Některé hřebce mohou i zadané ženy obdivovat bez hrozby žárlivosti partnerů. Musí ovšem pocházet ze stáje Ferrari či Lamborghini!
Koluje vám v žilách horká krev? Pak si přijďte užít pořádné
burácení motorů – ve SportDrive vám půjčí Ferrari 458 Italia nebo Lamborghini Gallardo. Čekat vás
bude 10 až 40 minut parádní jízdy, a krotit koně pod kapotou navíc můžete na speciálně navržených okruzích v běžném
provozu v Praze, Brně, Olomouci nebo Ostravě.
Ferrari 458 Italia
- Objem motoru – 4 499 cm³
- Maximální výkon – 425 kW (570 koní)
- Max. točivý moment – 540 Nm
- Zrychlení 0–100 km/h – 3,4 s
- Maximální rychlost – 325 km/h
|
Lamborghini Gallardo LP560–4
- Objem motoru – 5 204 cm³ V10
- Maximální výkon – 412 kW (560 koní)
- Zrychlení 0–100 km/h – 3,7 s
- Maximální rychlost – 325 km/h
|
Před jízdou se dostavíte k check-inu, kde vás seznámí se vším podstatným a budete mít čas se s autem vyfotit. Poté už si vás
vezme zkušený instruktor, který vám bude po celou dobu
pomáhat krotit tyhle nabušené supersporťáky.
Na začátku přijdete k check-inu a seznámíte se s vedoucím, který
vás bude celým zážitkem provázet a kdykoliv budete cokoliv potřebovat, na startovním místě bude pro vás. Po seznámení se s vedoucím si vás
převezme jedna z hostesek, se kterou vyřídíte potřebné formality, a která ráda zodpoví všechny vaše dotazy. Před jízdou budete mít prostor
se s autem vyfotit. Proběhne také instruktáž, kterou uvidíte na tabletu a instruktor vám před jízdou ještě jednou vše zopakuje a vysvětlí.
|
Pak už si stačí jen zapnout pás, sešlápnout plyn a užívat si zvuk
koní pod kapotou. Instruktor vás vezme na prázdné okresní
cesty s ostrými zatáčkami, na kterých si vyzkoušíte přilnavost
pneumatik, tuhost podvozku a nepřekonatelnou reakci volantu. Sporťáky jsou
také vybaveny dálniční známkou, takže se můžete vydat
i k nejbližšímu dálničnímu nájezdu a vyzkoušet
pořádnou akceleraci.
Okruh nebo okreska?
Jízdy probíhají v běžném provozu. Proč je jízda
v běžném provozu tím nejlepším způsobem pro řízení supersportu?
Jízdy na okruhu jsou několikanásobně dražší a v autě tak strávíte
nesrovnatelně kratší dobu za vyšší částku. Na okruhu je potřeba mít
určité znalosti a zkušenosti. Je třeba dodržovat závodní stopu, sledovat
další závodníky, neustále hlídat rychlost (jedete po 15 m široké
prázdné cestě, kde je velmi těžké vnímat rychlost. Řítíte se rychlostí 200 km/h, ale pocitově je to zhruba 120 km/h.
I z těchto důvodů to na okruhu většinou funguje tak, že první kolo
řídí instruktor a druhé vy. Za 4 minuty, co řídí instruktor,
a 4 minuty, co řídíte vy, se zkrátka nedá vše uvedené naučit. Další
nevýhodou je to, že na okruhu se auto nedá pojistit.
V případě nehody jste tak zodpovědní za hodnotu vozidla v plné
výši.
Naopak na běžný provoz jste zvyklí, víte, jak se v něm chovat a co od něj očekávat. V autě strávíte delší čas, takže máte více
prostoru, abyste se s ním sžili. A především: auta byla
stvořena pro jízdu na okresních cestách. Když se jde majitel
Ferrari o víkendu ve svém skvostu projet, auto vezme na okresní cestu.
A ví přesně, proč to dělá. Okresní cesty jsou plné ostrých
zatáček. Do zatáčky je potřeba zprudka zabrzdit. V zatáčce zažijete
velké přetížení: auta totiž neuvěřitelně „drží“ a zákrutu je
tak možné projet velmi rychle. A za zatáčkou? Tam zase zprudka na plyn, kdy
vás až 570 koní zatlačí do sedačky – jako když startuje letadlo.
Následuje rovinka a za ní další zatáčka. Brzda. Přetížení. Plyn.
Rovinka. A zas a znova. Přesně o tom je jízda
v supersportu! Část trasy ale vede i po dálnici, abyste zažili
i vyšší rychlost.
|
Z celé jízdy vám navíc za příplatek rádi pořídí
videozáznam – v každém voze jsou nainstalované
2 kamery s HD rozlišením. Jedna zaznamenává vás, druhá
snímá jízdu z pohledu řidiče. Kdykoliv se tak můžete na paměťové
kartě pochlubit známým a znovu si se zatajeným dechem připomenout tenhle
adrenalinem naspeedovaný den.
Celá akce není omezena pohlavím ani věkem. Jediné, co budete
potřebovat, je řidičský průkaz skupiny B a odvaha
zažít něco úžasného.