10 tipů, jak si zajistit zdravý a hluboký spánek

10 tipů, jak si zajistit zdravý a hluboký spánek

Slevomat 18. 9. 2013 Sdílet

V posteli trávíme třetinu života, přesto mnoho z nás stále podceňuje výběr správné postele, matrace, roštu a lůžkovin. Přitom právě kvalitní a vhodně zvolená matrace je klíčovou podmínkou k hodnotnému a plnému spánku i zdravějšímu životu.

 Přinášíme vám dnes několik tipů na kvalitní spánek, které jsme doplnili tipy na kvalitní výbavu do ložnice, jež potěší i ty nejnáročnější spáče.

1. Ložnici využívejte pouze pro spánek, nepracujte zde 

V kuchyni se jí, v koupelně koupe a v ložnici by se mělo pouze spát. Aby tělo vědělo, že s ulehnutím do postele má vypnout a relaxovat.

 2. Udržujte pravidelný rytmus usínání a vstávání 

Pokud budete chodit spát v podobnou dobu a v alespoň přibližně stejný čas vstávat, zlepšíte kvalitu svého spánku.

 3. Ticho a tma léčí 

Je vědecky dokázáno, že tma napomáhá kvalitnímu a hlubokému spánku. Máte žaluzie nebo závěsy? Použijte je. Máte rádio, televizi nebo jiné spotřebiče v pohotovostním režimu? Vypněte je!

 4. Správná teplota je základ 

Norským spáčům často zmrzne během noci voda na nočním stolečku, ideální rozmezí pro spánek je však mezi 15 °C a 20 °C. Teplotě také přizpůsobte výběr přikrývky.

5. Vyčistěte si mysl 

Po celém dni se vám hlavou honí spousta myšlenek. V posteli je však nevyřešíte a jen vás ruší od příjemnějších věcí – spánku a snů.

 6. Nechoďte spát s plným ani s kručícím břichem 

Hlad i pocit plnosti váš spánek ruší. Lehce se najezte nejpozději tři hodiny před spánkem – uvidíte, že to prospěje i vašemu tělu.

7. Naplánujte si večerní cvičení správně 

Organismus se sportovní aktivitou vyčerpává, avšak před spánek je potřeba jej uvést do klidového režimu. Pokud po tělesném výkonu ihned ulehnete do postele, pojede ještě tělo na plné obrátky a vy budete jen koukat do stropu s baterkami místo očí.

 8. Udržujte hygienu lůžka

Převlékání postelí je samozřejmost, ale věděli jste, že v noci tělo vypotí až litr odpadních látek, a tak je lepší vlhkou postel nezastýlat

 9. Na kafíčko raději odpoledne 

Nápoje s kofeinem, jako je káva, cola nebo energetické drinky vás mohou povzbudit při večerních aktivitách, ale spánku neprospívají.

 10. Vybírejte kvalitní postel, matraci i lůžkoviny 

Investice do dobrého vybavení se vám vyplatí na všech frontách. Se Slevomatem navíc koupíte kvalitu za rozumnou cenu. 

Slevomat

Slevomat

Tipy na výlety, pravidla k soutěžím a všechno, co by vás o Slevomatu mohlo zajímat.