vytvořila Hana Polanská Turečková. Jeho název odkazuje na stejnojmennou nadčasovou skladbu Miloslava Kabeláče. „Hloubka,
autenticita a katarzní vyznění představení s názvem Mysterium času, jeho
postupná gradace od plynutí a zběsilosti času vedoucí k osvobozujícímu,
smířlivému klimaxu nového zrození činí z tohoto moderního baletu dílo
nezapomenutelné a navýsost progresivní.“ (Martina Doležalová,
Nenuďte se, 19. prosince 2016)
Choreografie: Hana Polanská Turečková
Hudba: Miloslav Kabeláč (1908 –1979) –
Mystérium času, op.31; Jan Bubák – Introdukce
Marek Svobodník připravil na motivy proslulé básně Edgara Allana Poea
Havran taneční grotesku s názvem Chvilka POEzie. Autor vsadil na černý
humor a jeho dvacetiminutové dílo s velkou dávkou nadsázky baví a mrazí
zároveň. Do titulní role obsadil přímo šéfa Pražského komorního
baletu Igora Vejsadu. „Stupňující neklid a paniku, které hrdinu
pohlcují, transformuje Svobodník do hororově laděné zpovědi s humorným
nadhledem. Dobře namíchaná koláž skladeb Jaroslava Ježka a Bedřicha
Nikodéma vystihuje vážnou i úsměvnou stránku zachycených
výjevů.“ (Lucie Dercsényiová, Taneční aktuality, 10. ledna
2017)
Choreografie: Marek Svobodník
Hudba: Jaroslav Ježek a Bedřich Nikodém
NEVERMORE - doprovodný film k choreografii Chvilka POEzie.
Námět a scénář: Marek Svobodník
Režie: Marek Svobodník a Martin
Svobodník
Inspirací pro nejnovější choreografii Ondřeje
Vinkláta, prvního sólisty Baletu Národního divadla, byla prchavost
okamžiku. Niterný duet muže a ženy nazval jeho autor
Teď². „(…) mladý choreograf skvěle cítí hudbu a nakládá s těly tanečníků jako s hlasy, které se potkávají, reagují
na sebe, proplétají se (hudba Marka Pavlíčka se v některých pasážích
inspiruje polyfonií). Oba mladí interpreti se energicky vrhají do prostoru a v choreografii nacházejí bezpečně svůj výraz.“(Lucie
Kocourková, Opera Plus, 21. prosince 2016)
Choreografie: Ondřej Vinklát
Hudba: Marek Pavlíček
Více informací o představení najdete na webových stránkách Pražského
komorního baletu nebo na stránkách Divadla Ponec.