Marketing ve Slevomatu v roce 2020

Marketing ve Slevomatu v roce 2020

Slevomat HR 23. 11. 2020

David - Do Slevomatu nastoupil na jaře 2018 na pozici marketingového ředitele. O tom, jaká byla jeho cesta do firmy, jak se u nás dělá marketing a jak moc toto oddělení ovlivnil koronavirus i jeho opatření, se dozvíte v rozhovoru.

Davide, ty máš celkem pestrý životopis. Jaká byla tvoje cesta do Slevomatu? Co jsi dělal předtím, než jsi k nám nastoupil?

Měl jsem v podstatě velký štěstí. Po mé první škole v ČR jsem dostal stipendium na MBA Taiwan, kde jsem strávil dva roky. Do Evropy jsem se vrátil v létě 2008, kdy zrovna vrcholila krize (shodou okolností v jejím důsledku nakonec vynikl Slevomat, takže od té doby máme asi napojení :) a všechny firmy měly stop-stav a vyčkávaly. Jediný, kdo rostl o desítky procent ročně a masivně nabíral, byl v té době Google a já jsem skončil tam. Od té doby jsem vystřídal několik firem, kde jsem dělal on-line i brand, ale internet a e‑commerce mě definovaly.

Kdy přišla první myšlenka, že bys pracoval pro Slevomat?

Přímo před Slevomatem jsem stavěl český a CEE trh pro Criteo a potkal jsem mimo jiné i Marušku Havlíčkovou (bývalá CEO Slevomatu).

Šli jsme na pivo a bylo z toho moje stěhování z Mnichova do Karlína.

SlevomatLiveSlevomatLive

V čem tě Slevomat zaujal, že jsi vydržel a pracuješ s námi už skoro 3 roky?

Slevomat byl v performance marketingu naprostá špička, rozjížděli ho tu Zdeněk Linc a Radek Hudák, kteří vychovali skvělej tým, zároveň to byla i neskutečná jízda a parta. Prostě work hard – party hard :) Od té doby se to už trochu uklidnilo a firma dospěla, každopádně neformálnost, technická vyspělost a kreativita tady jsou pořád. Navíc máme ještě za sebou mezinárodní skupinu Secret Escapes. Já jsem žil skoro 7 let venku, tak mi mezinárodní prostředí vyhovuje.

Co považuješ za hlavní poslání našeho marketingového týmu?

My jsme v podstatě full-servisová in-house agentura. Děláme si kompletně kampaně, nikdo nám do toho nezasahuje víc, než je potřeba, a vznikají super věci. Třeba jsme viděli obrovský potenciál v YouTube. Vzali jsme tým, který do té doby točil video-recenze zážitků, spojili se s Google, který nám dal know-how, a během dvou let jsme se dostali na takovou úroveň, že si točíme i vlastní TV reklamu. Všechny kampaně propojujeme s naší CRM bází, performance systémy a jsou z toho krásný a chytrý synergie. Aha, otázka vlastně zněla “poslání”. Tak samozřejmě dělat lepší svět a inspirovat lidi, aby si ho co nejvíc užili (zažili :)).

Marketingový kreativní týmMarketingový kreativní tým

Jak moc ovlivnila aktuální (koronavirová) situace vaši práci?

Je míň večírků a děláme je online, tak to není úplně ono :) Ale vážně. My jsme zvyklí fungovat hodně online přes videokonference, to je pro nás standard. Většina technologií, které používáme, má podporu v zahraničí, takže hlavní změna byla uvnitř Slevomatu. Ale musím říct, že jsme se rychle přizpůsobili a nevidíme v tom zásadní komplikaci. Ten osobní kontakt ale samozřejmě chybí, protože na video call lidi svoláte, když chcete řešit konkrétní věc, ne kvůli small talku u ledničky :) Druhá věc je samozřejmě ta, že kvůli zavření služeb jsme neměli ze dne na den skoro co prodávat.

Ale přizpůsobili jsme se a využili obrovskou znalost naši značky a návštěvnost k tomu, že jsme začali podporovat charity a segment zboží. Je to prostě ta agilita a rychlost reakce, kterou je Slevomat unikátní.

Co byla největší challenge tohoto roku?Jako kromě covidu? :)

Po 8 letech nám odešla z týmu šéfka performance, Terka Chybová, která firmu dokonalé zná a byla tu skoro od začátku. Zatím stále hledáme člověka, který to po ní převezme.

A koho teď za Terku do týmu hledáš? Jaký je tvůj ideální Head of Performance?

Potřebujeme, aby ten člověk opravdu hodně dobře orientoval v on-line světě, byl skvěle technicky naskillený – máme velké rozpočty a specifický produkt, nabídka se mění v podstatě každý den, proto potřebujeme, aby měl zkušenosti. Na pohovorech už jsme měli spoustu zajímavých lidí, ale najít match na to, co přesně potřebujeme, není jednoduché. Kromě znalostí je zásadní, aby ten člověk byl prostě v pohodě a zapadl mentalitou do naší friendly party. Ale najdeme ho :)

Natáčení video-recenze zážitkůNatáčení video-recenze zážitků

Je něco, v čem jste se za tento rok posunuli, co jste se naučili, v čem jste se zlepšili?

Umíme natočit TV spoty a k tomu samozřejmě vyladěné YouTube kreativy, se kterými v performance nadšeně pracujeme. Co nás baví, je hodně si hrát se segmentací uživatelů. Hledat synergie mezi PPC systémy a naším CRM a ladit konverzní funnel. Vycházíme při tom ze spolupráce například s kluky Ecommerce academy, kteří jsou u nás opravdová špička. To, že při našich objemech máme maximální podporu Google, Facebooku a Critea, asi ani není třeba zmiňovat.

Co aktuálně za marketingový tým plánujete a na co se z toho nejvíc těšíš?

Samozřejmě Vánoce. Chceme, aby si lidé i v této nelehké době dělali radost a těšili se na příští rok, kdy, jak věřím, se budou moct zase vrátit do normálu. A tam jsou naše zážitky.

A má poslední otázka, když se nevěnuješ Slevomatu, kde tě můžeme najít? Při jaké činnosti bychom tě nejspíš zastihli? :)

Teď hlavně doma :) Mě baví všechny druhy sportů, momentálně jsem propadl překážkovým závodům (OCR), protože je to obrovsky komplexní pohyb venku, zároveň se hrozně rád učím nové věci a vzdělávám se. A těším se, až se znovu otevře kultura – to je na Praze ze všech měst, kde jsem žil, nejlepší :)

Spartan raceSpartan race

Pokud byste i vy chtěli patřit do marketingového týmu, který si všechno umí udělat in-house, mrkněte na naše kariérní stránky. Třeba naše volná židle čeká právě na vás. 

Jak se vám článek líbil?

Slevomat HR

Přidejte se k nám, bude to jízda! Hodně se naučíte, zužitkujete své nápady a nebudou vás svazovat žádná korporátní pravidla. Máme výjimečnou firemní kulturu, neustále se rozvíjíme, říkáme věci na rovinu a podporujeme inovace i zdravé riskování. Rádi se s vámi podělíme o nasbírané zkušenosti, a to nejen o ty tuzemské, ale i zahraniční. Jsme totiž součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes, která se specializuje na prodej luxusních pobytů po celém světě. Staňte se součástí našeho týmu i vy. Slevomat: Cesta k zážitkům i k nové práci. 

Nahoru