Původní nabídka už bohužel vypršela. Prohlédněte si její detail nebo objevte další.

Aby bylo dobře seniorům i pečujícím: program D.O.M.A. pro zaměstnance domovů seniorů

MILA 1 027 přispělo

Nenechte si ujít nové nabídky podniku MILA

Pohlídáme, aby vám už žádná nová nabídka neutekla.

 Upozornit na nové nabídky

Podobné nabídky, ze kterých si určitě vyberete

Zobrazit více podobných nabídek

Zobrazit původní nabídku

Přehled nabídky

Celkem vybráno
118 500 Kč
1027 lidí přispělo
Kde je spokojený pečující, je spokojený i klient
Tým MILA působí přímo v domovech pro seniory
Celá vybraná částka půjde na podporu projektu
Celkem vybráno
118 500 Kč
1027 lidí přispělo
Varianty (3)

Příspěvek 100 Kč na program D.O.M.A. na podporu pečovatelů

  • Organizace MILA a program D.O.M.A. pomáhá pečovatelům nadechnout se a získat nový úhel pohledu na jejich práci. Vytváří prostor pro lidskost, která je základním předpokladem pečovatelské profese. Učí pečovatele zastavit se u klientů nejen při podávání stravy nebo hygieně. Snaží se, aby pro každého pečovatele zůstával každý klient člověkem s vlastní identitou a jménem, ne klientem na pokoji 304. 
  • V týmu jsou expertky na osobnostní podporu, HR, zdravotní sestry, socioložky, zkušené profesionálky s praxí v sociálních službách.
  • Práce v jednom zařízení vyjde přibližně na 70 000 Kč (domovy platí 50 %), v každém zařízení působí 3 až 5 měsíců.
  • Celou vybranou částku získá organizace MILA, Slevomat si nenechává žádnou provizi. 

Omezení

Na příspěvek nelze využít kredity.

Voucher se uplatní automaticky, z vaší strany už není potřeba nic dalšího dělat. Můžete se radovat z dobrého skutku. Děkujeme! 

Voucher nelze stornovat ani refundovat.

Přispějte 100 Kč
Přispějte 100 Kč
Přispějte 200 Kč
Přispějte 200 Kč
Přispějte 500 Kč
Přispějte 500 Kč
Kde je spokojený pečující, je spokojený i klient
Tým MILA působí přímo v domovech pro seniory
Celá vybraná částka půjde na podporu projektu

Důstojnou péči pro seniory si přejeme my všichni. Bez důstojných podmínek pro pečující to půjde jen těžko.

Práce pečovatelů v domovech pro seniory je nesmírně psychicky i fyzicky náročná, špatně ohodnocená, vyčerpávající a mnohdy i velmi smutná. Ale přesto ji pečovatelé mají rádi a chtějí ji dělat nejlépe, jak dovedou. Nevyhořet, nebrat klienty jako „paní na pokoji č. 304“, ale jako konkrétní osoby s vlastní identitou a jménem. A proto potřebují podporu, motivaci, uznání a respekt. Jen tak pro ně bude mít jejich práce smysl a péče o naše seniory zůstane důstojná a kvalitní.

Vytvořit místo, kde je dobře pečujícím i seniorům

O to, aby pracovní prostředí uspokojovalo potřeby pečujících, se snaží organizace MILA s programem D.O.M.A. Pětičlenný tým odbornic působí v domovech pro seniory a spolu s vedením pomáhá vytvářet místo, kde je dobře pečujícím i seniorům. Pojďte jejich činnost podpořit i vy a zasaďte se o to, aby péče znamenala především lidskost, pozornost a důstojnost. Drtivá většina z nás bude jednou péči profesionálů a profesionálek také potřebovat.

D.O.M.A. = důstojnost, otevřenost, management, atmosféra. Na tyhle čtyři pilíře se tým organizace MILA v každém domově soustředí nejvíce. Dochází všude tam, kde vedení cítí, že chce něco změnit a své pečovatele chce v náročné práci podpořit a dát jim zázemí.

„Řekla bych, že to, co spolupráce s vámi podpořila nejvíc, je naladění pečovatelů na další práci a jejich zapojení do chodu organizace. Nějaká individuální podpora, která člověku sedí, nejen že má smysl, ale je nutná. Jinak to člověk nemůže vydržet,“ hodnotí spolupráci s organizací MILA v rámci programu D.O.M.A. ředitelka jednoho pražského domova pro seniory.

Trpělivost a laskavost díky respektu

Chceme po pečovatelích, aby se o naše blízké starali tak, jak to my sami nedokážeme. Chceme, aby byli 12 hodin denně laskaví a aby i u pátého přebalování zůstávali nekonečně trpěliví. A máme jasno v tom, že pro své blízké chceme pečovatelku, která je vlídná (64 %), trpělivá (41 %), empatická (42 %) a profesionální (41 %), jak uvádí Karel Kopřiva v knize Lidský vztah jako součást profese.

Co je potřeba k tomu, aby pečující mohl být trpělivý, empatický, profesionální a laskavý? Průměrný plat 25 500 Kč hrubého to není. Je to třeba pracovní prostředí, ve kterém se pečující cítí respektovaný. Prostředí, ve kterém je mu dobře, a tak se umí dobře starat i o své klienty.

