Na kafe s... Jančou Rakovou

Na kafe s… Jančou Rakovou

Slevomat HR 13. 11. 2019

Proč sis vlastně vybrala Slevomat a jaká byla tvoje cesta do Slevomatu?

To byla vlastně náhoda. Moje tehdejší práce mě nenaplňovala a přemýšlela jsem o změně. Před 8 lety, kdy jsem do Slevomatu nastupovala, nebylo všude plno nabídek práce. Trvalo mi tedy poměrně dlouho, než jsem se rozhodla udělat zásadní krok a podala výpověď v mé staré práci. Nakonec jsem ji ale dala a po nějaké chvíli objevila Slevomat. Tehdy tu ještě neexistovalo žádné HR oddělení, takže komunikace trochu vázla. Po prvotních potížích jsme se domluvili na pohovoru, který vedla moje tehdejší šéfová Danča. Slovo dalo slovo a já nastoupila do Slevomatu. Před ním jsem si prošla několika firmami. Jedna z nich byla třeba Mironet, kde jsem se dostala právě k onlinu a rozhodla jsem se, že je to něco, v čem chci pokračovat, protože mě tohle odvětví nejvíce zaujalo. 

Dneska Slevomat slouží opravdu víc jako inspirace a ukazujeme lidem možnosti, které by je snad ani nenapadly. Učíme lidi cestovat a kupovat zážitky.

Jak vnímáš transformaci Slevomatu od slev k inspiraci?

Je to celé dost dlouhý proces a pořád ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být. To se týká hlavně toho, jak lidé značku Slevomatu vnímají. Nemám ráda, když nás někdo škatulkuje jako slevový portál a všem svým známým a kamarádům vysvětluju, že už jsme jinde. Když to ale srovnám s dobou, kdy jsem tady začínala já, je to neskutečný skok. Pamatuju si, že jsme nasazovali nabídky, kde byly i 80% slevy. Dneska sloužíme opravdu víc jako inspirace a ukazujeme lidem možnosti, které by je snad ani nenapadly. Učíme lidi cestovat a kupovat zážitky. Zároveň si ale můžou na Slevomatu filtrovat a hledat něco konkrétního.

Jsi ve Slevomatu téměř od začátku, jak ses vypracovala až na pozici managera?

Já jsem nastupovala na pozici Deals Managera. Deals management byl v té době rozdělen do takových dvou různých pozic – City Manager a Partner Manager. Partner Manageři řešili hlavně administrativní část, smlouvy apod. City Manager rozhodoval, jakou nabídku v daném městě spustí. Nějakou dobu probíhala transformace pozic City Managerů a Partner Managerů, která nakonec vyústila v dnešní podobu Deals managementu a vedle něj vznikl tým Péče o partnery, který jsem dostala na starost. My jsme začali dělat více právě péči a zároveň administrativní část. V současné době pomáháme obchodu, hrabeme se v datech, řešíme smlouvy a legislativu, účtování apod.

Zastávám názor, že když někdo dělá něco, v čem je dobrý a ještě ho to baví, bude výsledek  vždycky lepší. 

Myslím si, že ve Slevomatu je vždy prostor pro kariérní posun za předpokladu, že člověk ukáže, v čem je skutečně dobrý. V tu chvíli je jedno, jaký to je obor. Já jsem se dopracovala k tomu, že dneska dělám to, v čem se cítím jako ryba ve vodě. Pro mě to jsou věci ohledně legislativy a smluv. Procházela jsem ale i fázemi, během kterých jsem dělala kreativnější věci. Vše, čím jsem si prošla, mi něco dalo a posunulo mě dál.

Péče o partnery – co si pod tím má případný kandidát představit? Co tvoje práce obnáší?

Tak to bude těžší shrnout, protože toho je hodně a my vlastně nikdy nevíme, co budeme druhý den dělat. Naším hlavním cílem je dát partnerům podporu a péči. Pomáháme jim s věcmi, které jsou pro obchodníky a Deals Managery příliš složité na vysvětlení. Komunikujeme například s účetními a třeba právníky partnerů, spoluvytváříme s nimi vzory smluv a další právní dokumenty. Já sama už mám ale tolik zkušeností, že si spoustu věcí zvládnu rozhodnout bez nich, protože už jsme si ledasčím prošli. Sledujeme i legislativní změny, abychom na ně ve Slevomatu uměli reagovat a reflektovat je v našich procesech a dokumentech a uměli tak poradit partnerům. Řešíme ale i zákaznické podmínky využívání voucherů, ale zároveň i nákup našich zákazníků.

Do Slevomatu by měli jít, protože si myslím, že je to firma, která nadšení  podporuje. Nám je tady všem dobře, je tady super kultura, chováme se k sobě hezky.

Další část naší práce je datová. Pomáháme našim obchodníkům, kteří čas od času vyhledají naši pomoc. Jsme to my, kdo připravuje podklady ke schůzkám v momentě, kdy se naši obchodníci chystají získat pro Slevomat nového partnera, nebo toho stávajícího potřebují o něčem přesvědčit. Spolupracujeme tedy i s analytickým týmem. Pomáháme i produktovému oddělení s podporou našeho rezervačního systému Termina. Těch činností je skutečně spoustu a jsou hodně různorodé, proto je máme v týmu rozdělené podle toho, co komu jde. Zároveň se ale snažíme, abychom uměli všichni všechno a byli se v případě potřeby schopni zastoupit.

Spoustu lidí si vychovala a posunuli se na jiné pozice. Jak to vlastně děláš?

Já se v lidech snažím objevit jejich silné stránky. Mám zásadu, že i když člověka přijmu na pozici Partner Managera, sleduju, co v něm je a co mu jde. Když někdo dělá něco, v čem je dobrý a ještě ho to baví, bude výsledek  vždycky lepší. Třeba Tom začal v rámci svojí pozice organizovat akce jako RunTour, potom dostal na starost Holiday World a já na něm poznala, že ho to baví a jde mu to. Teď se v rámci Slevomatu posouvá na pozici, která bude zaměřena víc na organizaci akcí. Další byla Mirka, kterou bavila data, a tak se posunula do BizDev, kde dělala pozici datového analytika se zaměřením na naše partnery. Teď mám v týmu Renču, která spravuje rezervační systémy, ale zároveň miluje kreativní činnost. V  rámci svojí pozice proto může dělat produkci nebo střih videí pro naše partnery. Když to jde, snažím se práci přizpůsobit tak, aby člověka bavila a dávala smysl oběma stranám, protože jen tak může být práce nejlépe odvedená. 

Co by měl mít každý kandidát na pozici v tvém týmu? Proč by měl jít do Slevomatu?

Já mám u lidí ráda nadšení pro tu danou práci, pro značku nebo zaměstnavatele. Myslím si, že nadšení je to, co jim pomáhá dělat jejich práci ještě o něco líp.

Do Slevomatu by měli jít, protože si myslím, že je to firma, která nadšení  podporuje. Nám je tady všem dobře, je tady super kultura, chováme se k sobě hezky. Nikdo nám tu nebosuje, a když něco děláme, tak víme za jakým cílem a proč. K tomu cíli dokážeme dojít společnými silami a vše dotáhnout do zdárného konce.

Pokud byste se chtěli přidat do týmu Péče o partnery, tak určitě mrkněte na naše volné židle.

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru