Rádoby „milé“ a nucené chování kosmetičky, avšak pouze „maska“
Přístup, chování i aplikace prováděné paní kosmetičkou mi doslova vzali dech, bohužel v tom negativním smyslu. Již při vstupu mne častovala nevhodnými dotazy typu – kolik je vám let, ten voucher jste si koupila sama nebo vám ho někdo koupil?? Chápu, že věk klienta je dobré vědět, ale takovou formou a tónem, kterým se kosmetička zeptala, vyznělo až drze. Stejně tak je jedno, kdo voucher koupil, protože pokud si ho člověk nekoupil sám, vyslechne přednášku, jak je to hrozné, že o sebe nedbá apod. Věk klienta je opravdu tak rozhodující s ohledem na to, že pak je aplikována veganská kosmetika Organics Series, která jak jsem se dodatečně dozvěděla, je vhodná spíše pro pro mlaďounkou, nezatíženou pleť (prý s minimem vrásek) a rozhodně to není vydatná péče pro zralejší pleť a pro člověka žijícího ve městě. Dotazem na to, zda jsem vegan/vegetarián si kosmetička testovala můj „potenciál“. Opravdu zvláštní přístup. Komentář, že obočí nebude zkorigováno, jak je potřeba (pouze vám vytrhnu pár chloupků), mne také pobavil. Co je to pak za kvalitu péče, když se vše dělá takto polovičatě? Obočí jsem si následně vytvarovala doma sama a věnovala mu dostatek času. Chápu, že paní podnikatelka si vzala na hrb propagaci určité značky kosmetiky, ale bohužel nešťastným způsobem. Na dotaz, zda jsou nějaké alternativy pro péči o zralou pleť, se zatvářila dost pohrdavě, že se ptám na produkty s lepším poměrem cena/výkon. Zřejmě by si přála mít ve svém portfoliu selebrity (píši to schválně v této transkripci), pro které není problém vyhodit každý týden tisíce či desetisíce za kosmetiku. Rozhodně klienti Slevomatu nejsou ti, kterým by se paní chtěla dlouhodobě a s péčí věnovat… Běžní lidé, kteří mají své starosti jako péči o rodinu, nemocné a zaměstnaní rozhodně nejsou cílovou skupinou této paní. Česká taktika vyrýžovat na minimu klientů mnoho je opravdu pouze českým specifikem, uvidíme, jak bude nadále udržitelná v nadcházející krizi.