Slevomat je v lepší kondici než před pandemií, loňský rok měl rekordní
PRAHA – Největší český cestovní a zážitkový portál Slevomat se z pandemie vymanil v historicky nejlepší kondici. Společnost v loňském roce vykázala tržby dosahující 2,9 miliardy korun. Ve srovnání s covidovým rokem 2021 jde o nárůst o 58 %. Pokud bychom se ohlédli za výsledky roku 2019, které byly do té doby rekordní, tak Slevomat si polepšil skoro o pětinu, tedy o 18 %.
„Nejvýraznějším segment bylo tradičně cestování. Těší nás, že i přes rozvolnění byla velká část zákazníků věrná domácímu cestování. Nám se k tomu podařilo výrazně posílit v oblasti zahraničních pobytů, kde nám tržby narostly meziročně na trojnásobek. Ve srovnání s rokem 2019 pak o 80 %,“ rozebírá mimořádný rok ředitel Slevomatu Ladislav Veselý s tím, že loni se firma zároveň stala komunikační jedničkou na poli cestování. To znamená, že se stala nejznámější značkou v Česku, kterou si zákazníci spojují s cestováním. Společnost tak poprvé předběhla i zahraniční portály a velké cestovky.
Pokud bychom se podívali podrobněji na segment zahraničí, tak mezi nejvýznamnější destinace se poprvé dostalo Polsko, které tak překonalo dlouhodobě oblíbené Rakousko, Slovensko nebo Chorvatsko. Prodeje táhly pobyty na polské straně Krkonoš a také letní dovolené u Baltu. V dílčích číslech to pak znamená, že prodeje do Polska byly meziročně vyšší trojnásobně, proti roku 2019 pak o 159 % s tržbami přesahujícími 300 milionů korun.
„Zájem o dovolené na severu u Baltu může znít jako překvapení, ale pravdou zůstává, že s tím, jak Chorvatsko v posledních letech skokově zdražuje, je Polsko významně levnější. Navíc zákazníci si pochvalují krásné pláže a také méně lidí, než tomu je třeba v plné sezoně v Chorvatsku,“ vysvětluje zájem o dovolené u našich sousedů Ladislav Veselý.
Zajímavý pohled nabízí také data polských statistiků ohledně počtů Čechů jednorázově pobývajících v této zemi. Z nich vyplývá, že v průměru 38 % všech turistů evidovaných úřadem přijelo do Polska právě díky Slevomatu.
Zážitky také na rekordu
Češi významně utráceli i za zážitky. Do této kategorie spadají volnočasové aktivity jako třeba návštěvy akvaparků, muzeí, divadel, ale také stále oblíbenější sportovní a adrenalinové zážitky, nebo výlety lodí a podobně. Za tyto aktivity utratili zákazníci na Slevomatu přes 400 milionů korun, což je meziročně nárůst o 59 %, proti roku 2019 pak o desetinu.
Přestože se už loni začala projevovat zhoršující se ekonomická situace, Češi se při nakupování na Slevomatu neomezují. „Zákazníci si k nám chodí pro inspiraci. Hledají, jak trávit svůj volný čas, nebo vybírají aktivity nejen na dovolené, ale i na všední dny ve svém okolí. Navíc se ukazuje, že pro mnoho zákazníků a obchodníků jsme důležitým partnerem. Ukázalo se to nejen během pandemie, ale i nyní, kdy se zhoršuje ekonomická situace. Mnozí se na nás obrací, abychom jim pomohli prodávat, zákazníci naopak hledají zajímavé nabídky,“ uzavírá ředitel portálu.
21. března 2023