Nakupování z mobilu novým trendem, Češi se nebojí platit v aplikaci
Online nakupování z mobilních zařízení včetně speciálních aplikací je v tuzemsku na vzestupu. Češi jsou k těmto novým metodám naklonění. Vyplývá to z průzkumu společnosti Slevomat, která nákupní chování Čechů několik měsíců sledovala.
Největší slevový portál se od léta může pochlubit vylepšenou mobilní aplikací, která usnadňuje nakupování. Ta ukazuje nabídky dle lokalizace zákazníka, který si tak můře vybírat čistě podle vzdálenosti nejrůznější služby, kulturu či stravování.
„Zájem o nakupování přes aplikaci roste, aktuálně evidujeme více než 50 tisíc aktivních uživatelů této aplikace. Uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím webu ve svém telefonu je ještě více a to zhruba 480 tisíc,“ potvrdila ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.
Statistika je neúprosná a ta ukazuje, že Češi se nakupovat ve svých mobilních zařízení nebojí. Průměrná výše nákupu na jednoho zákazníka z mobilních zařízení je 670 Kč. Asi není překvapením, že mezi nejčastější uživatele patří zákazníci ve věku 18 až 34 let. Co se týče geografického rozložení zákazníků, nejvíce z nich je z Prahy a přilehlého okolí, tedy celých 65 procent.
„Samozřejmě velká část zákazníků se s nakupováním v aplikaci teprve pomalu seznamuje. Na druhou stranu téměř třetina všech uživatelů aplikace takto nakupuje zcela pravidelně,“ doplnil Michal Bilka, který vede vývoj nové aplikace pro největší slevový portál.
Podle odhadů společnosti počet uživatelů aplikace a online nákupů z mobilních zařízení nadále poroste. Slevomat se dlouhodobě snaží zefektivnit nakupování a zlepšit zákaznický komfort. Mezi poslední trendy patří například zrušení nutnosti využití papírového voucheru. Zákazníkům aktuálně stačí předložit pouze číselný kód, SMS nebo právě uplatnit slevo pomocí aplikace.s
„Budoucnost nakupování je v mobilu. Letošní Vánoce tento trend posílí. Očekáváme, že v příštím roce budou nákupům z mobilu dominovat kategorie Gastro, Zábava a zážitky, a Wellness,“ věří Chytilová.
20. listopadu 2015