Slevomat vyrostl dvouciferným tempem na dvě miliardy
Největší český inspirační portál Slevomat rostl v roce 2018 dvouciferným tempem a poprvé tak jen v tuzemsku překročil dvoumiliardový obrat. Proti předešlému roku byl růst 20 %. Za tak dobrým výsledkem stojí zejména cestování a dále předvánoční období, které bylo silnější než se původně očekávalo.
“Slevomat jen v posledním čtvrtletí rostl téměř dvakrát rychleji než byl průměr české e‑commerce. Od října jsme zaznamenali meziročně vyšší tržby o 30 %, samotné cestování pak rostlo dokonce o 45 %, ” pochvaluje si ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.
Jelikož je portál nejsilnější právě v segmentu cestování, rozhodla se firma posílit tyto aktivity o vlastní cestovní kancelář. Během posledního čtvrtletí byla úspěšně spuštěna CK Zanzo se zaměřením na exotické dovolené. Během tří let by samotná cestovka Slevomatu měla dosáhnout na obrat dosahující jedné miliardy korun.
Česká e‑commerce roste dále
Na Slevomatu nakoupilo v roce 2018 celkem 800 tisíc zákazníků. “Slevomat si stále více buduje pozici inspiračního portálu, což potvrzují právě Vánoce. Počet prodaných dárků meziročně vzrostl o 60 %, počet zákazníků se během tohoto období zvýšil o 45 %, ” dodala Havlíčková s tím, že mezi nejžádanější kategorie patřily wellness pobyty, degustační menu a samotné masáže a saunování.
Dosavadní tempo útrat na portálu ukazuje, že ekonomické ochlazení stále nepřichází. Naopak firma nadále očekává, že i v roce 2019 poroste dvouciferným tempem. Kromě již spuštěné cestovní kanceláře chystá Slevomat další rozšíření služeb v oblasti cestování.
1. ledna 2019