Na kafe s... Petrem Vránou

Na kafe s… Petrem Vránou

Slevomat HR 5. 8. 2019

V dalším rozhovoru ze série „Na kafe s…“ se na chvíli přesuneme z Prahy do regionů – konkrétně do Olomouce – za jedním z našich obchodníků Petrem Vránou. Petr je ve Slevomatu téměř 8 let a za tu dobu si stihl vybudovat svůj vlastní tým. Jak jeho práce vypadá a co ho na tom nejvíc baví? Více se dočtete v rozhovoru!

Jak dlouho tě ve Slevomatu potkáváme?

Ve Slevomatu jsem téměř 8 let. Před Slevomatem jsem pracoval v oboru financí – ve společnosti, kde jsme prodávali pojištění a různé produkty s tím spojené. Tehdy jsme vymysleli benefitní produkt pro naše klienty. Ten spočíval ve speciální kartě, v rámci které klienti získali slevy a výhody u různých podniků, které jsem sám domluvil. Já jsem si tenhle benefitní projekt vzal za své a zjistil jsem, že mě to baví. V té době byl zároveň největší boom slevových portálů a v momentě, kdy jsem se o to začal víc zajímat, bylo jen třeba napojit se na správné lidi. A takhle jsem se dostal do Slevomatu.

Jak vlastně vypadal obchod Slevomatu v době, když jsi přišel? Když vidím, jak se neustále posouváme, nevěřím, že to bylo totožné s dnešním fungováním. 

Ano, bylo to úplně jiné. Všichni obchodovali všechny kategorie a celé to fungovalo trochu jinak. Já jsem z Olomouce, takže jsem s Olomoucí jako obchodník začínal, ale tenkrát jsme obchodovali také kategorii Cestování, Zboží a Lokální nabídky. Nebyli jsme rozdělení tak jak dnes. Když jsem sem přišel, byla tu se mnou jen jedna obchodnice – což je taky super příběh! Ona začínala tak, že měla své vlastní fitko, které provozovala a byla náš obchodní partner. A jednoho dne jí zavolali ze Slevomatu, jestli by taky nechtěla náš produkt i obchodovat, když už ví, jak to funguje z pohledu partnera a je to pro ni dobré. A ona řekla, že jo. 

Na začátku jsem hodně zjišťoval, co vlastně dělat. Co jsem viděl kolem sebe, to jsem chtěl zobchodovat. Nejvíc se vydělávalo na gastru – bylo velmi těžké nějaký deal získat, ale ten, kdo ho na Slevomat dostal, vydělával velké peníze. Hrozně dlouho mi to ale nešlo. Dělal jsem na tom měsíc a furt nic. Nakonec jsem to jel jen z takové setrvačnosti, ale pak jsem měl z ničeho nic celé portfolio gastro obchodních partnerů. Zjistil jsem, že to není problém, jen se tomu musí věnovat čas a dostatečné úsilí. 

Platí to i dnes, že jsou nabídky z gastra nejtěžší získat?

Teď už je všechno úplně jinak. Teď je aktuálně náročnější dostat v rámci lokálních nabídek salony krásy (kosmetika, masáže, kadeřnictví), protože bojujeme s jinou věcí než na začátku. Tenkrát bylo po krizi, lidé chtěli ušetřit peníze, pracovní trh taky vypadal úplně jinak. Obchodní partneři měli velký prostor pro nové zákazníky. Teď je doba jiná. Lidé chtějí utrácet, nemají strach o peníze, ani o práci. Zároveň plně naplňují kapacity našim potenciálním obchodním partnerům. Masérka má jen dvě ruce, tu kapacitu samozřejmě nepřifoukne. V restauraci se vždycky dají přidat dva stoly. 

Takže bojujeme s kapacitou a u té kategorie krásy to jde cítit nejvíce. Ale i v restauraci jde cítit to, že je ta ekonomika taková, jaká je. Restaurace mají hodně zákazníků, spíš řeší personální problémy, než že by měli nízké tržby nebo nenaplněné kapacity. Ale dá se s tím napříč dnem pracovat, náš produkt je v tom dostatečně ohebný. 

Zmiňuješ ohebnost produktu – zajímalo by mě, co všechno dokážeme obchodním partnerům nabídnout? Jak nás potenciální partneři vnímají?

Setkávám se s tím, že jsme bráni jako ta firma, se kterou spolupracují „ti horší“ – ti, kdo se neumí prodat sami, kdo musí prodávat slevu. I dneska je to naše nálepka. Ale důležité je říct, že tuhle nálepku právě rozbíjíme.

Už to takhle totiž dávno není.

My jsme inspirativní portál, který umí prodat nabídky úplně bez slevy. Naše čísla jsou fakt neskutečná. Jsme portál, na kterém (podle mě) existuje stejná závislost jako na Facebooku.

Přijdu do práce a první, co udělám, je, že se podívám, co je nového na Slevomatu. K nám si lidi nechodí pro steak, protože ho chtějí. My to zákazníkovi poradíme. Nafotíme to, dobře nastavíme a domluvíme tak, že na to zákazník prostě dostane chuť. I když nemám potřebu nakupovat, jdu to omrknout. A to je ta inspirace. A s touhle nálepkou už se snažíme ze schůzek odcházet. Vždycky umíme najít to, co je nejlepší pro individuálního partnera. Náš produkt není zkostnatělý – nemáme ceny nastavené v tabulkách.

Je to dvousečná zbraň, protože je to parádní nástroj, ale upřímně – je to těžší na zobchodování. Vždycky je to něco jiného, co vymýšlíme na míru. 

Jak váš tým vypadá dneska?

Tým je teď menší. Dohromady je nás 5 – dva obchodníky máme v Ostravě a dva v Olomouci. A já jsem ten pátý. :) V Olomouci mám kolegyni, která obchoduje převážně po telefonu. Takže díky ní dosáhneme i na partnery, kteří jsou v oblastech, kde obchodníka nemáme vůbec, třeba Zlínsko, menší města a okolí.

Máme v Olomouci kancelář, probíhají tady naše společné porady, ty máme zhruba 1× za měsíc a půl. Taky k tomu sedávám individuálně s každým obchodníkem a řešíme zvlášť jednotlivé priority.

Jak za tebe vypadá ideální obchodník Slevomatu? 

Je to člověk, který má rád peníze, má rád svobodu a řídí si svůj život sám.

Cílem obchodníka ve Slevomatu není mít pohodu, ale spíš dělat na velkých věcech a vydělávat velké peníze. 

Někdo může být obchodník ve smyslu „nabízeče“, který prodává jen jeden produkt. Ale u nás je člověk spíše podnikatel – vymýšlí produkt, který uvede na trh a mnohdy je to hodně i o tom, že to ty partnery musíme naučit a dát jim to. U nás je obchodník spoluautor produktu, který společně s obchodním partnerem uvede na trh. Není to jen o slevě, ale třeba i o spojení určitých služeb dohromady a je třeba o tom přemýšlet takhle. 

Co děláš, když nejsi v práci? 

Buď jsem s rodinou, anebo na rybách. Pro mě je rybaření obrovská vášeň. Teď třeba zrovna odlétám do severního Norska za polární kruh. Je to už taková moje diagnóza. Tak tomu říkáme doma. Ale pořád tvrdím, že to s tou diagnózou mohlo dopadnout hůř. :)

Kdybys měl Slevomat popsat 3 slovy, jaká bys vybral?

Z pozice obchodníka bych určitě řekl zábava, peníze a svoboda.

Chcete jít s námi na kafe příště vy? Přidejte se k Petrovi! Volná místa!

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru