Než k vám zboží dorazí…

Dalo by se říci, že náš ředitel logistiky Michal se pro svou práci narodil. Už jako malý převážel náklad na své červené Tatře 815 a své sestře přeorganizovával poličky. No a později když zjistil, že tento obor může studovat na univerzitě, už nezaváhal. Do Slevomatu přišel Michal ze společnosti Miton a cíl měl jasný: postavit logistiku od nuly tak, aby za 11 měsíců byla variabilní, zvládla Vánoce a několik tisíc balíků denně.

Do našeho skladu na okraji Jablonce nad Nisou jsme dorazili po vánočních svátcích, kdy je na skladě již relativní klid. V současné době, mimo předvánoční nákupní špičku, je zde jedna směna o 18 lidech.

Jak to vypadá, než se zboží dostane k zákazníkovi? Vše začíná u pracovníka spedičních služeb, který zajišťuje přesun veškerého zboží od dodavatelů na sklad. „Zboží do našeho skladu putuje z celého světa. Nejvzdálenější destinací byl Nový Zéland, nejzajímavější určitě Tibet,“ říká k tomu Michal.

Kontrolu množství a kvality zajišťuje 5 pracovnic, 2 muži pak převážejí palety se zbožím a manipulují s těžkými zásilkami. Nad chodem skladu bdí vedoucí Iva. Jakmile je zboží u nás, připravujeme se na expedici, a zde je rozdělení jasné. Naše „vychystávačky“ ve skladě o rozloze 2000 m2 kompletují konkrétní objednávky pro pracovnice expedice, neboli „baličky“, jak se jim zde říká. Právě ony zodpovídají za perfektní zabalení každé jednotlivé zásilky.

„Balením to někdy nekončí. Před Vánoci jsme měli různá speciální přání od zákazníků, na jedno si pamatuji obzvlášť. Zákazník, který žije dlouhodobě v USA, kupoval dárek své mamince v ČR. Protože jí ho chtěl poslat napřímo od nás, poprosil nás, abychom na krabičku nakreslili velké srdce a napsali mamince osobní vzkaz. To jsme pochopitelně museli splnit,“ směje se Michal.

Schopnost dohledat, který pracovník danou objednávku připravoval, poté komu a kdy ji předal k zabalení a kdy si ji od nás převzala spediční služba, může být výhodou i překvapivým způsobem. „Když minulý týden přišla obálka s velkou čokoládou a poděkováním, přesně jsme věděli, komu sladkou odměnu předat,“ dodává Michal.

Objednávky zpracováváme na skladě pomocí čárových kódů, které ostatně zákazníci vždy vidí na došlé faktuře. Využíváme bezdrátové čtečky a PDA pro zpracování objednávek v prostorách celého skladu. „Chystáme se na zavedení lokačních služeb, kdy se zboží samo dokáže na dálku „nahlásit“ se svou polohou na skladě. Tento krok výrazně urychlí proces přípravy objednávky a odlehčí nám kapacitně,“ poodkrývá Michal plánované novinky.

Michal Tvzník, ředitel SG Logistics

Jak sám říká, stále je co vymýšlet a optimalizovat, zejména z pohledu nových služeb zákazníkům a v oblasti zájmu nákupčích. „Svou pracovní dobu dělím na denní směnu, kdy řeším optimalizaci přímo na skladě a noční směnu, kdy vymýšlím nové procesy a využití moderních technologií.“

24. ledna 2013