Z dat společnosti LMC vyplývá, že nejčastějším důvodem výpovědi ze strany zaměstnance je pocit nedostatečného uznání (59 %), přemíra práce (58 %), pocit odcizení a rutina (55 %). Nedostatečné finanční ohodnocení je až pátým důvodem v žebříčku.

Co to znamená? Peníze hrají ve spokojenosti zaměstnanců významnou roli. Z příjemného místa, kde cítí respekt, ale pro pár stovek neodejdou. MILA pomáhá vedení domovů s tím, aby pečovatelé respekt a uznání cítili. Vědí, že jedině tam, kde je spokojený pečující, je spokojený i klient.

Z domovů, které se o spolupráci hlásí, zní třeba tohle: „Chtěla bych zlepšit vztahy mezi pečujícími a zdravotnickým personálem, občas mám pocit, že nejsou tzv. jeden tým.“

Jak pracují?

V týmu programu D.O.M.A. jsou Karolína, Petra, Bětka, Martina a Dana. Jsou to expertky na osobnostní podporu, HR, zdravotní sestry, socioložky, zkušené profesionálky s praxí v sociálních službách. V každém zařízení působí přibližně 3 až 5 měsíců – náklady na práci pro jedno zařízení jsou přibližně 70 000 Kč (práce pětičlenného týmu, cesty atd.), domovy se na této částce podílejí z 50 %.

Program D.O.M.A. pomáhá vytvářet důstojné a podporující prostředí, ve kterém je nedostatek financí vyvážený přístupem. I díky vaší podpoře tak pomohou pěti domovům pro seniory a desítkám pečovatelů získat pocit respektu a vytvořit lepší podmínky pro jejich práci.

Přejeme si, aby co nejvíce pečovatelů mohlo říci to, co říká třiadvacetiletý Dominik, který pečuje o seniory s demencí: „Dávám do tý práce svý srdce a čerpám z přesvědčení, že to má smysl.“

Nebýt klientem z pokoje č. 304 

„Paní Sýkorová vždycky ráda pila z tohohle hrnečku,“ říká František, pečovatel v domově seniorů, a ukazuje hrnek, do kterého se má ležící a téměř pořád spící klientce s pokročilou demencí uvařit ranní čaj. Klientce, která už neví, jak se jmenuje, co je za den, kde je, ani to, že měla svůj oblíbený hrnek s růžemi. Dost možná je jí úplně jedno, jestli právě do něj dostane svůj čaj.

A přitom je to jedna z nejdůležitějších věcí. Je to právě hrnek s růžemi, který rozhoduje o tom, jestli jste ještě pořád paní Sýkorovou, nebo už jen klientkou na pokoji 304. Jestli žijete nebo přežíváte. Když máte štěstí, máte okolo sebe pečovatele, který tohle ví. Pečovatele, který ví, kolik kostek cukru chcete do kafe, jaký máte oblíbený hrnek a jak velkou vrstvu másla máte rádi na chleba.

Jaký byl v organizaci MILA rok 2022?

První sbírku na portálu Slevomat uspořádali v roce 2022. A co se i díky vaší podpoře povedlo? V roce 2022 působila MILA v osmi zařízeních pro seniory v osmi městech a dotkli se života 400 profesionálních pečujících. Uspořádali osm kulatých stolů, kde bezmála 80 diskutujících hledalo odpověď na otázku, jak zlepšit podmínky pro výkon pečovatelské profese.

Připravili šest systémových doporučení, kterými se snaží přispět ke změně na úrovni systému. Uspořádali konferenci, zrealizovali výzkum mezi 35 domovy seniorů a vydali benefiční audioknihu Hořím, která je knihou rozhovorů s pěti mimořádnými profesionálními pečujícími o seniory. Hlasy v audioverzi jim propůjčili Martha Issová, Daniela Kolářová, Klára Melíšková, Kryštof Hádek, Pavel Řezníček a Zdeněk Svěrák. Děkujeme! I díky vám byl rok 2022 intenzivní a úspěšný!

Jaký je cíl pro rok 2023?

I v letošním roce získá podporu organizace MILA osm domovů pro seniory v osmi městech České republiky. Ve své práci vycházejí z přesvědčení, že jedině tam, kde jsou spokojení pečovatelé, mohou být spokojení i klienti.

Z jejich vlastního výzkumu vědí, že 79 % profesionálních pečujících má pocit, že je jejich práce nedoceněná, 40 % pečovatelů někdy pomyslelo na změnu práce a 33 % pečovatelek a pečovatelů odpracuje více než devatenáct dvanáctihodinových směn v měsíci. To chtějí změnit. Chtějí, aby profesionální pečující měli ke své práci důstojné podmínky a od společnosti zasloužený respekt.

I letos proto chtějí podpořit minimálně 400 profesionálních pečujících v jejich záslužné práci. „Když zařízení pro seniory předávám vlastní mámu, mám na pečující ty největší nároky. Chci víc, než sama můžu nabídnout, protože já už to nedávám. Naše vysoké nároky na pečující jsou pochopitelné, ale nastavené podmínky pro práci pečujících jim neodpovídají,“ říká Karolína Puttová, manažerka práce v zařízeních v organizaci MILA. 

Nahoru