Češi milují jednodenní výlety k moři, zájezdů do 1000 Kč se prodává o 40 % více
Zájezdy k moři na otočku jsou obrovským trhákem. Chuť Čechů rekreovat se u moře je obrovská a mnoha zákazníkům stojí za to vyrazit i jen na jeden jediný den. Ještě před začátkem prázdninové sezóny se podařilo prodat již několik tisíc takovýchto zájezdů. Ty slouží buď k rekreaci na pláži, nebo v kombinaci s poznáváním známých měst. Meziročně jde o nárůst o 40 %. Vyplývá to z dat společnosti Slevomat.
V nabídce jsou tak nejbližší destinace u Středozemního moře, tedy především Chorvatsko a Itálie. Ředitelka největšího českého inspiračního portálu Marie Havlíčková k tomu říká: „Zatímco v uplynulých letech šlo především o zájezdy do Bibione, letos je nabídka pestřejší a lze ji spojit s návštěvou atraktivních historických měst. Ať již jde o Benátky s pláží Lido, nebo o pláže Rimini s prohlídkou Santa Marina. V Chorvatsku pak vede koupání v Rabacu s návštěvou Puly a tamního trhu.“
Naopak čistě koupací zájezdy u moře míří nejčastěji do chorvatské Bašky Vody, na Istrii, nebo do italského Bibione či Caorle. Cena těchto zájezdů je do 1000 Kč, ty spojené s poznáváním pak pořídíte do 1800 Kč. Jak takový zájezdy vypadá? Řečí cestovních kanceláří je to zájezd na tři dny a nula nocí. To v praxi znamená, že klient jeden večer nastoupí do autobusu, který ho ráno vyloží v destinaci a večer nabere na cestu zpět. Případně je součástí zastávka v jednom ze zmíněných měst. Další den v dopoledních hodinách následuje návrat do ČR. Havlíčková připomíná, že výhodou zájezdů je, že jde o víkendové akce, takže si klienti nemusí vybírat dovolenou.
Koho takovéto zájezdy lákají? „Mnoho klientů si tím plní svá romantická přání či své poprvé u moře. Nejčastěji tak vyráží mladí do 25 let, kteří ještě studují a na velkou dovolenou nemají prostředky. Nebo naopak často takto jezdí starší klienti, kteří nechtějí trávit týden a déle v resortu, případně takto berou na výlet vnoučata,“ doplňuje ředitelka Slevomatu.
5. června 2018