Lokální pivovary se spojily v tažení proti velkým pivním značkám

Regionální pivovary upevňují svoji pozici na českém trhu. V rámci posílení svého vlivu spojují své síly. Tři desítky malých a středně velkých pivovarů z různých regionů České republiky se domluvilo a cílí na zákazníky skrze internetový portál Slevomat.cz. Chtějí se tak vymezit vůči velkým pivním značkám. Podobná akce navíc potvrzuje i trend, kdy stále více zákazníků cestuje po ČR za kulinářskými zážitky. To potvrzují i statistiky Slevomatu. 

“Firmy dobře chápou, že sleva není jen útok na peněženky zákazníků, ale zároveň jeden z nástrojů, jak oslovit nové či stávající zákazníky. Jsme proto rádi, že kromě velkých značek můžeme tímto způsobem představit právě lokální pivovary. Jak nám například restauratéři často potvrzují, pravidelné akce jim pomáhají budovat stálou základnu zákazníků, ” uvedla Marie Chytilová, ředitelka společnosti Slevomat. 

Dodala, že do akce se zapojily pivovary jako například budějovický Beeranek, Černá Hora, Holba, hlinský Rychtář, Zlínský Švec či jihlavský Ježek. Jednotlivé pivovary necílí na zákazníky primárně jen jako na konzumenty, ale především chtějí posílit povědomí o historii jednotlivých značek a tradici vaření piva. Proto akce je kromě prodeje piva hlavně zážitkového charakteru, tedy včetně prohlídky pivovarů s ukázkou vaření piva. 

To potvrzuje i majitel pivovaru Zichovec Ivan Husák: “Našim cílem je ukázat zákulisí našeho pivovaru a přitáhnout tak věrné pivaře z celého regionu. Osvědčilo se nám, že místní si často raději pochutnají na pivu z malého pivovaru. Tedy na značce, kterou mají spojenou se svou domovinou, o které ví, jak se vaří a kdo jim ji čepuje.” 

Výhodou podobné akce a sjednocení vícero značek pod jednou střechou je i podpora cestovního ruchu. Jak vyplývá ze statistik Slevomatu, zákazníci neváhají za kulinářskými zážitky cestovat. “S rostoucí oblibou regionálních značek, vyhlášených místních restaurací a vůbec oblibou farmářských trhů, stále více lidí spojuje cestování po ČR s kulinářskými zážitky. Není tedy výjimkou, že naši zákazníci z Prahy či západních Čech, kupuje vouchery do vybraných restaurací na Moravě, ”  uzavřela Chytilová.

4. září 2014